• JosephineJ

Tråden om Migrän!

Hej!

Jag tånkte att alla vi som lider ( ja, verkligen lider gör man av migrän!!!) kan samla tankar, tips osv här. Kanske har någon använt någon speciell kost, vitaminer, medicin, bytt preventivmedel, yoga osv för att bli av med migränen eller lindre.
    Dela med er här! Både för hormonell migrän och migrän som beror på annat.

Kram! 

• Svar på tråden Tråden om Migrän!
  • Allrona

Elsa06 - man utesluter i stort sett alla kolhydrater men äter istället mer fett.

• straw2008

Jag tog bort pasta ris o potatis o bröd.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Maddisen80

igår när de här hände så fick jag migränhuvudvärk så fick ta zomig när jag kom hem

igår när  jag skulle ta tåget från sthlm central så väntade flera resenärer på att tåget skulle öppna dörrarna, sen hörde vi riktig smäll strömledningen gick åt skogen vissa fick panik och sprang därifrån och trodde inte att tåget skulle gå ,men de gick, jag såg vad som hände man tänkte på bombdåden som var i oslo

• hysteria
    Furstinna skrev 2011-07-25 11:05:25 följande:
    Jag fick i nacken. Har provat seloken men iom jag har lågt blodtryck blev jag jättedålig men kan ju finnas andra som inte påverkar blodtrycket.

Onä. Tog Bamyl innan och de fungerade ibland men nu ger det ingenting längre. Sen naproxen som fungerar ibland men det blir en jäkla massa piller så försöker att stå ut istället. Skulle behöva ta varje dag annars och de vill jag inte.  
    Finns bamyl som comp med? alltså med kodein med? jag tycker att compen ger ycket bättre effekt än vanlig treo.

Jag tar tabletter varenda dag, för jag vill försöka få nån form av  livskvalitet istället för att bara stå ut. 

Jag lever i princip på narkotikaklassade läkemedel, men, om det gör att jag kan slippa ha ont, att jag kan umgås med mina barn och ha ett normalt liv så tar jag tacksamt mina tabletter varje morgon.
    (Självklart är alla mina mediciner på recept från läkare)

Livet är för kort för att dansa med fula killar
  • UmeåElin

Jag har haft migrän vid ägglossning ända sedan mellanstadiet, tycker det hoppasde över några gånger när hormonerna stabiliserades kring 25 års ålder men har de senaste åren lidit än mer.

En stor skillnad är att jag nu ofta får migrän efter vi haft sex. Kan inte säga om det blir bättre/sämre av orgasm eller hur vi väljer att ha sex. Men det stör ju ut vårt samliv helt. Kan knappt tänka mig ha sex längre, är inte ofta jag känner mig upplagd för en natt utan sömn och en efterföljande dag med smärtskugga och illamående.
    Har hittills aldrig läst om någon med detta bekymmer, funderar ofta på om jag är ensam om detta.

Tar oftast Maxsalt rapitab och tycker den hjälper hyfsat, slipper få tokont och kräkas i alla fall. Undrar däremot om det finns någon förebyggande medicin som man får ta även om man försöker bli gravid och som kanske då också kan hjälpa mot min  nya "sexmigrän".

• mamman i skogen
    Elsa06 skrev 2011-07-25 14:33:48 följande:
    Ni som kör Lchf, utesluter ni all pasta,ris, potatis???

Ja jag äter ganska strikt efterssom jag mår bra av det. Oftast runt 20g kolhydrater per dag.

Intressant att de få g¨nger som jag ätit ngt riktigt kolhydratlikt så blir jag dålig huvudvärk magen slår bakut och jag känner vilket gift det faktiskt är för mig att äta kolhydrater.  
    Jag hatar dina åsikter men jag är beredd att gå i döden för din rätt att utrycka dem/Voltaire.
  • JosephineJ

Har också hormonell migrän, får vid ägglossning och mensens första dag samt några dagar efter mens så hormonerna väl försöker "stabilisera" sig igen..

Någon som har tips mot hormonell migrän, p-piller osv?

• stjärn fall

Ligger just nere för räkning pga hormonell migrän.... Tyvärr verkar den nöten svår att knäcka. Jag får botox mot min andra migrän o det hjälper men icke för hormonell. Det är skit tungt varje månad att veta först kommer PMS sen kommer choklad frosseri sen kommer mensvärken och migränen..... Samma visa varje månad :(((

Svar på tråden Tråden om Migrän!