• JosephineJ

Tråden om Migrän!

Hej!

Jag tånkte att alla vi som lider ( ja, verkligen lider gör man av migrän!!!) kan samla tankar, tips osv här. Kanske har någon använt någon speciell kost, vitaminer, medicin, bytt preventivmedel, yoga osv för att bli av med migränen eller lindre.
    Dela med er här! Både för hormonell migrän och migrän som beror på annat.

Kram! 

• Svar på tråden Tråden om Migrän!
  • NeWil

Tänkte bara skriva lite kort. Jag har nu gått på betablockerare i lite drygt en månad. Svårt att veta om det är tillfälligheter eller om medicinen fungerar men några svåra huvudvärksattacker har jag inte haft. Jag har en gång fått ont i huvudet som inte gick över med vanliga Ipren men tog då direkt Maxalt och en timme senare mådde jag bra igen. Har haft problem innan jag började med betablockerarna att när jag fick ont i huvudet så höll det i flera dagar och inga mediciner hjälpte helt. Återstår att se om det var en bra månad helt enkelt eller om betablockerarna faktiskt hjälpte, åtminstone lite.

• For all I care

Jag har fått Maxalt utskrivet, erfarenheter av det??
    Fick även Citodon och Inderal som jag ätit förut utan att det hjälpt. Undrar hur sjutton man ska få till en remiss till en neurolog..  

• Mela78
    NeWil skrev 2011-11-16 15:11:19 följande:
    Tänkte bara skriva lite kort. Jag har nu gått på betablockerare i lite drygt en månad. Svårt att veta om det är tillfälligheter eller om medicinen fungerar men några svåra huvudvärksattacker har jag inte haft. Jag har en gång fått ont i huvudet som inte gick över med vanliga Ipren men tog då direkt Maxalt och en timme senare mådde jag bra igen. Har haft problem innan jag började med betablockerarna att när jag fick ont i huvudet så höll det i flera dagar och inga mediciner hjälpte helt. Återstår att se om det var en bra månad helt enkelt eller om betablockerarna faktiskt hjälpte, åtminstone lite.
    Jag har också betablockare som förebyggande mot migrän. Har Inderal. Det har fungerat mycket bra för mig, antalet migränanfall har minskat till 10-15% av förut!
  • grabbarna

jag har provat de flesta migrän mediciner som finns med enda resutatet att jag blivit fattig...när jag tillslut bröt ihop hos min läkare och bara grät och grät och sa att jag orkar inte mer så tyckte han vi skulle prova med en kombination så nu provar jag sumatriptan+pronaxe+alvedon och det har hjälpt alla gånger utom en gång..och den gången gick det nästan bort helt och då kan jag ta en starkare sumatriptan om jag vill....

• Tezz80
    grabbarna skrev 2012-02-15 19:34:21 följande:
    jag har provat de flesta migrän mediciner som finns med enda resutatet att jag blivit fattig...när jag tillslut bröt ihop hos min läkare och bara grät och grät och sa att jag orkar inte mer så tyckte han vi skulle prova med en kombination så nu provar jag sumatriptan+pronaxe+alvedon och det har hjälpt alla gånger utom en gång..och den gången gick det nästan bort helt och då kan jag ta en starkare sumatriptan om jag vill....

vad är sumatriplan? Är det ok att blanda alla dem? Jag fick oxå ett antal tabletter utskrivna för ett antal år sedan och det visade sig efteråt att jag inte alls borde ha blandat de piller jag fick.
  • yimby

Man får prova sig fram. Sumatriptan fungerar inte alls för mig. Inget funkar för mig.

• såärdet
    For all I care skrev 2011-11-16 21:07:02 följande:
    Jag har fått Maxalt utskrivet, erfarenheter av det??
    Fick även Citodon och Inderal som jag ätit förut utan att det hjälpt. Undrar hur sjutton man ska få till en remiss till en neurolog..  
    jag tar maxalt sen flera år tillbaka, funkar bra för mig :)
  • NeWil

Nu har jag ätit mina betablockerare ett tag och börjar tyvärr få lite jobbiga biverkningar Hjärtklappning, andfåddhet osv. Skittråkigt då jag har fått mycket hjälp mot min huvudvärk med den medicinen. Ska till läkaren om några veckor så får vi se vad hon säger. Har haft några huvudvärksattacker i samband med mens och ägglossning men då tar jag Maxalt och migränen blir som bortblåst inom en timme eller två. Jätteskönt att något funkar i alla fall. 

• Mammapappa

Medicinsk Marijuana är kanon för mig. Om man hittar en bra läkare. Annars får man odla eget.

• grabbarna
    Tezz80 skrev 2012-02-15 20:49:45 följande:
    vad är sumatriplan? Är det ok att blanda alla dem? Jag fick oxå ett antal tabletter utskrivna för ett antal år sedan och det visade sig efteråt att jag inte alls borde ha blandat de piller jag fick.
    sumatriptan är det verksamma ämnet som finns i tex imigran...det finns ju en hel hög med olika migränmediciner som innehåller olika..tja jag hoppas man får blanda dom..jag får lita på läkaren...
Svar på tråden Tråden om Migrän!