• Qermit

Nej, nu räcker det.

Förmodligen finns det många fler än mig som är evinnerligt trötta på bb-väntan. Och jag vet att det startats trådar i detta ämne förut men jag kände att det nog behövs en till... Så välkomna hit, alla ni som liksom jag snart funderar på att gräva ner er någonstans och (nästan) ge upp det här med barn. Eller iallafall håller på att bli lite galna på kuppen. Här kan vi stötta varandra eller bara ösa ur oss all frustration.

• Svar på tråden Nej, nu räcker det.
  • Zabka
    Qermit skrev 2011-07-12 15:55:13 följande:
    Har just läst att det kom ett BB från SA till Sverige igår . Så nu är det iaf en familj som väntat längre än oss som är borta från listan... Grattis kära familj!
    Å, vad roligt!! Snart måste de verkligen ringa er!!!
  • Qermit
    Zabka skrev 2011-07-12 16:21:31 följande:
    Å, vad roligt!! Snart måste de verkligen ringa er!!!
    Tycker jag också... ! Jag håller tummarna även för er!
  • Namaste72
    Qermit skrev 2011-07-12 15:55:13 följande:
    Har just läst att det kom ett BB från SA till Sverige igår . Så nu är det iaf en familj som väntat längre än oss som är borta från listan... Grattis kära familj!
    Åh vad roligt! Håller tummarna på fredag!
    { Mamma till världens finaste dotter } { väntar barn igen}
  • Qermit
    LindiweSA skrev 2011-07-08 17:03:53 följande:
    Nej, det var en annan tjej som också väntar som hade hört det. Jag tänkte avvakta tills nästa vecka med att mejla AC om jag inte hör något nytt från dem som är i SA nu. :(
    Min nyfikenhet låter sig inte hållas längre... har du hört något om ryktet stämmer?
  • LindiweSA
    Qermit skrev 2011-07-17 19:29:30 följande:
    Min nyfikenhet låter sig inte hållas längre... har du hört något om ryktet stämmer?
    Jag har hört från en vän som är i Sydafrika nu att det är många familjer och barn som är matchade med varandra, men att det går trögt från domstolarna fortfarande. Men, det kom väl två barnbesked i förra veckan? En familj skrev på afrikalistan om det, och så vitt jag förstår skulle de få sällskap av en till svensk familj när de åker. När min vän skrev i förra veckan så var det sju familjer på plats i Pretoria från Finland, Sverige och Holland (vet inte om det är danskar och norrmän där också), så det rör sig ju i alla fall lite grann. 
    Det verkar som om många barnbesked har kommit på måndagar och tisdagar den sista tiden, så jag håller tummarna för att det ska ringa hos några familjer snart.
  • Qermit
    LindiweSA skrev 2011-07-18 11:41:16 följande:
    Jag har hört från en vän som är i Sydafrika nu att det är många familjer och barn som är matchade med varandra, men att det går trögt från domstolarna fortfarande. Men, det kom väl två barnbesked i förra veckan? En familj skrev på afrikalistan om det, och så vitt jag förstår skulle de få sällskap av en till svensk familj när de åker. När min vän skrev i förra veckan så var det sju familjer på plats i Pretoria från Finland, Sverige och Holland (vet inte om det är danskar och norrmän där också), så det rör sig ju i alla fall lite grann. 
    Det verkar som om många barnbesked har kommit på måndagar och tisdagar den sista tiden, så jag håller tummarna för att det ska ringa hos några familjer snart.
    Min man var i kontakt med AC igår och fick höra att de inte visste något om detta. Det verkar som att de inte får så mkt info från Abba, mer än BB.
  • LindiweSA
    Qermit skrev 2011-07-20 09:38:34 följande:
    Min man var i kontakt med AC igår och fick höra att de inte visste något om detta. Det verkar som att de inte får så mkt info från Abba, mer än BB.
    Intressant, så det kanske är så att AC trots allt för vidare den knapphändiga information som Abba skickar. Fick din man någon ny information?
  • iVantansTider at Wordpress

Verkar som om AC inte hör sig efter efter information från ABBA och därför inte har någon att föra vidare... Tror också att de för vidare det lilla som det trots allt vet.

• Qermit
    LindiweSA skrev 2011-07-20 21:57:34 följande:
    Intressant, så det kanske är så att AC trots allt för vidare den knapphändiga information som Abba skickar. Fick din man någon ny information?
    Njae, inte något nytt egentligen. Tyvärr . Men idag är det fredag hörrni!
  • Ålen returns
    Qermit skrev 2011-07-22 12:42:48 följande:
    Njae, inte något nytt egentligen. Tyvärr . Men idag är det fredag hörrni!
    Hoppas hoppas hoppas!!!!
Svar på tråden Nej, nu räcker det.