• Qermit

Nej, nu räcker det.

Förmodligen finns det många fler än mig som är evinnerligt trötta på bb-väntan. Och jag vet att det startats trådar i detta ämne förut men jag kände att det nog behövs en till... Så välkomna hit, alla ni som liksom jag snart funderar på att gräva ner er någonstans och (nästan) ge upp det här med barn. Eller iallafall håller på att bli lite galna på kuppen. Här kan vi stötta varandra eller bara ösa ur oss all frustration.

• Svar på tråden Nej, nu räcker det.
  • iVantansTider at Wordpress

Visst går det upp och ner i dessa väntans tider! Vissa dagar känner jag också mig jätte ner och får nästan panik känslor av att aldrig få något besked, och andra dagar känns det som om väntan går som på en dans och veckorna bara susar förbi. Verkligen som en berg och dalbana!
    Hoppas de ringer snart! 

• gracel79

Hej!

Känner som du just nu Qermit. Nu är semestern slut och hösten närmar sig. Ingen längre semester resa blev av och nu vet jag inte vad man kan planera in inför hösten. Allt pga denna väntan. Borde kännas bra att ha väntat så länge nu, med tanke på att det borde närma sig, Känns bara så mörkt just nu när det inte har kommit några BB på så länge, vad jag vet. Jag ska ringa AC idag och höra om de vet något mer,
    Hoppas, hoppas, hoppas på en hög besked snart, varje dag segar sig fram.

styrkekramar till er andra väntande!

• gracel79

Hej igen!

Har talat med AC nu. Känns lite mer positivt, även om hon inte hade så mycket ny info att komma med. Hon sa att hon skulle försöka uppdatera hemsidan snart. Hon försäkrade mig om att det inte är stopp utan att det bara går långsamt pga att Abba väntar på underskrifter från centralmyndigheterna.

• LindiweSA
    gracel79 skrev 2011-08-17 10:07:29 följande:
    Hej igen!

Har talat med AC nu. Känns lite mer positivt, även om hon inte hade så mycket ny info att komma med. Hon sa att hon skulle försöka uppdatera hemsidan snart. Hon försäkrade mig om att det inte är stopp utan att det bara går långsamt pga att Abba väntar på underskrifter från centralmyndigheterna.
    Fast det känns ju som om det är stopp när man inte hör om några nya barnbesked på nästan en månad... Skönt i alla fall att inte AC/Abba anser att det är stopp, hoppas att centralmyndigheterna ska börja göra sitt jobb snart. Längtar efter att få höra om barnbesked.
  • LindiweSA

Hoppas att de kan uppdatera sidan snart.

• gracel79

Hon på AC sa att hon skulle prata med Abba och uppdatera informatioen på sidan, men att det tar lite tid att tala med Abba.

Så det är bara att hoppas på ny info och nya barnbesked snart.

• Qermit
    iVantansTider at Wordpress skrev 2011-08-17 10:28:03 följande:
    Man undrar ju lite var AC menar med ett stopp och inte... och om AC i huvudtaget har pratat med någon nere på Abba eller om dom bara gissar igen... 
    gracel79 skrev 2011-08-17 12:08:01 följande:
    Hon på AC sa att hon skulle prata med Abba och uppdatera informatioen på sidan, men att det tar lite tid att tala med Abba.

Så det är bara att hoppas på ny info och nya barnbesked snart.
    Bara att bita ihop och vänta igen då... Jag skulle önska att de kunde förstå hur jobbigt det är för oss väntande att inte få höra något från dem. Den information man får är ju oftast härifrån eller från yahoogruppen... Känns inte så proffsigt faktiskt.
  • fabbemam

Hej, hoppas att det inte gör något att jag väntar med er fast jag redan är hemma...
    En liten tröst för er som väntar BB från Syd Afrika kanske kan vara att ni drog högsta vinten när AC gjorde sin omorganisation. Birgitta som nu jobbar med SA var den som gjorde att jag valde AC när vi skulle välja organisation för at skicka till Kina (FFIA o BV fsnns också). Birgitta är supertrevlig, helt underbar, förstående och proffsig. Kanske behöver hon lite tid att sätta sig in i SA men så är det ju för många på AC just nu. Även om hon inte kan trolla fram BB så är jag i alla fall övertygad om att hon kommer att tala fakta och ge er ett trevligt bemötande när ni ringer!

Försök att planera in små trevligheter i er väntan så att ni har några FASTA mål i den osäkra väntan även om ni egentligen hoppas att ni får avboka trevligheterna...

Styrkekramar till alla er väntande från Fabbemam  

• Qermit
    fabbemam skrev 2011-08-17 16:22:19 följande:
    Hej, hoppas att det inte gör något att jag väntar med er fast jag redan är hemma...
    En liten tröst för er som väntar BB från Syd Afrika kanske kan vara att ni drog högsta vinten när AC gjorde sin omorganisation. Birgitta som nu jobbar med SA var den som gjorde att jag valde AC när vi skulle välja organisation för at skicka till Kina (FFIA o BV fsnns också). Birgitta är supertrevlig, helt underbar, förstående och proffsig. Kanske behöver hon lite tid att sätta sig in i SA men så är det ju för många på AC just nu. Även om hon inte kan trolla fram BB så är jag i alla fall övertygad om att hon kommer att tala fakta och ge er ett trevligt bemötande när ni ringer!

Försök att planera in små trevligheter i er väntan så att ni har några FASTA mål i den osäkra väntan även om ni egentligen hoppas att ni får avboka trevligheterna...

Styrkekramar till alla er väntande från Fabbemam  
    Tack för dina ord Fabbemam!

Birgitta var handläggare även för SA tidigare också så det är inget nytt land för henne. Och visst är hon underbar!
Svar på tråden Nej, nu räcker det.