• Qermit

Nej, nu räcker det.

Förmodligen finns det många fler än mig som är evinnerligt trötta på bb-väntan. Och jag vet att det startats trådar i detta ämne förut men jag kände att det nog behövs en till... Så välkomna hit, alla ni som liksom jag snart funderar på att gräva ner er någonstans och (nästan) ge upp det här med barn. Eller iallafall håller på att bli lite galna på kuppen. Här kan vi stötta varandra eller bara ösa ur oss all frustration.

• Svar på tråden Nej, nu räcker det.
  • Zabka
    Qermit skrev 2011-06-27 07:27:23 följande:
    Fick just lite hopp när jag såg att det kom ett bb till Finland i torsdags . Min egna lilla statistik säger att det brukar komma bb till Sverige veckan efter de kommit till Finland. Så nu får vi SA-väntande hålla hårt i telefonen igen!
    Spännande!!!!
  • Zabka

Just idag ångrar jag verkligen att vi inte skall ta ut någon semester i sommar förutom några få strödagar. Vi vill spara så många dagar som möjligt till resan, men det känns som att BB kommer att dröja läääääänge och det hade varit väldigt skönt med lite ledighet nu....

• Qermit

Nan, jag förstår hur du känner! Min man gör likadant, dvs sparar sina dagar till Resan men jag kan tyvärr inte välja när jag ska ta ut semestern utan måste vara ledig nu. Jag ska inte klaga, men det är faktiskt lite frustrerande att gå hemma och känna att semesterdagarna rinner iväg utan bb. Den här väntan är verkligen det värsta jag varit med om. T om mkt värre än ruvningstiden... Jag hade dessutom kunnat göra tre äggledarspolningar på raken om jag bara visste vilket kvartal de skulle ringa. Kram på dig!

• Hjärtat längtar
    Qermit skrev 2011-06-28 12:34:09 följande:
    Nan, jag förstår hur du känner! Min man gör likadant, dvs sparar sina dagar till Resan men jag kan tyvärr inte välja när jag ska ta ut semestern utan måste vara ledig nu. Jag ska inte klaga, men det är faktiskt lite frustrerande att gå hemma och känna att semesterdagarna rinner iväg utan bb. Den här väntan är verkligen det värsta jag varit med om. T om mkt värre än ruvningstiden... Jag hade dessutom kunnat göra tre äggledarspolningar på raken om jag bara visste vilket kvartal de skulle ringa. Kram på dig!

Oj tänk att det kan vara så jobbigt att vänta på BB Flört Jag har nog aldrig haft så fysiskt ont som vid äggledarspolningen och jag har bara en äggledare...

Jag tycker AC kan ändra tiden på när man får skicka papper till SA. De som väntat längst på att få skicka papper har ju väntat sen jan 09 och det är ju 2 ½ år! INTE KNAPPT 2 ÅR!
    Vi hade ju tänkt adoptera från SA, men har ångrat oss. Om vi hade haft vårt medgivande (vilket vi inte har än) så hade vi stått på samma plats i kön nu som i oktober förra året. plats 26. Det rör inte på sig speciellt mycketObestämd

• Zabka

Hmm, jag hade nog inte gjort 3 äggledarspolningar och definitivt INTE ytterligare äggplock i utbyte mot att få veta när de skall ringa Då väntar jag hellre lite extra

Fast Qermit, vad jobbigt att inte kunna bestämma själv över semestern. Hoppas att de ringer snart (läs imorgon)  så att du slipper känna att semesterdagarna bara försvinner kram!

Greengal: Jag tycker också att de borde ändra. I höstas sa de till oss att vi skulle få skicka papper i årsskiftet. Om vi hade stått kvar så hade vi varit på plats 20 nu.... Jag förstår att det är svårt att planera och veta i förväg, men jag tycker definitivt att de borde ändra väntetiden på hemsidan!

• Qermit

Greengal och Nanashi, äggledarspolningen var det värsta jag varit med om i hela mitt liv. Gjorde så ont så jag höll på att spy så ni kan ju tänka er hur jobbig den här bb-väntan är ...

Visst är det dålig uppdatering på ACs info. Efter allt strul i SA tycker jag iof att det är bra att de väntar med att skicka ner fler handlingar men de borde informera om väntetiden i Sverige så man som väntande kan välja ett annat land om man skulle velat det.

• jansson77

Jag väntar oxå hellre än att någonsin genomgå äggledarspolning, äggplock eller ivf igen Flört.
    Fy 17 va skönt det är att ha lämnat alla år av IVF och misslyckanden bakom sig *pust*

Vi har "bara" väntat 1,5 månad sedan vår ansökan skickades till Colombia men jag vill inte vänta längre utan vill att dom ringer idag Flört

• Qermit

Jansson, kom tillbaka när ni väntat 13 mån så får vi se om inte du också kan tänka dig att göra lite äggledarspolningar för att få ett besked ...

Svar på tråden Nej, nu räcker det.