• Qermit

Nej, nu räcker det.

Förmodligen finns det många fler än mig som är evinnerligt trötta på bb-väntan. Och jag vet att det startats trådar i detta ämne förut men jag kände att det nog behövs en till... Så välkomna hit, alla ni som liksom jag snart funderar på att gräva ner er någonstans och (nästan) ge upp det här med barn. Eller iallafall håller på att bli lite galna på kuppen. Här kan vi stötta varandra eller bara ösa ur oss all frustration.

• Svar på tråden Nej, nu räcker det.
  • Qermit
    Nystart skrev 2011-07-27 21:39:41 följande:
    FL bråkar med mig, men i ett inlägg som försvann skrev jag så här:

Heja, heja ni som väntar, snart är ni där! Två klichéer på vägen: 1) Ni glömmer väntan när ni väl har fått er gullunge 2) Passa på och gör allt det där man kan innan man har barn. Det går inte att jämföra med längtan efter ett barn  men man kan faktiskt sakna restaurangbesök på tu man hand.   

Vi kom hem från SA i feb och hade väntat på BB i 10 månader - det kan alltså gå hyfsat fort. Men det beror väl lite på åldersmedivande och öppenhet för vissa SN etc. Och om man har barn från SA sedan tidigare  som ska matchas( vi har barn från annat land vilket AC sa ev kunde förlänga väntan, men så blev inte fallet).

KRAM på er!! 
    Tack för omtanken Ada! Jag försöker också tänka på att man väl glömmer all väntan när man väl får barnet men det hjälper föga just nu . Imorgon passerar vi 14 månaders väntan. Pust. Och inget hör man från AC heller .

Hur går det för er andra i väntan?
  • LindiweSA
    Qermit skrev 2011-08-02 19:40:32 följande:
    Tack för omtanken Ada! Jag försöker också tänka på att man väl glömmer all väntan när man väl får barnet men det hjälper föga just nu . Imorgon passerar vi 14 månaders väntan. Pust. Och inget hör man från AC heller .

Hur går det för er andra i väntan?
    Vi fick bb efter precis 14 månader förra gången och då var det så att vi ändå glömde den långa väntan när de väl ringde. Idag känner jag mig frustrerad och trött av väntan, men andra dagar går det lite bättre.
    Är det någon som hört om något barnbesked de sista två veckorna? Jag blir orolig för att det ska stanna upp igen varje gång det dröjer lite mellan barnbeskeden. Hoppas att det ska komma några den här veckan i alla fall.
  • gracel79

Hej!

Inte heller jag har hört något om barnbesked, denna veckan eller förra. Passerade 14 månaders väntan den 27 juli. Tungt nu....Hoppas hoppas på många BB snart!

Tur i alla fall att det är sommar just nu, sol och bad förgyller tillvaron. Idag har vi varit ute en heldag och cyklat längst med göta kanal. Norrkvarn är ett ställe längst kanalen ni kan lägga på minnet. Vår 3 åring hade riktigt roligt där idag, Det finns en uppbyggd minikanal, med slussar som barnen kan köra sina leksaksbåtar i. Finns också stubbar som fungerar som vandrarhem.

styrkekramar till er alla!

• Qermit

Jag har inte hört om några bb sedan var det 3 veckor nu? Isf, med mina beräkningar, borde det komma bb iaf nästa vecka. Jag har för mig att det har kommit var 4:e vecka den senaste tiden. Jag är också livrädd för att det ska komma något mer strul nu som stoppar upp allt igen. För att inte bli helt galen försöker jag nu tänka att det blir varmare och varmare i SA nu. Och visst är det skönare att åka från Sverige i ett regnigt och ruskigt november än nu i vackra juli?! Positivt tänkande är visst A och O .

Kram på er!

• Maja T

Finland har fått en del BB nu i sommar från Sydafrika. En familj fick BB på en syskontrio!

• pluppfamiljen

Jag vart gravid med mitt 6 barn när jag gett upp efter 4 år  Hjärta Vi hade sex en gång månaden det hände Plus Lycka till 

Blivande 6 barns mamma
  • Tellus1977
    pluppfamiljen skrev 2011-08-03 23:04:28 följande:
    Jag vart gravid med mitt 6 barn när jag gett upp efter 4 år  Hjärta Vi hade sex en gång månaden det hände Plus Lycka till 
    Grattis till ditt sjätte barn, roligt för dig. Glad Undrar dock om inte ditt inlägg hamnat lite fel? Obestämd
  • Qermit
    Maja T skrev 2011-08-03 22:58:49 följande:
    Finland har fått en del BB nu i sommar från Sydafrika. En familj fick BB på en syskontrio!
    , så roligt att höra att det kommer BB. Livrädd för stopp...
    pluppfamiljen skrev 2011-08-03 23:04:28 följande:
    Jag tror att du skrivit i tråden en gång förut. Den ligger under adoption så det är inga biologiska barn eller plus vi väntar på utan våra längtansbarn...
  • LindiweSA
    Maja T skrev 2011-08-03 22:58:49 följande:
    Vad roligt med en syskontrio!!! Jag följde en finsk familjs blogg när de var och hämtade sin lillebror. Så roligt att läsa och särskilt för oss som väntar syskon också att få läsa om hur storasystern välkomnade lillebror.
    Hoppas så att det ska komma några barnbesked snart.
  • Qermit

Idag har det verkligen räckt för min del... Trodde att jag fixade det här rätt bra men när en jobbarkompis undrade hur jag orkade med allt bröt jag ihop och bara tokgrät. Kunde inte sluta så när jag väl kommit till bilen och skulle åka hem fick jag sitta och bara gråta klart innan jag kunde börja köra. Det är vid så´na tillfällen jag verkligen inser att jag är rätt sliten mentalt.

Hoppas att ni andra mår bättre. Imorgon är iaf en annan dag och vem vet. Det kanske är The day?!

Svar på tråden Nej, nu räcker det.