• Qermit

Nej, nu räcker det.

Förmodligen finns det många fler än mig som är evinnerligt trötta på bb-väntan. Och jag vet att det startats trådar i detta ämne förut men jag kände att det nog behövs en till... Så välkomna hit, alla ni som liksom jag snart funderar på att gräva ner er någonstans och (nästan) ge upp det här med barn. Eller iallafall håller på att bli lite galna på kuppen. Här kan vi stötta varandra eller bara ösa ur oss all frustration.

• Svar på tråden Nej, nu räcker det.
  • LindiweSA
    Ålen returns skrev 2011-07-22 15:00:26 följande:
    Hoppas hoppas hoppas!!!!
    Hoppas också att det ska ringa hos någon SA-familj idag, men det verkar som om många fått sina barnbesked tidigare i veckorna den sista tiden, så samtalen kan nog komma när som helst. När vi fick vår dotter var det verkligen så att nästan alla bb kom på torsdagar eller fredagar. Det var ganska skönt för då kunde man slappna av lite mer mån-ons.
  • LindiweSA

Idag har vi väntat på bb i åtta månader,  om det stämmer att det som mest ska ta 18 månader så borde vi i alla fall ha fått barn inom tio månader. Jag vill hoppas på att det ska gå fortare den här gången, men sist tog det ju 14 månader och jag vågar inte riktigt tro att det ska hända snart.  Räknar och tittar på statistik och funderar fram och tillbaka. Fick i alla fall veta att det var tre familjer (2 svenska och en dansk) som fick sina bebisar igår, och det känns ju ändå ganska hoppfullt. Känner mig lite deppig idag och försöker intala mig att de här åtta månaderna behöver jag ju i alla fall inte vänta igen.

• LindiweSA
    iVantansTider at Wordpress skrev 2011-07-26 21:17:11 följande:
    Vi har väntat ett år idag. Trodde aldrig att det skulle ta så här lång tid, men som sagt, det borde inte vara mer än ett halvår kvar nu...
    De flesta som jag hört talas om på sista tiden har fått bb efter 11-14 månader, så det borde ju hända något snart för er. Det är ju fortfarande bara några få som fått vänta upp till 16-18 månader i alla fall. Hoppas så att domstolarna ska fortsätta att godkänna matchningarna, för nu verkar det ju ändå ha kommit en hel del barnbesked under juli. 
  • Smulan1973

Urk vilka långa väntan på bb. Själva skickar vi papper till vårt land nästa vecka. Där kan det ta upp till 2 år att få bb. Eftersom de håller på med en del omorganiseringar i landet så kan det gå rekordfort att få bb eller så tar det en hel evighet. Den som lever får se.

Som tur är så har vi ju redan en dotter hemma. Annars hade det känts helt olidligt att behöva vänta så länge.

• Qermit
    LindiweSA skrev 2011-07-26 18:45:55 följande:
    Idag har vi väntat på bb i åtta månader,  om det stämmer att det som mest ska ta 18 månader så borde vi i alla fall ha fått barn inom tio månader. Jag vill hoppas på att det ska gå fortare den här gången, men sist tog det ju 14 månader och jag vågar inte riktigt tro att det ska hända snart.  Räknar och tittar på statistik och funderar fram och tillbaka. Fick i alla fall veta att det var tre familjer (2 svenska och en dansk) som fick sina bebisar igår, och det känns ju ändå ganska hoppfullt. Känner mig lite deppig idag och försöker intala mig att de här åtta månaderna behöver jag ju i alla fall inte vänta igen.
    Grattis till 8 månader! Och jag tänker som dig, att för varje dag vi väntat har vi väntat en dag kortare... Nästa vecka passerar vi 14-månadersstrecket.

Var det 3 bb som kom igår eller fick de sina barn i SA?
  • LindiweSA
    iVantansTider at Wordpress skrev 2011-07-27 10:28:37 följande:
    Så vitt jag förstod så fick de sina barn igår, alltså de är redan nere i SA. Bara två av familjerna var svenskar.
    Ja så var det, två svenska familjer fick sina efterlängtade barn i måndags. Jag har inte hört om några barnbesked den här veckan, men halva veckan är ju kvar.
  • Qermit

Ok. I min iver blev jag så glad att jag trodde att det kommit 2 bb till Sverige igår... Härligt att det är två familjer som nu är kompletta i SA iaf!

Jag önskar så att det ska komma igång lite därnere och ringas in en hel drös barnbesked inom det närmaste!

• Nystart

FL bråkar med mig, men i ett inlägg som försvann skrev jag så här:

Heja, heja ni som väntar, snart är ni där! Två klichéer på vägen: 1) Ni glömmer väntan när ni väl har fått er gullunge 2) Passa på och gör allt det där man kan innan man har barn. Det går inte att jämföra med längtan efter ett barn  men man kan faktiskt sakna restaurangbesök på tu man hand.   

Vi kom hem från SA i feb och hade väntat på BB i 10 månader - det kan alltså gå hyfsat fort. Men det beror väl lite på åldersmedivande och öppenhet för vissa SN etc. Och om man har barn från SA sedan tidigare  som ska matchas( vi har barn från annat land vilket AC sa ev kunde förlänga väntan, men så blev inte fallet).

KRAM på er!! 

Svar på tråden Nej, nu räcker det.