• Qermit

Nej, nu räcker det.

Förmodligen finns det många fler än mig som är evinnerligt trötta på bb-väntan. Och jag vet att det startats trådar i detta ämne förut men jag kände att det nog behövs en till... Så välkomna hit, alla ni som liksom jag snart funderar på att gräva ner er någonstans och (nästan) ge upp det här med barn. Eller iallafall håller på att bli lite galna på kuppen. Här kan vi stötta varandra eller bara ösa ur oss all frustration.

• Svar på tråden Nej, nu räcker det.
  • Namaste72
    Qermit skrev 2011-06-29 10:29:09 följande:
    Jansson, kom tillbaka när ni väntat 13 mån så får vi se om inte du också kan tänka dig att göra lite äggledarspolningar för att få ett besked ...
    Du är för rolig Qermit! kram!
    { Mamma till världens finaste dotter } { väntar barn igen}
  • LindiweSA

När vi väntade vår dotter för fyra år sen fick jag en väldigt stark känsla av att vår dotter fötts, knappt ett år senare fick jag veta att just den dagen jag fick den känslan, så hade vår dotter fötts och hon såg ut precis som hon gjort i mina drömmar. I natt vaknade jag av en dröm om lillebror och den var så stark och verklig. Så nu hoppas jag ännu mer på att få höra från AC under sommaren, fast sist fick vi ju vänta 11 månader efter att jag fått den där känslan, så man vet ju aldrig. Jag är i alla fall glad över att det nu på något sätt känns som om jag vet vem vi väntar på.

• Namaste72

Trots att vi inte väntat så länge än så måste jag ändå få gnälla... för nu fick vi veta att licensen på barnhemmet i Indien gått ut och måste förnyas! Skrikandes Läser skräckhistorier om licenser som tagit ÅR att förnya, och inga barnbesked kan förmedlas under tiden.  Fan.

• Qermit

Åh Hanya,  . Skit också! Gnäll på, det är du verkligen värd!!! Hoppas att det går riktigt fort att fixa licensen den här gången!

LindieweSA, spännande! Hoppas din känsla är rätt. Hur länge har ni väntat på bb?

• LindiweSA
    Namaste72 skrev 2011-06-29 21:31:32 följande:
    Trots att vi inte väntat så länge än så måste jag ändå få gnälla... för nu fick vi veta att licensen på barnhemmet i Indien gått ut och måste förnyas! Skrikandes Läser skräckhistorier om licenser som tagit ÅR att förnya, och inga barnbesked kan förmedlas under tiden.  Fan.
    Men, sånt borde väl adoptionsorganisationerna kunna hålla koll på så att de kan börja processen att förnya licensen innan den går ut, eller??? Hoppas att det ska gå fortare än vanligt den här gången.  Kram
  • Hjärtat längtar
    LindiweSA skrev 2011-06-29 21:07:06 följande:
    När vi väntade vår dotter för fyra år sen fick jag en väldigt stark känsla av att vår dotter fötts, knappt ett år senare fick jag veta att just den dagen jag fick den känslan, så hade vår dotter fötts och hon såg ut precis som hon gjort i mina drömmar. I natt vaknade jag av en dröm om lillebror och den var så stark och verklig. Så nu hoppas jag ännu mer på att få höra från AC under sommaren, fast sist fick vi ju vänta 11 månader efter att jag fått den där känslan, så man vet ju aldrig. Jag är i alla fall glad över att det nu på något sätt känns som om jag vet vem vi väntar på.
    Oj vad häftigt! FörvånadJag har en stark intuition om att vårt barn kommer födas år 2012, vad häftigt det skulle vara att få känna så där som du har gjort just dagen din dotter föddes! Glad
  • LindiweSA
    Qermit skrev 2011-06-29 21:53:53 följande:
    LindieweSA, spännande! Hoppas din känsla är rätt. Hur länge har ni väntat på bb?
    Vi har bara väntat sju månader än, halva tiden vi väntade förra gången. Jag vet ju att det är många som har väntat längre än oss, och jag har hört att det kan ta längre tid för dem som väntar syskon efter som det är fler som ska passa ihop vid matchningen. Men, samtidigt känner jag flera par som fått syskon efter 6-8 månader, så det är ju inte helt omöjligt.
  • Namaste72
    LindiweSA skrev 2011-06-29 21:54:54 följande:
    Men, sånt borde väl adoptionsorganisationerna kunna hålla koll på så att de kan börja processen att förnya licensen innan den går ut, eller??? Hoppas att det ska gå fortare än vanligt den här gången.  Kram
    Det håller jag med om. BFA fick ett långt stopp i Indien för några år sedan, tror det var nästan 6 månader. Därefter skickar alltid den indiska organisationen in ansökan i god tid.
    Det konstiga är att det verkar komma som en överraskning... och sen är det den indiska myndigheten som ska handlägga ärendet och där kan det gå hur som helst
  • Qermit

Morr Hanya... Att det ALDRIG bara kan flyta på som man vill!!!

Svar på tråden Nej, nu räcker det.