• Qermit

Nej, nu räcker det.

Förmodligen finns det många fler än mig som är evinnerligt trötta på bb-väntan. Och jag vet att det startats trådar i detta ämne förut men jag kände att det nog behövs en till... Så välkomna hit, alla ni som liksom jag snart funderar på att gräva ner er någonstans och (nästan) ge upp det här med barn. Eller iallafall håller på att bli lite galna på kuppen. Här kan vi stötta varandra eller bara ösa ur oss all frustration.

• Svar på tråden Nej, nu räcker det.
  • Nystart

Jag tror att en anledning till att man inte lägger ut info om BB är att adoptionen faktiskt inte är klar förrän man varit i domstol o annat pappersarbete är klart. Och även om det är MYCKET ovanligt finns det gånger då det inte blir något (en gång i höstas) och då skulle man få ta tillbaka infon igen. När man kommit hem är ju adoptionen i hamn.

• Qermit

Ada, ja det är säkert en stor anledning. Det vore dock skönt att se att det faktiskt trillar in bb lite då och då...

• ViljaDrömma

Hej Qermit å alla ni andra!

Hoppas det inte gör nåt att jag tittar in i er tråd. Jag väntar ju inte längre, utan fick samtalet i november efter ett år med papprena i landet. Men jag känner med er allihop och jag önskar såååååååååå att ni snart får era efterlängtade småknott! Särskilt du då Qermit! ;-D

Önskar jag kunde ge er en liten liten bit av den känsla ni kommer få när barnet räcks över till er förälltid, den är obetalbar och kanske skulle väntan kännas liiiiiiiiiiiiiiiiite lättare om man fått en försmak...

Massa kram och fler BB åt folket!!!!

• Qermit

Hej ViljaDrömma! Och välkommen att gästspela i min bittertråd . Klart du får komma med inlägg, du vet ju hur det är att vänta... Jag tänker på er 3 den andra trion när allt känns hopplöst och försöker minnas era kloka ord. Då går det lite lättare!

• ViljaDrömma

Så bra att jag var välkommen!

Ni har säkert sett den allihop, men jag länkar ändå...
    ">

• gracel79

Hej!

Ser att AC har uppdaterat sin SA information. Inte mig emot att få vara på plats 1-2 veckor efter BB!

glad midsommar alla väntande och före detta väntande vänner!

• LindiweSA

Hej,
    vi väntar också barn från SA. Våra papper har varit i SA sedan november 2010, så vi har snart väntat 7 månader. Vi har en dotter från SA och henne fick vi vänta 14 månader på, men hon var helt klart värd att vänta på :)
    Jag tycker att det är mycket uppmuntrande att det verkar komma fler barnbesked igen. Hoppas att det kan fortsätta så under sommaren!  Jag blev också glad över att AC äntligen uppdaterat SA informationen även om jag höll på att få hjärtat i halsgropen när jag läste rubriken på den senaste uppdateringen om de ändrade tidsramarna. Jag blev på en gång rädd att den förväntade väntetiden förlängts, men så var det ju som väl är inte.
    Undrar om AC håller stängt imorgon så att man kan ta midsommar utan att behöva passa telefonen hela tiden.
    Glad midsommar!

• Ålen returns

Bra med en gnälltråd! Vi väntar också på besked (sedanjag vet inte hur länge)....en fot framför den andra och en dag i tag. På något sätt går det men fy vad trist det är!! Kram till er alla och glad midsommar

• Namaste72
    Ålen returns skrev 2011-06-24 10:01:00 följande:
    Bra med en gnälltråd! Vi väntar också på besked (sedanjag vet inte hur länge)....en fot framför den andra och en dag i tag. På något sätt går det men fy vad trist det är!! Kram till er alla och glad midsommar
    Åh Ålen! Hoppas att det går fort för er nu. Har ni bytt land eller avvaktar ni besked fortfarande?
    { Mamma till världens finaste dotter } { väntar barn igen}
Svar på tråden Nej, nu räcker det.