• Qermit

Nej, nu räcker det.

Förmodligen finns det många fler än mig som är evinnerligt trötta på bb-väntan. Och jag vet att det startats trådar i detta ämne förut men jag kände att det nog behövs en till... Så välkomna hit, alla ni som liksom jag snart funderar på att gräva ner er någonstans och (nästan) ge upp det här med barn. Eller iallafall håller på att bli lite galna på kuppen. Här kan vi stötta varandra eller bara ösa ur oss all frustration.

• Svar på tråden Nej, nu räcker det.
  • Namaste72
    Hjärtat längtar skrev 2011-07-04 21:34:59 följande:
    Hoppas verkligen den har kommit fram! När skickade ni?
    För två veckor sedan. Men det är semestertider
    { Mamma till världens finaste dotter } { väntar barn igen}
  • Hjärtat längtar
    Namaste72 skrev 2011-07-04 22:06:40 följande:
    För två veckor sedan. Men det är semestertider
    Ok, håller tummarna att de kommit fram! Hoppas ni får svar från organisationen snart också, så ni vet!  Kram
  • LindiweSA

Hörde idag att Abba Adoptions har matchat flera (många) par men att det är stopp i domstolen. Är det någon annan som väntar barn från Sydafrika som har hört detta och vet ni i så fall mer om vad som händer? Tycker att det skulle vara skönt om AC uppdaterade lite mer om när det händer något i länderna.

• Namaste72
    LindiweSA skrev 2011-07-08 12:34:20 följande:
    Hörde idag att Abba Adoptions har matchat flera (många) par men att det är stopp i domstolen. Är det någon annan som väntar barn från Sydafrika som har hört detta och vet ni i så fall mer om vad som händer? Tycker att det skulle vara skönt om AC uppdaterade lite mer om när det händer något i länderna.
    Vad säger AC? Går det att ringa och fråga eller har de bara telefontid på fm? Spännande om det är flera som blivit matchade!
    { Mamma till världens finaste dotter } { väntar barn igen}
  • Qermit
    LindiweSA skrev 2011-07-08 12:34:20 följande:
    Oj, nej det har jag inte hört något om. Fruktansvärt irriterande om det är så men samtidigt spännande! Har du mailat eller ringt AC?
  • LindiweSA
    Qermit skrev 2011-07-08 15:25:58 följande:
    Oj, nej det har jag inte hört något om. Fruktansvärt irriterande om det är så men samtidigt spännande! Har du mailat eller ringt AC?
    Nej, det var en annan tjej som också väntar som hade hört det. Jag tänkte avvakta tills nästa vecka med att mejla AC om jag inte hör något nytt från dem som är i SA nu. :(
  • Qermit
    LindiweSA skrev 2011-07-08 17:03:53 följande:
    Nej, det var en annan tjej som också väntar som hade hört det. Jag tänkte avvakta tills nästa vecka med att mejla AC om jag inte hör något nytt från dem som är i SA nu. :(
    Ok. Men svarar de på sådana frågor nästa vecka? V. 28-30 har de ju "semesterlunk" och säger sig prioritera BB och RB då. Hoppas att det stämmer att många familjer är matchade och isf att domstolarna skyndar på litegrann. Ha en trevlig helg!
  • iVantansTider at Wordpress

Vi har också hört att domstolarna i Pretoria inte riktigt har kommit igång än efter lagändringen. Men att de godkänner några bb nu och då. Det är bara att hoppas på att det reder ut sig...
    Jar tycker att AC's brist på information verkligen är klandervärd! 

• Qermit

Jag kan hålla med om att AC inte direkt översvallar av information... Det är riktigt frustrerande. Och speciellt retar jag mig på att de säger olika när olika personer ringer.

• Qermit

Har just läst att det kom ett BB från SA till Sverige igår . Så nu är det iaf en familj som väntat längre än oss som är borta från listan... Grattis kära familj!

Svar på tråden Nej, nu räcker det.