• Qermit

Nej, nu räcker det.

Förmodligen finns det många fler än mig som är evinnerligt trötta på bb-väntan. Och jag vet att det startats trådar i detta ämne förut men jag kände att det nog behövs en till... Så välkomna hit, alla ni som liksom jag snart funderar på att gräva ner er någonstans och (nästan) ge upp det här med barn. Eller iallafall håller på att bli lite galna på kuppen. Här kan vi stötta varandra eller bara ösa ur oss all frustration.

• Svar på tråden Nej, nu räcker det.
  • Nystart

Nu är jag ju hemma med barn 2 så jag ska väl inte vara bitter...Flört Men jag har ju varit där och kan gärna höra lite ältande och försöka komma med glada tillrop!! Och så kommer jag bli lite avis när ni får åka. så himla härlig känsla,

• iVantansTider at Wordpress

Hej på er! Jag och min man har "bara" väntat i snart 11 månader men är redan förbaskat trött på det! Vi har inte några barn sedan tidigare och är ivriga på att bli föräldrar. Tycker att det går mycket i vågor, hur jobbigt det är att vänta. Ibland känns det som om längtan håller på att äta upp en inifrån och ibland känns det rätt ok.

• Ylva L

Hej på er,
    härligt att ngra här som också har sina papper i SA, vi har haft papperna där sedan den 15 april och just nu söker jag verkligen ngn att snicksnacka med i denna ovissa väntan.
    MIn blogg är http://scrappylva.blogspot.com/

och min mail är [email protected], har även facebook.

Varje dag är som en evighet och det är jobbigt att andra som skickat efter oss fått BB, men inte vi.
    Men men de går juinte på turordning.

vi får hålla modet uppe tillsammans.

Vänligen Ylva

• Qermit

Välkomna, välkomna! I väntans... är det SA ni väntar på också?

Jag försöker dagligen tänka på att det är ett speciellt barn som vi väntar på och att det förmodligen inte varit så att de bb som kommit matchat oss. Dvs vi är inte rätt föräldrar för de barnen, men visst känns det lite småbittert när andra "rusar om" en... Även om jag ju också är jätteglad för deras skull.

• gracel79

Hej!

Kul att fler har anslutit sig till tråden!

Har ni andra haft kontakt med AC på länge? Undra om det fortfarande är en familj som väntat sedan februari. Tycker AC borde skriva en liten notis om läget på hemsidan, det var länge sedan nu.

Förra gången vi väntade BB hittade jag två vänner här på FL, en har jag kontakt med än. Vi peppade varandra och bollade tankar under väntan på BB.

Jag mailar dig Ylva, hoppas vi kan peppa varandra, vill ni andra vara med? (facebook funkar också bra för min del)

Vem vet, kanske kommer vi i som väntar i den här tråden träffas i SA senGlad

• jansson77
    Nimbus skrev 2011-06-20 20:19:33 följande:
    Vi längtade sammanlagt barn i 12 år 
    Vilket fint uttryck, det snor jag.......Vi har längtat barn i 6 år
  • iVantansTider at Wordpress

Ja, vi väntar på SA. Ja, familjen från februari väntar fortfarande...  När vi pratade med AC senast så var det förutom dom, en familj som väntat sedan mars, sen är det en familj från april, fyra från maj och fyra från juni, tre från juli (vara av en familj fick bb förra måndagen). tror det var fyra familjer i september också... Ytterligare en familj fick bb den 13juni, men de vet jag inte hur länge de väntat...

Vi har i omgångar hört av oss till AC och tryckt på att de borde lägga ut information på nätet och de säger hela tiden att de ska  göra det en gång i månaden, så lägger de upp information en gång och sedan får man tjata igen. Jag tror att det kan ge effekt om flera skulle ringa och be om information, tycker att det borde vara lättare att skriva ut det på hemsidan istället för att svara på en massas telefonsamtal?

• jansson77

Kan man på AC:s hemsida se hur många familjer som väntar från ett spec land och/eller barnhem?

• Nimbus
    jansson77 skrev 2011-06-21 19:50:40 följande:
    Vilket fint uttryck, det snor jag.......Vi har längtat barn i 6 år
    Varsegod!
  • Qermit

Vi är också i kontakt med AC lite då och då. Har också undrat varför de inte kan skriva när bb kommer. De är (tycker iaf jag) intressantare än de som kommit hem med barn. Nu får man ju söka runt här på nätet för att luska ut om/när det kommit bb. Dåligt! Jag är också himlans trött på att man får olika besked beroende på vilken dag man ringer...

Janson, nej man ser inte det på hemsidan men man kan få den infon om man ringer och frågar.

Svar på tråden Nej, nu räcker det.