• Anonym (Äcklot?)

Ingen gästhandduk

I och med att jag fått känslan att vi är äcklon så väljer jag att vara anonym.

Here it goes:

Vi har ingen gästhandduk och detta verkar vara ett problem för vissa? Till exempel så öppnar alltid svärfar toalettdörren på vid gavel, efter toabesök och efterföljande handtvätt, och fnyser ogillande: "Jaha? Och vilken handduk ska jag torka händerna på?"

Vi har till och med fått en sån där liten (ful) "Gäster"-skylt att sätta upp vid gästhandduken av svärföräldrarna, men vägrar envist.

Varför ska vi sätta upp en ful skylt? Varför måste det finnas en speciell handduk för gäster? Är det VI som är så äckliga att en inte kan dela handduk med oss eller är det gästerna som är så vidriga att de måste ha egen handduk?

Jag har alltid minst två handdukar som hänger intill handfatet och jag kastar dem i tvätten åtminstone två ggr/vecka.

Har ALLA gästhandduk på toa? Har alla ful gästhandduksskylt på toan?

VEM är det som är äcklot?

• Svar på tråden Ingen gästhandduk
  • Anonym

Vihar ingen och tänker inte skaffa nån heller. Vi är nämligen RENA när vi torkar våra händer!

• Helena77

Nej vi har ingen gästhandduk eller gästskylt men däremot tvättar jag handdukarna rätt ofta och när det varit mycket folk hos oss som tex när det är födelsedagskalas tvättar jag alltid handdukarna efteråt.

• MajaVira

Vi har ingen gästhandduk och har inga som helst planer på att ha en sån heller.

• Griffonmatte

Hihi vi är oxo äcklon i så fall, har också två handdukar bredvid handfatet, dock ingen speciell "gästhandduk" ;) Man tvättar dom ofta & förhoppningsvis har man nytvättande händer när man torkar av sig :)

• 8Viola2

Nej jag har en till två handukar på toaletten som alla får använda och vi byter dem ofta.
    Som anonym innan nämnde så är man ju ren efter att ha tvättat händerna.

♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ♥ Nathalie 29/5-10 ♥
  • Anonym

Vi har gästhandduk. Sen är det också så att alla i familjen har en egen handduk vid handfatet i badrummet (och en egen duschhandduk).

• Anonym

Haha! Jag spyr på såna skyltar eller broderat på ha duken " gäster" Herregud! Byter ofta! Är det ett väntat besök, byter jag innan folk kommer.

• Anonym (Äcklo ;-))

Så jätteäckligt är det kanske inte men det skapar en del förvirring.

Skaffa gästhanduk, inte behövs det nån ful skylt gör det. Ha lite större handdukar till er och så en liten gästhandduk som det kanske står gäst på eller som bryter av i färg mot de andra. Vi har 5 krokar bredvid varandra och alla fattar var gästhandduken är då den på något sätt skiljer sig från de andra.

• Tonårsmamman1

På gästtoaletten har vi bara en handduk, men den använder vi också. I det stora badrummet, som gäster också använder ibland, har vi bara handukar till familjen.

• Anonym (Äcklot?)
    Anonym skrev 2011-07-07 21:46:11 följande:
    Vihar ingen och tänker inte skaffa nån heller. Vi är nämligen RENA när vi torkar våra händer!

Precis vad jag tänker också. Om man TVÄTTAT händerna så är man väl hyfsat ren och antar att handdukarna är hyfsat rena också? Och handdukarna tvättas ofta.

Och precis som Helena skriver så tvättar jag också handdukarna direkt efter kalas och skulle nån i familjen vara sjuk ger jag DEN personen en egen handduk (som hänger på annat ställe) för att minimera risken för smitta.

Fattar inte varför man inte bara kan torka händerna på en handduk och inte göra sak av det som svärfar och en annan bekant också gjorde.

Svar på tråden Ingen gästhandduk