• Anonym (Äcklot?)

Ingen gästhandduk

I och med att jag fått känslan att vi är äcklon så väljer jag att vara anonym.

Here it goes:

Vi har ingen gästhandduk och detta verkar vara ett problem för vissa? Till exempel så öppnar alltid svärfar toalettdörren på vid gavel, efter toabesök och efterföljande handtvätt, och fnyser ogillande: "Jaha? Och vilken handduk ska jag torka händerna på?"

Vi har till och med fått en sån där liten (ful) "Gäster"-skylt att sätta upp vid gästhandduken av svärföräldrarna, men vägrar envist.

Varför ska vi sätta upp en ful skylt? Varför måste det finnas en speciell handduk för gäster? Är det VI som är så äckliga att en inte kan dela handduk med oss eller är det gästerna som är så vidriga att de måste ha egen handduk?

Jag har alltid minst två handdukar som hänger intill handfatet och jag kastar dem i tvätten åtminstone två ggr/vecka.

Har ALLA gästhandduk på toa? Har alla ful gästhandduksskylt på toan?

VEM är det som är äcklot?

• Svar på tråden Ingen gästhandduk
  • Anonym (311)

vi har inte gäst handdukar. byter handdukar om du t mint 2 ggr i veckan. oftare de veckor när vi har alla barn hemma.
    får vi gäster om ska sova över och stanna flera nätter så får de alltid ett set handdukar bla en mindre att torka händer/ansikte med om de ska tvätta sådant. och d använder de som de vill. men de som kommer för att fika eller bara hälsa på nån timma får snällt avända de vi har uppe vid tvättstället.  

• lady3700

Jag har gästhandduk på båda toaletter. gnäller inte för att jag kommer hem till nån som inte har nån gästhandduk. men blir irriterad när det inte finns nåt överhuvudtaget att torka sig på. Förstår att ni antagligen vill markera för svärfar att det som gäller hos er gäller hos er. men samtidigt OM svärfar är i behov av en egen handduk varför inte ge honom det? e det viktigare o visa sig ha rätt än att göra den andra glad. speciellt svärfar kan jag tycka borde prioreteras. Glad

• Anonym (urk)

Hur sjuttsingen kan man DELA handdukar?
    Här hemma har vi våra egna, och jag har en separat till ansikte och en annan till händerna.
    Det samlas ju massa bakterier och skit som jag aldrig skulle vilja gno in i mitt nytvättade ansikte. Jag har absolut ingen bakteriefobi, men när det kommer till ansiktet är jag sjukt noga.

• Anonym (snubbo)
    Anonym (urk) skrev 2011-07-08 11:58:31 följande:
    Här hemma har vi våra egna, och jag har en separat till ansikte och en annan till händerna.
    Det samlas ju massa bakterier och skit som jag aldrig skulle vilja gno in i mitt nytvättade ansikte. Jag har absolut ingen bakteriefobi, men när det kommer till ansiktet är jag sjukt noga.

Jag brukar slicka min man i anus ibland, att dela handduk känns inte särskilt märkvärdigt i jämförelse.
  • JabbaTheHut

Ts, synd att de är din svärfar som klgar och inte din svärmor (eller hon kanske också gnäller?), har sett handdukar som det står " För svärmor och hunden" på. Hade ju passat ypperligt i ditt fall! Flört

• Anonym (Äcklo ;-))
    Anonym (snubbo) skrev 2011-07-08 12:07:19 följande:
    Jag brukar slicka min man i anus ibland, att dela handduk känns inte särskilt märkvärdigt i jämförelse.

Men FYYYY!!!!!! Kräks
  • anansie

Vi har inga gästhanddukar, har aldrig haft. 
    Det hänger två stycken som jag bytar ofta.. Bara att välja vilken man vill torka sej på.

• pussgurkan86

vi har fyra handdukar, 1 till mig, 1 till mannen och 1 till dottern. sen har vi en gäshandduk som vi byter ofta.

när han kommer så är det väl bara att ta fram en handduk till honom, det är inte så svårt.

• K med lilla E
    Anonym (urk) skrev 2011-07-08 11:58:31 följande:

Hos oss skulle det aldrig fungera eftersom vi har barn. De flesta dagar i veckan så är det ungar hemma och leker hos oss och jag skickar ständigt in dem på toaletten när de är skitiga om händerna och skulle det då finnas speciella handdukar får dem eller skall man under dagtid hänga undan sina egna som man inte vill att någon lånar??! Usch så krångligt.

Vi har det som inlägg #61 hos oss. Tack och lov ingen bacillskräck!
  • Emeli
    Anonym (MolliBolli) skrev 2011-07-08 10:04:45 följande:
    ha ha haha haaa... Mina svärföräldrar tar med sig egna handdukar, både för kropp och händer.... Sen blir jag tokig när det hänger typ 10 handdukar i vårt badrum ((har bara ett bardrum)) som om jag inte har handdukar att "låna" till dem......

jag har gästhandduk o sen står det gäster ovan, alla våra övriga gäster "accepterar" detta, men dom tar med sig egna....

((kanske bör tilläggas att de bor på annan ort o sover över hos oss))   
    Jag tror att svärföräldrarna gör så av hänsyn till er, för att ni inte ska behöva få besvär med extra tvätt. Det anses artigt att ta med sig egna lakan och handdukar när man ska övernatta hos någon.
Svar på tråden Ingen gästhandduk