• Anonym (Äcklot?)

Ingen gästhandduk

I och med att jag fått känslan att vi är äcklon så väljer jag att vara anonym.

Here it goes:

Vi har ingen gästhandduk och detta verkar vara ett problem för vissa? Till exempel så öppnar alltid svärfar toalettdörren på vid gavel, efter toabesök och efterföljande handtvätt, och fnyser ogillande: "Jaha? Och vilken handduk ska jag torka händerna på?"

Vi har till och med fått en sån där liten (ful) "Gäster"-skylt att sätta upp vid gästhandduken av svärföräldrarna, men vägrar envist.

Varför ska vi sätta upp en ful skylt? Varför måste det finnas en speciell handduk för gäster? Är det VI som är så äckliga att en inte kan dela handduk med oss eller är det gästerna som är så vidriga att de måste ha egen handduk?

Jag har alltid minst två handdukar som hänger intill handfatet och jag kastar dem i tvätten åtminstone två ggr/vecka.

Har ALLA gästhandduk på toa? Har alla ful gästhandduksskylt på toan?

VEM är det som är äcklot?

• Svar på tråden Ingen gästhandduk
  • Sum quod sum

Har gäst toa med gästhandduk. Skulle aldrig dela min handduk med någon. Vi har dusch handdukar och mindre till ansikte.

• Joddan

Vi har en gästhanduk! Har gråa till oss i familjen o så en vit till "vänner" som det står på skylten över. Tycler det är fint!
    Blir dessutom irreterad när man går hem till folk så sänger det bara ett par "kropps" handukar i badrummet. Blääää! Då låter jag bli att torka händerna o lufttorkar dem istället! Ska hem nu till några sådana personer... Hmmm

• Emeli
    Anonym (snubbo) skrev 2011-07-08 12:07:19 följande:
    Jag brukar slicka min man i anus ibland, att dela handduk känns inte särskilt märkvärdigt i jämförelse.
    Kräks
  • Evven

Har bara läst ts nu men vi har ingen skylt och/eller gästhandduk. Min pappa har både skylt och handduk men använder handduken själv Skrattande

• En Åsa

Vi har ingen gästhandduk och ingen ful skylt heller. Vi i familjen delar både handhanddukar och duschhanddukar, har inga egna. Det räknas antagligen som äckligt här på FL.

• colanappen

har inte heller någon gästhanduk utan alla får använda samma men självklart har alla i familjen även egna handdukar oxå, så det ju inte som om ngn tar "min" för att torka händerna på.
    Min pappa frågar oxå varje gång var han ska torka händerna... lustigt eftersom mina föräldrar heller aldrig har haft gästhandduk.

• Selma1966

Man undrar ju ofta när man kommer hem till folk som bara har duschhanddukar framemot och ingen för enbart händer. Jag delar gärna handduk med folk (när man just tvättat händerna borde de ju vara som renast) men det känns väldigt privat att använda samma, ev blöta handduk, som andra har efter badet. I duschrummet har vi duschhanddukar för alla i familjen plus en vanlig liten handduk. Den blir automatiskt för gäster eftersom vi själva automatiskt tar våra egna. I badrummet (som ligger i anslutning till köket och är dit gästerna går, har vi ett par handdukar som byts flera ggr i veckan (sonens badlakan hänger vid sidan av också). Ingen särskild för gäster, men rena fina handdukar.

• Gladskit

Jag är också anti såna där fula skyltar.
    Men vi löste det genom att vi hittade handdukar som det är tryckt "GÄSTER" på

• Kenize

Lærde mig den hårda vægen att sværmor har en "rumphandduk" hængande framme i badrummet. Den ær alltid lite avvikande i form och færg mot de andra två som hænger vid handfatet och jag har alltid tagit før givet att det var en sk gæsthandduk framhængd infør vårt besøk men fick en dag veta att nej, det var hennes rumphandduk. Hon tvættar tydligen alltid rumpan efter toabesøk. Sedan dess torkar jag mig oftast på byxorna eller drar hænderna genom håret ifall det inte finns en tydlig gæsthandduk eller jag inte ær hos vænner jag vet inte har ofrascha handdukar vid handfatet.
    Sjælv har vi inte någon gæsthandduk dock, men vi har inte heller några handdukar som anvænds till annat æn hænder vid handfatet.

• Purpurbräcka

Jag och sambon har varsin egen handduk som vi (i alla fall jag) vill ha ifred. Därför har vi en särskild handduk för gäster.

Har vi bjudit hem mycket folk (fler än 2) så hänger jag en lite större handduk på gästkroken. Jag tycker det känns oartigt om värdarna ska ha varsin normalstor handduk medan alla gästerna får dela på en liten tvättlapp.

Svar på tråden Ingen gästhandduk