• Anonym (Äcklot?)

Ingen gästhandduk

I och med att jag fått känslan att vi är äcklon så väljer jag att vara anonym.

Here it goes:

Vi har ingen gästhandduk och detta verkar vara ett problem för vissa? Till exempel så öppnar alltid svärfar toalettdörren på vid gavel, efter toabesök och efterföljande handtvätt, och fnyser ogillande: "Jaha? Och vilken handduk ska jag torka händerna på?"

Vi har till och med fått en sån där liten (ful) "Gäster"-skylt att sätta upp vid gästhandduken av svärföräldrarna, men vägrar envist.

Varför ska vi sätta upp en ful skylt? Varför måste det finnas en speciell handduk för gäster? Är det VI som är så äckliga att en inte kan dela handduk med oss eller är det gästerna som är så vidriga att de måste ha egen handduk?

Jag har alltid minst två handdukar som hänger intill handfatet och jag kastar dem i tvätten åtminstone två ggr/vecka.

Har ALLA gästhandduk på toa? Har alla ful gästhandduksskylt på toan?

VEM är det som är äcklot?

• Svar på tråden Ingen gästhandduk
  • Anonym (hehe)

Vi har ingen gästhanduk heller men jag bytter våra två handukar varje kväll och även dusch handukarna använder vi vi bara en gång innan dom åker till tvätten. =)

• Linnika
    Anonym (Äcklot?) skrev 2011-07-07 22:42:25 följande:

Skönt att det inte bara är jag (vi).

Jag kan i och för sig inte komma på att nån av mina VÄNNER har en gästskylt på toan. De (jag kan komma på) som har gästskylt är svärföräldrarna och deras dotter samt andra söner/svärdöttrar (de som inte vågade stå emot? ). Alla har de likadana små gästskyltar (som svärmor och svärfar köpt) i porslin med guldtext på vilken det hänger en liten vit handduk med "gäster" broderat i guld (handdukarna också present från svärföräldrarna).

Kan du inte fixa en skylt hem till dig då, eller en handduk som det står SVÄRFAR på med STOORA bokstäver =)
    ღ Linus ღ
  • S0lstråle
    Jennie med ie skrev 2011-07-07 22:51:03 följande:
    Vi har ingen Gäst-skylt. Däremot har vi en handduk som avviker från de andra i storlek eller färg höngandes i badrummet om vi vet att vi ska få gäster. Vi är 3 i familjen och hängaren har 4 krokar, passar perfekt ;)
    Vi har inte heller någon skylt. Tror att alla gäster förstår att den lilla handduken som avviker från de andra i form (dock inte färg ;) ) är till dem. En skylt känns väl överflödigt. Det skulle vara om jag hittar någon som är snygg i sig och som får åka upp bara därför.

Efter den här tråden blir det till att torka händerna på jeansen eller något åt det hållet. I håret fick jag som tips en gång ... :D 
  • S0lstråle
    Linnika skrev 2011-07-07 23:01:12 följande:
    Kan du inte fixa en skylt hem till dig då, eller en handduk som det står SVÄRFAR på med STOORA bokstäver =)
    Skrattande
  • Anonym

Vi har ingen gästhandduk och jag ser inte behovet. Vi har vanliga handdukar som vi tvättar varje vecka som hänger vid handfatet och dem får gästerna gärna också använda.

Men går jag hem till någon som inte har gästhandduk så torkar jag på det som hänger framme. Jag är inte knusslig.

• FrökenKanSjälv

Vi har badrummet på övervåningen. Där finns en lång rad krokar på ena sidan med duschhanddukar och barnens "tandborst"-handdukar. På andra sidan handfatet hänger en ensam handduk med en hemmagjord skylt där det står Händer. Det är bara barnens kompisar som använder den toan och jag misstänker att de inte skulle våga torka händerna på en Gästhandduk.

På toan där nere finns det en omärkt krok närmast handfatet och så en krok långt borta i hörnet med mitt namn på. Jag vill nämligen inte torka ansiktet på den handduk som barnen torkat händerna på, litar inte riktigt på att tvålen används varje gång man varit ute och blivit skitig. Men gästerna är tvungna att använda samma handduk som barnen (fast den byts naturligtvis ofta, speciellt om det är vuxet besök på gång).

Så, nej vi har ingen gästhandduk och inte heller någon skylt som det står gäster på.

• FrökenKanSjälv
    Linnika skrev 2011-07-07 23:01:12 följande:

• FrökenKanSjälv
    Anonym (hehe) skrev 2011-07-07 22:52:19 följande:
    Vi har ingen gästhanduk heller men jag bytter våra två handukar varje kväll och även dusch handukarna använder vi vi bara en gång innan dom åker till tvätten. =)
    Ni har inte funderat på hur miljön mår av så mycket tvättmedel?
  • Emeli

Vi har en gästtoa. När vi väntar gäster brukar jag alltid hänga upp två rena handdukar där. Jag förväntar mig att gästerna i första hand använder den toan. I våra andra badrum finns inga speciella arrangemang för gäster. Om vi har övernattande gäster brukar jag förse var och en med en liten handduk och ett duschlakan.

• Leone i Västerås

På vår lilla toalett på nedervåningen, som är den som oftast används av gäster, har vi två handdukar som kan användas av vem som helst.
    De byts varje dag, och eftersom jag förutsätter att den som torkar sig på dem är ren om händerna spelar det ingen roll om det är en gäst eller familjemedlem som använder dem.

Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
Svar på tråden Ingen gästhandduk