• Anonym (Äcklot?)

Ingen gästhandduk

I och med att jag fått känslan att vi är äcklon så väljer jag att vara anonym.

Here it goes:

Vi har ingen gästhandduk och detta verkar vara ett problem för vissa? Till exempel så öppnar alltid svärfar toalettdörren på vid gavel, efter toabesök och efterföljande handtvätt, och fnyser ogillande: "Jaha? Och vilken handduk ska jag torka händerna på?"

Vi har till och med fått en sån där liten (ful) "Gäster"-skylt att sätta upp vid gästhandduken av svärföräldrarna, men vägrar envist.

Varför ska vi sätta upp en ful skylt? Varför måste det finnas en speciell handduk för gäster? Är det VI som är så äckliga att en inte kan dela handduk med oss eller är det gästerna som är så vidriga att de måste ha egen handduk?

Jag har alltid minst två handdukar som hänger intill handfatet och jag kastar dem i tvätten åtminstone två ggr/vecka.

Har ALLA gästhandduk på toa? Har alla ful gästhandduksskylt på toan?

VEM är det som är äcklot?

• Svar på tråden Ingen gästhandduk
  • Miss Cee

Ja jag tycker att man bör ha en gästhandduk. Det är inte trevligt att behöva torka sig på famijens handdukar, känns nästan lite som att bjuda gäster på dricka i glas man redan använt..

Men du behöver inte ha vare sig en skylt eller en "Liten ful handduk". Det funkar utmärkt att hänga en ny normal handduk på en speciell krok och säga till sina gäster att "handduken längst till vänster är gästhandduk".

• Barbamami

Mahahah... TS du är äcklig... Å jag me! Vi har inte heller någon gästhanduk. Vill man hänga med oss får man dela handuk med oss, hittills har jag inte blivit av med några vänner.

• Ketzzi

Gästhandduk tyder på hänsyn till gästen att inte behöva torka sig på någon annans handduk. Det behövs ingen skylt eller en handduk med "Gäst" tryckt på. Det räcker gott och väl med att påpeka till gästen som är på väg till toa att det hänger en ren gästhandduk i badrummet, den är den gröna som hänger till höger om tvättstället, eller var den nu hänger... Artigt och ett tecken på gästvänlighet och det uppskattas.

• Anonym

jag har en handhandduk till den som vill... själva torkar vi händerna på våra badlakan som hänger bredvid...

• yaaniz

Haha jag dör! Om man nu tycker det är så jävla äkligt att dela handduk med någon så får man väl ta med en egen handduk när man går bort :D Man kan ju aldrig vara säker på att den är ren ;)

• S vali s
    Barbamami skrev 2011-07-08 23:28:34 följande:
    Mahahah... TS du är äcklig... Å jag me! Vi har inte heller någon gästhanduk. Vill man hänga med oss får man dela handuk med oss, hittills har jag inte blivit av med några vänner.

Vi är äckliga vi med i den här familjen, vi har inte heller någon gästhandduk - förstår liksom inte varför det skulle vara mer ok att torka sig på samma handduk som andra gäster men inte som oss i familjen

Vi har en handduk som hänger vid handfatet, den används till att torka händerna på - av alla och den byts ofta så den är alltid fräsch  
    Den late får brått när det blir kväll
  • Anonym (blä!)

Vi har ingen skylt där det står "gäster". Men vi har en uppsättning med handdukar på ena sidan handfatet och en enkel i en avvikande färg på andra sidan. Det är upp till folk att tänka själva. Min mans handduk byts varje dag och om helgerna ofta 2 gånger per dag. Inte vet jag vad han sysslar med som gör hans handduk så skitig med en gång (och jag tror inte att jag vill veta heller...)

Ett par i vår "vännerkrets" har en handduk i sitt badrum. Den brukar vara så skitig att den kan stå själv utan krok. Dessutom har de ett hårdtvål som har sprickor i sig där det fastnar hår och smuts. När vi ska åka till dem har jag alltid en liten flaska tvål och en ren handduk i min väska. Helst låter jag bli att gå in i deras badrum öht!

• Anonym (blä!)
    Anonym (snubbo) skrev 2011-07-08 12:07:19 följande:
    Jag brukar slicka min man i anus ibland, att dela handduk känns inte särskilt märkvärdigt i jämförelse.
    Nämen usch!
  • Anonym (blä!)
    Kenize skrev 2011-07-08 14:58:44 följande:
    Lærde mig den hårda vægen att sværmor har en "rumphandduk" hængande framme i badrummet. Den ær alltid lite avvikande i form och færg mot de andra två som hænger vid handfatet och jag har alltid tagit før givet att det var en sk gæsthandduk framhængd infør vårt besøk men fick en dag veta att nej, det var hennes rumphandduk. Hon tvættar tydligen alltid rumpan efter toabesøk. Sedan dess torkar jag mig oftast på byxorna eller drar hænderna genom håret ifall det inte finns en tydlig gæsthandduk eller jag inte ær hos vænner jag vet inte har ofrascha handdukar vid handfatet.
    Sjælv har vi inte någon gæsthandduk dock, men vi har inte heller några handdukar som anvænds till annat æn hænder vid handfatet.
    Mysigt att veta att man torkat händerna på en rumphandduk... Stackars dig, vad äckligt!

(Min mamma har faktiskt också en rumphandduk men den hänger hon bakom bidén nere vid golvet. Dessutom i hennes "privata" badrum, hon och pappa har ett var plus att de har en gästtoa (avundsjukt nog så är den 15 kvm, större än hela mitt badrum i mitt hus!) i anslutning till hallen.)
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Äcklo ) skrev 2011-07-07 21:50:59 följande:
    Så jätteäckligt är det kanske inte men det skapar en del förvirring.

Skaffa gästhanduk, inte behövs det nån ful skylt gör det. Ha lite större handdukar till er och så en liten gästhandduk som det kanske står gäst på eller som bryter av i färg mot de andra. Vi har 5 krokar bredvid varandra och alla fattar var gästhandduken är då den på något sätt skiljer sig från de andra.
    Så har vi också förutom att den lilla i annan färg inte alls är för gäster utan för rumpor......
Svar på tråden Ingen gästhandduk