• Anonym (Äcklot?)

Ingen gästhandduk

I och med att jag fått känslan att vi är äcklon så väljer jag att vara anonym.

Here it goes:

Vi har ingen gästhandduk och detta verkar vara ett problem för vissa? Till exempel så öppnar alltid svärfar toalettdörren på vid gavel, efter toabesök och efterföljande handtvätt, och fnyser ogillande: "Jaha? Och vilken handduk ska jag torka händerna på?"

Vi har till och med fått en sån där liten (ful) "Gäster"-skylt att sätta upp vid gästhandduken av svärföräldrarna, men vägrar envist.

Varför ska vi sätta upp en ful skylt? Varför måste det finnas en speciell handduk för gäster? Är det VI som är så äckliga att en inte kan dela handduk med oss eller är det gästerna som är så vidriga att de måste ha egen handduk?

Jag har alltid minst två handdukar som hänger intill handfatet och jag kastar dem i tvätten åtminstone två ggr/vecka.

Har ALLA gästhandduk på toa? Har alla ful gästhandduksskylt på toan?

VEM är det som är äcklot?

• Svar på tråden Ingen gästhandduk
  • Anonym

Jag har gästhandduk men ingen gästskylt . . De som är våra har lika färg sen har den andra en annan färg sen har jag några det står gäst på . . . . Jag vill egentligen inte att andra ska torka sig på min handduk ( inte för att varken jag eller gästerna är skitiga bara sånt jag tycker ) sen är jag uppvuxen med gästhanddukar så kanske är det därför . .

• Kokomo
    Anonym (hehe) skrev 2011-07-07 22:52:19 följande:
    Vi har ingen gästhanduk heller men jag bytter våra två handukar varje kväll och även dusch handukarna använder vi vi bara en gång innan dom åker till tvätten. =)
    Varför så ofta?
  • Anonym
    HASP skrev 2011-07-07 22:22:19 följande:
    Det som är, tänker jag, är att vissa har ju sina egna handdukar upphängda som de brukar ha att torka sig i underlivet efter att ha tvättat sig där.. Kanske inte många som har det, men jag vet att en del har det iallafall... så finns det ingen gästhandduk är jag alltid "orolig" att jag råkat torka mig på någons rumphandduk :) Inte för att jag är så himla bakterierädd egentligen men det känns bara äckligt ändå. Tycker att det är en oskriven regel att man har en speciell gästhandduk upphängd! Gärna med nåt som tydligt signalerar att den är just gästhandduk.
    Fast när man tvättat underlivet har man inte duschhandduken och torkar sig med då ? Jag har inte den som jag tvättar händerna med .
  • FrökenKanSjälv
    Anonym skrev 2011-07-08 00:45:50 följande:
    Fast när man tvättat underlivet har man inte duschhandduken och torkar sig med då ? Jag har inte den som jag tvättar händerna med .
    Mina föräldrar duschar inte varje dag, men de tvättar sig under armarna och i underlivet varje dag (i handfatet med tvättlappar och krångel). De har varsin "ansiktshandduk" och varsin "kroppshandduk" upphängda i badrummet. Men där är det också VÄL uppmärkt vilka två handdukar som är till för gäster (en för vuxna och en för de små barnbarn som inte är så noga med tvålen).

Det är ett fasligt sjå med handdukar egentligen...
  • puss

tycker ni kan köpa en sån där skylt där det står "gäster och fötter"

I am a fast maschine I keep my motor clean
  • Anonym

Vi har en speciell gästtoalett (det står på dörren). Den förväntas gästerna använda och där finns det alltid rena handdukar/tvål/papper osv.
    Använder de sig av vårt badrum får de skylla sig själva om där saknas något.

• Anonym
    Linnika skrev 2011-07-07 23:01:12 följande:
    Kan du inte fixa en skylt hem till dig då, eller en handduk som det står SVÄRFAR på med STOORA bokstäver =)
  • Mamma till Philip Nova Elliot

Samma här men barnen delar duschandduk ibland. Tvättar o byter en gng i veckan.

★*☆ Stolt mamma till Philip 021128, Nova 070810 & Elliot 100426 ★*☆
  • Mamma till Philip Nova Elliot

Gick visst inte att citera från iphone...Vi har gästhandduk och alla i familjen har en egen handduk.

★*☆ Stolt mamma till Philip 021128, Nova 070810 & Elliot 100426 ★*☆
  • Druantia

Vi har ingen gästhandduk. Här får de snällt använda de som hänger framme. Skulle det vara barn på besök så byter jag när dom åkt. Likaså om det nu skulle vara någon som jag anser vara lite småäcklig. Annars så delar vi gärna bakterier med våra gäster, och aldrig har någon efterfrågat en gästhandduk. Vem säger att dom ens torkar sig på den?

Dock får de som duschar här egna badlakan såklart! :D

Svar på tråden Ingen gästhandduk