• Anonym (Äcklot?)

Ingen gästhandduk

I och med att jag fått känslan att vi är äcklon så väljer jag att vara anonym.

Here it goes:

Vi har ingen gästhandduk och detta verkar vara ett problem för vissa? Till exempel så öppnar alltid svärfar toalettdörren på vid gavel, efter toabesök och efterföljande handtvätt, och fnyser ogillande: "Jaha? Och vilken handduk ska jag torka händerna på?"

Vi har till och med fått en sån där liten (ful) "Gäster"-skylt att sätta upp vid gästhandduken av svärföräldrarna, men vägrar envist.

Varför ska vi sätta upp en ful skylt? Varför måste det finnas en speciell handduk för gäster? Är det VI som är så äckliga att en inte kan dela handduk med oss eller är det gästerna som är så vidriga att de måste ha egen handduk?

Jag har alltid minst två handdukar som hänger intill handfatet och jag kastar dem i tvätten åtminstone två ggr/vecka.

Har ALLA gästhandduk på toa? Har alla ful gästhandduksskylt på toan?

VEM är det som är äcklot?

• Svar på tråden Ingen gästhandduk
  • Anonym

Nej ni är inte äckliga. Jag dejtade en kille innan som oftast inte hade något toalettpapper eller ens en handduk på badrummet. Trodde det var en engångsgrej att han inte hade toalettpapper hemma, men så fortsatte det. Ganska äckligt när man gick på toaletten och varken kunde torka eller tvätta av sig. DET är äckligt.

• Nathaley

Jag tänker att det känns lite ofräscht att torka ansiktet på en handduk som fler personer torkat händerna på. Eller som hos min polare, använde en till fötterna, ska ja då komma å ha den till ansiktet? Då är de skönt med gästhandduk :P

• Anonym (Äcklot?)
    Nathaley skrev 2011-07-07 22:17:31 följande:
    Jag tänker att det känns lite ofräscht att torka ansiktet på en handduk som fler personer torkat händerna på. Eller som hos min polare, använde en till fötterna, ska ja då komma å ha den till ansiktet? Då är de skönt med gästhandduk :P
    Men vad ska du med ansiktet på handduken för?!
  • S0lstråle

Vi har en gästhandduk på det som vi kalla för "gästtoa". Där hänger också en större handduk för oss andra. När jag tänker efter så vet jag inte hur jag tänkt med det ... Förmodligen något "nedärvt" från föräldrarna ;) 

Om gästerna tycker att det är äckligt att använda "familjens handduk" bedrar de dock sig då våra barn inte gör skillnad på vilken handduk de väljer. :)

Men som många skriver, man är ju ren när man torkar händerna så ... spelar roll? Tycker snarast att det låter som att svärföräldrarna är otrevliga som väljer att kommentera ert hem.  

• hallonpannkaka
    Anonym (Äcklot?) skrev 2011-07-07 22:16:27 följande:
    Men hur vet du att inte nån unge (eller vuxen) torkat sig i röven med "gäster"-/"kompisar"-/"vänner"-handduken då?

Vad är det som gör gästhandduken fräschare än familjehandduken?
    Jag tar nog för givet att det hängts upp en ren handduk precis innan jag kommer, men du har rätt i att man aldrig kan vara säker. Blir lufttorkning hädanefter :)
  • HASP

Det som är, tänker jag, är att vissa har ju sina egna handdukar upphängda som de brukar ha att torka sig i underlivet efter att ha tvättat sig där.. Kanske inte många som har det, men jag vet att en del har det iallafall... så finns det ingen gästhandduk är jag alltid "orolig" att jag råkat torka mig på någons rumphandduk :) Inte för att jag är så himla bakterierädd egentligen men det känns bara äckligt ändå. Tycker att det är en oskriven regel att man har en speciell gästhandduk upphängd! Gärna med nåt som tydligt signalerar att den är just gästhandduk.

• Anonym (H)

Kommer inte ha handdukar som det står gäster på eller någon skylt som det står gäst på. Men vi har en lite mindre handduk precis vid handfatet. Om vi får gäster som sover över så lägger jag fram en liten och en stor handduk till varje gäst. Om vi ihar fest så lägger jag fram små handdukar (ca 20 * 20) och en korg som man kan slänga de använda handdukarna i, har ca 40 st så det brukar räcka ett tag.

• S0lstråle
    hallonpannkaka skrev 2011-07-07 22:11:09 följande:
    Jag må vara överkänslig mot bakterier, men jag tycker det känns ofräscht att torka sig på "vilken handduk som helst" i ett badrum.
    Man vet ju inte om nån unge har torkat sig i rumpan med den 10 min innan man kom :)
    Åh, jag "tar för givet" att ingen torkat rumpan på handdukar som hänger framme!!!
  • Anonym
    Anonym (H) skrev 2011-07-07 22:23:34 följande:
    Kommer inte ha handdukar som det står gäster på eller någon skylt som det står gäst på. Men vi har en lite mindre handduk precis vid handfatet. Om vi får gäster som sover över så lägger jag fram en liten och en stor handduk till varje gäst. Om vi ihar fest så lägger jag fram små handdukar (ca 20 * 20) och en korg som man kan slänga de använda handdukarna i, har ca 40 st så det brukar räcka ett tag.
    *gillar*
  • Linnika
    Anonym (Äcklot?) skrev 2011-07-07 21:44:35 följande:
    I och med att jag fått känslan att vi är äcklon så väljer jag att vara anonym.

Here it goes:

Vi har ingen gästhandduk och detta verkar vara ett problem för vissa? Till exempel så öppnar alltid svärfar toalettdörren på vid gavel, efter toabesök och efterföljande handtvätt, och fnyser ogillande: "Jaha? Och vilken handduk ska jag torka händerna på?"
    Kan du inte när din svärfar gör så svar lite provokativt..
    "Ja, jag vet inte hur du brukar göra, men jag brukar använda en handduk. Det är dom blåa där till höger" tex, då kanske han fattar vinken
    ღ Linus ღ
Svar på tråden Ingen gästhandduk