• Anonym (Äcklot?)

Ingen gästhandduk

I och med att jag fått känslan att vi är äcklon så väljer jag att vara anonym.

Here it goes:

Vi har ingen gästhandduk och detta verkar vara ett problem för vissa? Till exempel så öppnar alltid svärfar toalettdörren på vid gavel, efter toabesök och efterföljande handtvätt, och fnyser ogillande: "Jaha? Och vilken handduk ska jag torka händerna på?"

Vi har till och med fått en sån där liten (ful) "Gäster"-skylt att sätta upp vid gästhandduken av svärföräldrarna, men vägrar envist.

Varför ska vi sätta upp en ful skylt? Varför måste det finnas en speciell handduk för gäster? Är det VI som är så äckliga att en inte kan dela handduk med oss eller är det gästerna som är så vidriga att de måste ha egen handduk?

Jag har alltid minst två handdukar som hänger intill handfatet och jag kastar dem i tvätten åtminstone två ggr/vecka.

Har ALLA gästhandduk på toa? Har alla ful gästhandduksskylt på toan?

VEM är det som är äcklot?

• Svar på tråden Ingen gästhandduk
  • hallonpannkaka

Jag brukar hänga upp en grå och diskret handdukt som det står "Vänner" på när jag vet att vi ska få besök. Tycker själv det är jobbigt när man kommer hem till nån och inte har en aning om vilken handduk man ska torka händerna på...

• Anonym (Äcklot?)

Är det bara jag som antar att om det inte hänger en handduk med "gäster" broderat på så är det OK att torka händerna på vilken handduk som helst?

• hallonpannkaka
    Anonym (Äcklot?) skrev 2011-07-07 21:58:18 följande:
    Är det bara jag som antar att om det inte hänger en handduk med "gäster" broderat på så är det OK att torka händerna på vilken handduk som helst?
    Jag må vara överkänslig mot bakterier, men jag tycker det känns ofräscht att torka sig på "vilken handduk som helst" i ett badrum.
    Man vet ju inte om nån unge har torkat sig i rumpan med den 10 min innan man kom :)
  • Jennie med ie
    hallonpannkaka skrev 2011-07-07 22:11:09 följande:
    Jag må vara överkänslig mot bakterier, men jag tycker det känns ofräscht att torka sig på "vilken handduk som helst" i ett badrum.
    Man vet ju inte om nån unge har torkat sig i rumpan med den 10 min innan man kom :)
    Man vet förvisso inte vad andra Gäster gjort heller
  • Anonym
    Håller med!
  • Anonym
    Jennie med ie skrev 2011-07-07 22:12:51 följande:
  • hallonpannkaka
    Jennie med ie skrev 2011-07-07 22:12:51 följande:
    Haha, det har du rätt i. Har en vuxen torkat sig i rumpan med den skulle det faktiskt vara ännu värre :)
  • Ms M

Vi har ingen spec gästhandduk. Byter handduk varje dag men jag själv torkar aldrig mina händer hemma hos ngn annan handduk heller.. Brukar ta torra tvättlappar från skötväskan o torka dem..

• Anonym (Äcklot?)
    Men hur vet du att inte nån unge (eller vuxen) torkat sig i röven med "gäster"-/"kompisar"-/"vänner"-handduken då?

Vad är det som gör gästhandduken fräschare än familjehandduken?
  • Linnika
    Anonym skrev 2011-07-07 21:46:11 följande:
    Vihar ingen och tänker inte skaffa nån heller. Vi är nämligen RENA när vi torkar våra händer!
    Samma här =)
    ღ Linus ღ
Svar på tråden Ingen gästhandduk