• Anonym (Äcklot?)

Ingen gästhandduk

I och med att jag fått känslan att vi är äcklon så väljer jag att vara anonym.

Here it goes:

Vi har ingen gästhandduk och detta verkar vara ett problem för vissa? Till exempel så öppnar alltid svärfar toalettdörren på vid gavel, efter toabesök och efterföljande handtvätt, och fnyser ogillande: "Jaha? Och vilken handduk ska jag torka händerna på?"

Vi har till och med fått en sån där liten (ful) "Gäster"-skylt att sätta upp vid gästhandduken av svärföräldrarna, men vägrar envist.

Varför ska vi sätta upp en ful skylt? Varför måste det finnas en speciell handduk för gäster? Är det VI som är så äckliga att en inte kan dela handduk med oss eller är det gästerna som är så vidriga att de måste ha egen handduk?

Jag har alltid minst två handdukar som hänger intill handfatet och jag kastar dem i tvätten åtminstone två ggr/vecka.

Har ALLA gästhandduk på toa? Har alla ful gästhandduksskylt på toan?

VEM är det som är äcklot?

• Svar på tråden Ingen gästhandduk
  • Jennie med ie
    S0lstråle skrev 2011-07-07 22:24:55 följande:
    Åh, jag "tar för givet" att ingen torkat rumpan på handdukar som hänger framme!!!
    Jag med Om de inte är uppenbart solkiga så har jag inga problem att torka nävarna på en icke-gäst-handduk.
  • La Lola

Såklart (för det är det för mig) så har vi en gästhandduk.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym (Äcklot?)
    HASP skrev 2011-07-07 22:22:19 följande:
    Det som är, tänker jag, är att vissa har ju sina egna handdukar upphängda som de brukar ha att torka sig i underlivet efter att ha tvättat sig där.. Kanske inte många som har det, men jag vet att en del har det iallafall... så finns det ingen gästhandduk är jag alltid "orolig" att jag råkat torka mig på någons rumphandduk :) Inte för att jag är så himla bakterierädd egentligen men det känns bara äckligt ändå. Tycker att det är en oskriven regel att man har en speciell gästhandduk upphängd! Gärna med nåt som tydligt signalerar att den är just gästhandduk.
    Inser att det inte är JAG som är äcklot! Man har väl förihelvete inte en mus-/snopphandduk hängande intill handfatet?! *hulkar*

Kommer ALDRIG torka mig på NÅN handduk hos bekanta igen! Lufttorka is da shit!
  • Anonym (Äcklot?)
    Linnika skrev 2011-07-07 22:27:17 följande:
    Kan du inte när din svärfar gör så svar lite provokativt..
    "Ja, jag vet inte hur du brukar göra, men jag brukar använda en handduk. Det är dom blåa där till höger" tex, då kanske han fattar vinken
    Gillar! Ska absolut dra till med nåt liknande nästa gång.
  • Elli47
    Skrattande  Vi har ingen skylt eller speciellt gästhandduk. Däremot byts handdukarna på toa flera gånger i veckan eftersom  barnen torkar tandkräm i dem osv... däremot torkas det inga rumpor (vad jag vet hehehe) med de handdukarna. Duschhanddukarna är i ett annat badrum
  • trettioplus

Om det är någon tröst så har inte vi någon gästhandduk heller. Vi använder samma på lilltoan allihopa och tvättar den frekvent.

Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • Anonym (Äcklot?)
    Åh, jag "tar för givet" att ingen torkat rumpan på handdukar som hänger framme!!!
    Jag tar också för givet att handdukar som hänger framme är "normalfräscha" och används till just HÄNDER. OM man mot förmodan har en bajsduk eller musduk nånstans så tar jag för givet att den inte hänger där nån kan råka missta sig och torka händerna i den. *ryser*
  • Anonym (....)
    Det beror nog på vilken handduk man använder!
    Jag har en vän som av ngn anledning ska tvätta ansiktet varje gång hon är hos oss (efter div ansiktsmasker och dyl).
    Eftersom vi bara har två handdukar hängandes framme (till händerna) så är det helt ok för mig att hon använder dom, hon frågar heller inte efter ngn egen.
     Senast hon var här hade hon dock använt våra duschhanddukar att torka ansiktet med, såg att det var fullt med "ansiktsmask" på dom.
    Så hon verkar verkligen inte rädd för att få lite "rumpa" i ansiktet Flört
  • Anonym (Äcklot?)

Skönt att det inte bara är jag (vi).

Jag kan i och för sig inte komma på att nån av mina VÄNNER har en gästskylt på toan. De (jag kan komma på) som har gästskylt är svärföräldrarna och deras dotter samt andra söner/svärdöttrar (de som inte vågade stå emot? ). Alla har de likadana små gästskyltar (som svärmor och svärfar köpt) i porslin med guldtext på vilken det hänger en liten vit handduk med "gäster" broderat i guld (handdukarna också present från svärföräldrarna).

• Jennie med ie

Vi har ingen Gäst-skylt. Däremot har vi en handduk som avviker från de andra i storlek eller färg höngandes i badrummet om vi vet att vi ska få gäster. Vi är 3 i familjen och hängaren har 4 krokar, passar perfekt ;)

Svar på tråden Ingen gästhandduk