• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Trolltoka

Åh vilken kul tråd! Favoritar, smygtittar på vad ni gör och återkommer senare i graviditeten! Plussade i lördags så är lite tidigt ännu för att sätta igång och pyssla... Men en filt har jag påbörjat iaf för den behöver jag tid på mig med!

trolltoka.blogg.se *~*Novah 28+1 13/3-07♥Hugo 40+6 29/1-10*~*
  • Mini 82

Mobilfavoritar
    Har sytt en del redan och även virkat lite... Men lägger upp bilder när jag sitter vid datorn.
    Fina saker ni gjort!!!
    Tjobabi, tänkte också sy ett babynest, var har du hittat mönster? Jättefint

• Hallonpajen

Jag favoritar oxå!! Är en riktig synörd och syr en stor del av min sons kläder. Han är 4 år idag och det börjar bli liiite trist med alla mysbyxor och tröjor så med en liten i magen ser jag fram emot att få sy lite pytteplagg igen!! Babynest hade jag inte förra gången men tänkte ge mig på ett nu.

Ser att en del frågar om mönster och jag kan varmt rekommendera tidningen Ottobre (finns i välsorterade matbutiker men även på nätet) - de har mycket basmönster till bebisar och större barn.

Världens finaste Adam kom till världen 18 april!!
  • Angelica1991

små mini vantar utan tumme. färgerna är mycket ljusare i verkligheten men vart himla mörk på bilden, jaja :) lila och rosa är det iaf.. och sen har jag gjort en till vante och bytt plats på dom här färgerna :D så dagens göra är att göra den andra vanten till andra paret =)
  • Mini 82

Här kommer bilder på några av mina kreationer, kommer säkert mer snart:)

En virkad apa som ska få ett par hängsebyxor i rött tyg när jag hinner:)
    Hittade beskrivningen i en bok som jag fotade av hos en kompis... virkligheten heter den.
    finns på bla bokus för 123:-
    www.bokus.com/bok/9789185465910/valkommen-till-virkligheten-27-figurer-att-virka/

En "galen" gubbe, hade tänkt lägga i en pingla men hade ingen hemma... Har inte förljt nån beskrivning.

Sydde en lite kofta också i sweatshirttyg till vår lille grabb. Stl 62 från ett mönster jag gjorde under min utbildning till mönsterkonstruktör.

Har Bf 20 augusti så än finns det tid för fler projekt.
    Ska inhandla skumgummi till ett babynest, kan tipsa om galantplast på odinsgatan för er som bor i Göteborg.
    De har dynor och skumplast i alla former och bra pris:)
  • littlemisssunshine08
    Mini 82 skrev 2012-05-03 15:31:47 följande:
    Här kommer bilder på några av mina kreationer, kommer säkert mer snart:)

En virkad apa som ska få ett par hängsebyxor i rött tyg när jag hinner:)
    Hittade beskrivningen i en bok som jag fotade av hos en kompis... virkligheten heter den.
    finns på bla bokus för 123:-
    www.bokus.com/bok/9789185465910/valkommen-til.../

En "galen" gubbe, hade tänkt lägga i en pingla men hade ingen hemma... Har inte förljt nån beskrivning.

Sydde en lite kofta också i sweatshirttyg till vår lille grabb. Stl 62 från ett mönster jag gjorde under min utbildning till mönsterkonstruktör.

Har Bf 20 augusti så än finns det tid för fler projekt.
    Ska inhandla skumgummi till ett babynest, kan tipsa om galantplast på odinsgatan för er som bor i Göteborg.
    De har dynor och skumplast i alla former och bra pris:)
    åh vilken fin apa! en sån vill jag också göra! du vill inte lägga upp fotot för oss som varken vill ha en hel bok eller bor i sverige.. ? fast det kanske är olagligt iofs? 
  • Mlir
    littlemisssunshine08 skrev 2012-05-03 17:55:11 följande:
    åh vilken fin apa! en sån vill jag också göra! du vill inte lägga upp fotot för oss som varken vill ha en hel bok eller bor i sverige.. ? fast det kanske är olagligt iofs? 
    JA det är ju rätt olagligt att göra så ;) titta in på författaren av bokens blogg istället. Där finns minst lika söta gratismönster. Bland annat en mindre variant av apan :)

virkverket.blogspot.se/search/label/M%C3%B6nster

(funkar inte länken så gå in på virkverket.blogspot.se och välj kategorin mönster i en spalt till höger på sidan Glad )
  • littlemisssunshine08
    Mlir skrev 2012-05-03 21:21:03 följande:
    JA det är ju rätt olagligt att göra så ;) titta in på författaren av bokens blogg istället. Där finns minst lika söta gratismönster. Bland annat en mindre variant av apan :)

virkverket.blogspot.se/search/label/M%C3%B6ns...

(funkar inte länken så gå in på virkverket.blogspot.se och välj kategorin mönster i en spalt till höger på sidan Glad )
    tack snälla! ja, det lät rätt olagligt medan jag skrev det :) nu ska jag bara lära mig att virka också :) den mindre är ju i stort sett bara att öka på armar och ben. tack igen! 
  • Mlir

Jepp :) Kan du inte virka rekomenderar jag youtube :) där lägger många ut instruktionsfilmer på hur man virkar. Lärt mig många nya tekniker på så sätt :) Lättast är det om man kan engelska då det finns flest filmer på engelska. Kräver ju även att man vet vad tekniken heter på engelska.

Pysselkisen har en bra lista på virktermer på svenska och engelska :) pysselkiisen.blogspot.se/2010/09/engelska-virktermer-pa-svenska.html

bara o kolla vad termern man vill lära sig heter på engelska och sen söka på den på youtube :)

Svar på tråden Syjunta för gravida!