• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Annahoj242
    Elsa1981 skrev 2012-04-21 19:01:21 följande:
    Superfin uggla! Vad är det för söm du har använt runt ögonen o vingarna?
    Tack! Oj, fråga mig inte! Något jag lärde mig på syslöjden i mellanstadiet, går säkert att googla fram :)
  • Twizz

jag gjorde också en uggla för ett tag sen, har dessvärre gett bort den men ska fixa fram en bild ;) jättefin uggla du gjort! :)

• BollanB
    emec skrev 2012-04-17 17:04:25 följande:
    Snart ska min bebis titta ut, men det enda jag har sytt under graviditeten är påslakan och örngott, som jag har visat tidigare i tråden. Men för några år sedan sydde jag den här omlottklänningen till en kompis dotter. Jag syr väldigt sällan, men har för mig att den var ganska enkel, även för en sällansömmerska som jag.

Den ser så otroligt söt ut!
    Det mesta  man ser är ju sytt i trikå och jag drar mig lite för det, har ingen overlock utan en helt vanlig maskin.
    Är det någon som har tips på bebisplagg till pojkar som man kan sy i vanlig bomullsväv?
  • Twizz
    BollanB skrev 2012-04-21 21:37:16 följande:
    Den ser så otroligt söt ut!

Det mesta  man ser är ju sytt i trikå och jag drar mig lite för det, har ingen overlock utan en helt vanlig maskin.

Är det någon som har tips på bebisplagg till pojkar som man kan sy i vanlig bomullsväv?

Du kan ju sy byxor i bomull och köpa en mjuk muddväv till midjan och vid fotändarna :)
  • Edds

nu är min åkpåse/vagntäcke/lekfilt klar ! .. blev inspirerad av någon här långt bak i tråden som sytt ett täcke till vagnen, så jag gjorde något liknande :) denna kan man dock ha som åkpåse när bebis är nyfödd, (inte så kallt i september och denna har fleece i sig) sen kan det vara ett täcke bara i vagnen och en lekfilt om man är och hälsar på hos någon :)

• Edds

just det glömde lägga bild på hur den ser ut när man öppnar den baktill till lekfilt

• Carolajnah
    Två vuxna och fyra barn skrev 2012-04-17 15:24:52 följande:
    Hej!
    Är det nån som vet vart man kan köpa silicon ringar och spännen till napphållare??
    Har sökt på internet men hittar verkligen inget.
    Jag köpte på tradera!
    http://www.tradera.com/10st-hangselklammor-clips-hangselklamma-till-bla-napphallare-auktion_341819_154651603
    http://www.tradera.com/10st-o-ring-siliconring-nappring-plastring-till-napphallare--auktion_341819_154651553 
Svar på tråden Syjunta för gravida!