• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • NinnaBus

Snubblade över en bild på virkade nappar på nätet. Så blev ju tvungen att prova att göra egna...
    3 st nappar blev det till en barnvagnsmobil.
    Har knappt virkat nåt alls sen skolan, men de här var lätta att göra.  
  • mikroE
    NinnaBus skrev 2012-04-25 18:17:40 följande:

Snubblade över en bild på virkade nappar på nätet. Så blev ju tvungen att prova att göra egna...
    3 st nappar blev det till en barnvagnsmobil.
    Har knappt virkat nåt alls sen skolan, men de här var lätta att göra.  
    Gulligt, det kanske man ska prova... 

Jag har förhoppningsvis snart gjort klart bäbisens filt, då lägger jag upp bild på den! 
  • NinnaBus

En cup cake mössa blev det också...
    Tänkte skicka den till en kompis som ska ha barn. Hon fick veta i förra veckan att hon väntar en flicka.
    Kollat bilder och gjorde sen ett eget mönster...    
  • Dullidutt
    NinnaBus skrev 2012-04-25 18:22:39 följande:

Tänkte skicka den till en kompis som ska ha barn. Hon fick veta i förra veckan att hon väntar en flicka.
    Den var ju helt fantastiskt fin! En sådan ska nog jag också göra! 
  • Babydreamer

Är inte alls lika duktig på att sy och så som de flesta andra i den här tråden men här kommer mitt bidrag. Har idag sytt ett par byxor samt sytt ihop en egen skötbädd :)

• Tallbarr12
    Babydreamer skrev 2012-04-26 16:05:47 följande:
    Är inte alls lika duktig på att sy och så som de flesta andra i den här tråden men här kommer mitt bidrag. Har idag sytt ett par byxor samt sytt ihop en egen skötbädd :)

Jättesöta byxor!
  • Mammarie
    NinnaBus skrev 2012-04-25 18:22:39 följande:

Vilken fin mössa, verkligen!
  • trossan

Babydreamer- underbara byxor! Var det svårt?
    Har du mönster?

Jag har noll syerfarenhet men vill gärna ge mig på något babyplagg! :)

• Babydreamer
    trossan skrev 2012-04-26 20:04:15 följande:
    Babydreamer- underbara byxor! Var det svårt? Har du mönster? Jag har noll syerfarenhet men vill gärna ge mig på något babyplagg! :)

Tack! Ritade bara av ett par andra byxor som vi redan hade köpt och sen sydde jag på "fri hand" eller vad man ska säga
Svar på tråden Syjunta för gravida!