• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • EnMandarin
    Twizz skrev 2012-04-12 16:22:16 följande:

Här är den färdiga blöjtårtan fylld med lite smått och gott :)

3 par byxor med matchande mössor.

Ett gosedjur i form av en uggla med skallra i

En broderad födelsetavla

En nappflaska för nyfödda

Ett blöjfodral med innehållande blöjor och våtservetter.

En pimpad tvättlapp

Ett par minivimplar i form av mobil till barnvagn
    Och för att inte glömma 90 st blöjor :)
    Det ska även i ett par virkade converse om jag hinner få dom :) 

Klart! Och bebisen föddes i morses så nu är det bara att invänta ett besök :) 
    wow! Skulle jag få en sån skulle jag bli superglad!
  • Raow

Vad fina saker ni gör :) Här har det blivit en liten paus då det kom en liten Emil till familjen i söndags morse. Mössorna jag gjor var bara att glömma, de var alldeles för små!

• Fixarfia
    Raow skrev 2012-04-19 16:31:32 följande:
    Vad fina saker ni gör :) Här har det blivit en liten paus då det kom en liten Emil till familjen i söndags morse. Mössorna jag gjor var bara att glömma, de var alldeles för små!
    Grattis! 
    Synd med mössorna :( Du får göra nya! Var de stickade eller sydda? 
  • Poptart

Hej! Har ännu inte skrivit i den här tråden, men nu har jag ett fint tips till er!

Sydde ett babynest häromdagen, det var lättare än jag trodde!
    Jag köpte ett par kuddar på IKEA, de heter Slån och kostar TOLV spänn styck!

Det räckte med att slakta en enda kudde till babynestet som ändå blev rätt stort. 

Så handla sådana istället för dyr vadd på hobbyaffärer!  

• Jeena
    Två vuxna och fyra barn skrev 2012-04-17 15:24:52 följande:
    Hej!
    Är det nån som vet vart man kan köpa silicon ringar och spännen till napphållare??
    Har sökt på internet men hittar verkligen inget.
    mrsbao.se har haft en hel del sånt tidigare, men ser nu att sidan ser lite skum ut. Hmm.. men kanske värt att kolla på ibland, var inte alls längesen jag beställde därifrån.
  • littlemisssunshine08
    Hej!
    Är det nån som vet vart man kan köpa silicon ringar och spännen till napphållare??
    ringar har jag inte hittat, men spännen - kolla på ebay! hittade 25-pack för inte alls många dollars. sök på suspender clips så kommer det upp. 
  • annhu521
    Hej!
    lilofant.se har
  • Edds

nu har jag "råkat" vara in på panduros hemsida....  fick sån lust att göra ett något riktigt minnesfullt då jag känner mig huuuuur underbart bra som helst just nu i graviditeten. vecka 21 och jävligt lycklig :) Det måste förevigas !

Så jag har beställt hem ett album med cremefärgade blad och kanske 20 extra blad som jag kan fylla upp med hela graviditeten.. började skriva dagbok i början men det har jag glömt bort, så i detta album blir det en hek del ord om kärlek, bilder på magen och tankar samt hur jag mår och hur allt känns nu under graviditeten :) Så kul att kunna gå tillbaka och läsa och njuta sen :)

• Annahoj242

Passade på att göra en uggla till bebis i dessa väntans tider! Använt mig av sådant jag kunde hitta hemma, endast inföskaffat knappar (ögon). Hyffsat nöjd måste jag väl säga att jag är ändå :)
Svar på tråden Syjunta för gravida!