• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • littlemisssunshine08
    Mini 82 skrev 2012-05-05 10:11:16 följande:
    Jag använde virknål 4 till apan. Garnet är lite tjockare bomullsgarn från stoff och stil. Upplevde inte att det blev stora hål. Men tar man ett tunnare garn får man nog använda smalare nål. Prova en liten ruta om du är osäker, eller fråga i affären.
    Lycka till
    tack! ok, tjockar bomullsgarn ska jag hålla i huvudet när jag shoppar.  ja precis, får nog pröva mig fram och se hur det går. har stickat massa för hand och på maskin, men virka har jag knappt gjort. 
  • SophiaI

littlemisssunshine: Ett tips när du ska virka amigurumis är att använda en mindre nål än vad som står på garnet :)

• littlemisssunshine08
    SophiaI skrev 2012-05-05 10:29:13 följande:
    littlemisssunshine: Ett tips när du ska virka amigurumis är att använda en mindre nål än vad som står på garnet :)
    tack! :)
  • Yanya

Har idag köpt min alldeles första ottobre-katalog. Har inte sytt efter mönster på över 10 år (detta i högstadiet) så jag får se när jag vågar mig på att testa :)

• Twizz

En liten fråga, jag funderar på att sy en "skärm" till barnvagnen. Har en Joolz day och tycker sufletten är lite kort och vill därför sy en extra del att sätta på vid behov. Nu till frågan.. vad har man för något emellan tyget? för att det ska hålla spänsten så att säga.. lite fundersam.. :)

• Trolltoka
    Twizz skrev 2012-05-05 16:50:42 följande:
    En liten fråga, jag funderar på att sy en "skärm" till barnvagnen. Har en Joolz day och tycker sufletten är lite kort och vill därför sy en extra del att sätta på vid behov. Nu till frågan.. vad har man för något emellan tyget? för att det ska hålla spänsten så att säga.. lite fundersam.. :)

Riktigt tjock vlieseline i några lager kanske?
    trolltoka.blogg.se *~*Novah 28+1 13/3-07♥Hugo 40+6 29/1-10*~*
  • Twizz

Det kanske hade fungerat.. tänker på hur det blir om de skulle börja regna? :/

• Mini 82

Twizz, kanske någon plast? Finns ju i hobbyaffärer eller om du har någon stor plastförpackning du kan slakta. Plast är ju bra för det tål ev regn. Annars finns också riktigt tjockt mellanlägg (vliseline) på tex stoff och stil. Lycka till!

Svar på tråden Syjunta för gravida!