• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Trolltoka

Nu kunde jag inte hålla mig längre!
    Blev ett par gosiga velourmuddisar med extra långa muddar. Gick in i 5+0 idag så får väl se de som en veckofirare haha. Ett plagg i veckan till bebis kanske är ett bra mål? Då lär man ju få ihop lite kläder tills h*n kommer iaf  
    trolltoka.wordpress.com *~*Novah 28+1 13/3-07♥Hugo 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*~*
  • Edds

oho du kommer hinna med många plagg trolltoka ! :D

Själv skall jag sätta mig och helg pyssla nu med mitt gravid bebis album för nu har mina bilder framkallats och jag har fina pennor att skriva med =)

• Tallbarr12
    Trolltoka skrev 2012-05-05 18:47:41 följande:
    Nu kunde jag inte hålla mig längre! Blev ett par gosiga velourmuddisar med extra långa muddar. Gick in i 5+0 idag så får väl se de som en veckofirare haha. Ett plagg i veckan till bebis kanske är ett bra mål? Då lär man ju få ihop lite kläder tills h*n kommer iaf  
    trolltoka.wordpress.com *~*Novah 28+1 13/3-07♥Hugo 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*~*

Sööööööta!
  • Tallbarr12

Ska till malta om ett par veckor och börjar få panik för att kag knappt har några somriga kläder som jag kommer i! Så idag så hämtade jag upp en låda ur källaren med kläder som jag la undan för nåt år sen för de var för stora. Hittade en tunn jeanskjol som passade! :-O och dessutom två par tunna byxor som inte gick att knäppa längre, men som jag tänkte sy i mudd i midjan i. Ett par vita linnebyxor som blir underbara i sommar, och ett par gamla capribyxor som jag egentligen inte trivs så bra i, men kom på att dom kommer nog funka bra som shorts Är strl 34 i vanliga fall och var till hm och provade mammakläder igår, men det minsta dom har är ju 36 eller small, och de kläderna var tält! Och inte bara över magen utan även över axlar mm... Så jag kommer nog få sy mig mina mammakläder! Nån som sytt i mammamudd i byxor och har nåt tips? Ska ta och googla lite innan jag börjar med tänkte jag. Tror ni på trikå, interlock eller muddväv?

• Trolltoka

(Trikå är en sammanfattning utav alla stretchiga (stickade) tyger). Personligen skulle jag tagit stoff och stils mudd. Iof så funkar de ju med vanlig jersey också. Interlock är ju inte fullt lika hållbar i stretchen.

trolltoka.blogg.se *~*Novah 28+1 13/3-07♥Hugo 40+6 29/1-10*~*
  • Tallbarr12
    Trolltoka skrev 2012-05-05 20:11:45 följande:
    (Trikå är en sammanfattning utav alla stretchiga (stickade) tyger). Personligen skulle jag tagit stoff och stils mudd. Iof så funkar de ju med vanlig jersey också. Interlock är ju inte fullt lika hållbar i stretchen.
    trolltoka.blogg.se *~*Novah 28+1 13/3-07♥Hugo 40+6 29/1-10*~*

Jo, menade väl singeltrikå egentligen... mina mammabyxor från hm har tunn dubbelvikt singeltrikå som ligger på "fel" håll, men dom sitter mest uppe vid höfterna inte pga mudden. Ska plocka fram vad jag har i tyggömmorna och fundera lite...
  • Mini 82

Jag har sytt mudd i flera av mina leggings, använde dubbelvikt singeljersey med ca 4% elastan i funkar finfint och blir inte så klumpigt som en vanlig muddväv. Satte på mig leggingsen och kollade ungefär var magen "slutade" den klippte jag av där. Lämnade mitt bak nästan så höga som originalet. Hoppas du får till det

• Tallbarr12
    Mini 82 skrev 2012-05-05 20:53:04 följande:
    Jag har sytt mudd i flera av mina leggings, använde dubbelvikt singeljersey med ca 4% elastan i funkar finfint och blir inte så klumpigt som en vanlig muddväv. Satte på mig leggingsen och kollade ungefär var magen "slutade" den klippte jag av där. Lämnade mitt bak nästan så höga som originalet. Hoppas du får till det

Tack hittade ganska tunn muddväv i rätt färg i skåpet men ingen singeltrikå som passade byxorna så ska nog testa med muddväven, men inte göra den så hög. Tänkte klippa nedanför magen mitt fram och runda uppåt och sy ihop öppningen.
  • Moniqe1979
    Tallbarr12 skrev 2012-05-05 20:00:56 följande:
    Ska till malta om ett par veckor och börjar få panik för att kag knappt har några somriga kläder som jag kommer i! Så idag så hämtade jag upp en låda ur källaren med kläder som jag la undan för nåt år sen för de var för stora. Hittade en tunn jeanskjol som passade! :-O och dessutom två par tunna byxor som inte gick att knäppa längre, men som jag tänkte sy i mudd i midjan i. Ett par vita linnebyxor som blir underbara i sommar, och ett par gamla capribyxor som jag egentligen inte trivs så bra i, men kom på att dom kommer nog funka bra som shorts Är strl 34 i vanliga fall och var till hm och provade mammakläder igår, men det minsta dom har är ju 36 eller small, och de kläderna var tält! Och inte bara över magen utan även över axlar mm... Så jag kommer nog få sy mig mina mammakläder! Nån som sytt i mammamudd i byxor och har nåt tips? Ska ta och googla lite innan jag börjar med tänkte jag. Tror ni på trikå, interlock eller muddväv?
    Jag köpte några strechiga linnen/toppar på rea på H&M som jag "vände uppochner" så nedre fållen på toppen blev övre fållen på mudden. vart betydligt billigare än att köpa tyg för ändamålet och var ju då redan tubformat. kom bara ihåg att klippa fronten längre än ryggen....
Svar på tråden Syjunta för gravida!