Tallbarr12 skrev 2012-05-05 20:00:56 följande:
Ska till malta om ett par veckor och börjar få panik för att kag knappt har några somriga kläder som jag kommer i! Så idag så hämtade jag upp en låda ur källaren med kläder som jag la undan för nåt år sen för de var för stora. Hittade en tunn jeanskjol som passade! :-O och dessutom två par tunna byxor som inte gick att knäppa längre, men som jag tänkte sy i mudd i midjan i. Ett par vita linnebyxor som blir underbara i sommar, och ett par gamla capribyxor som jag egentligen inte trivs så bra i, men kom på att dom kommer nog funka bra som shorts

Är strl 34 i vanliga fall och var till hm och provade mammakläder igår, men det minsta dom har är ju 36 eller small, och de kläderna var tält! Och inte bara över magen utan även över axlar mm... Så jag kommer nog få sy mig mina mammakläder! Nån som sytt i mammamudd i byxor och har nåt tips? Ska ta och googla lite innan jag börjar med tänkte jag. Tror ni på trikå, interlock eller muddväv?
Jag köpte några strechiga linnen/toppar på rea på H&M som jag "vände uppochner" så nedre fållen på toppen blev övre fållen på mudden. vart betydligt billigare än att köpa tyg för ändamålet och var ju då redan tubformat. kom bara ihåg att klippa fronten längre än ryggen....