• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Trolltoka
    Hallonpajen skrev 2012-05-08 09:55:07 följande:
    Trolltoka: Vilken UNDERBAR tygkombo!! Var är tyget ifrån? Superfint!!
    Tyget är ifrån Lilofant. Dessvärre är rävarna slutsålda  
    trolltoka.wordpress.com trolltoka.se *~*N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 4/1-13*~*
  • Hallonpajen

Där har jag aldrig köpt ifrån faktiskt! Köpte däremot för 1000:- nyligen från LiandLo och nu såg jag att Znokdesign släppt mer Jurassic-tyg så jag är väl snart fattigare än en kyrkråtta eftersom jag aldrig kan lägga (tyg)band på mig... Skrattande

Är ärmtyget framtaget för att matcha rävarna eller är det bara ren tur? Kanonfint är det iaf!

• Mini 82

Oj vilka fina saker ni gör
    Jhk88, jag tycker man kan ha en rosa filt till en kille också, särskilt om den är så fin:)

Trolltoka, jättefina tyger du har hittat, har en massa liggande så jag borde inte köpa nytt... Men jag kanske måste det ändå:)

• jhk88

Tack allihopa för era fina komplimanger, blir lite rörd när jag får sådan positiv feedback...

Jag ska definitivt behålla den själv, för jag har aldrig varit så nöjd med något jag har gjort som med denna. Det där med att virka en blå baksida är ett alternativ, definitivt:) Jag funderar på om jag ska sy fast en grön filtbit på baksidan för att den ska bli mer "pojkig"... Men frågan är hur man gör det bäst, på maskin eller för hand i såna fall?

• Mlir
    jhk88 skrev 2012-05-08 18:37:33 följande:
    Tack allihopa för era fina komplimanger, blir lite rörd när jag får sådan positiv feedback...

Jag ska definitivt behålla den själv, för jag har aldrig varit så nöjd med något jag har gjort som med denna. Det där med att virka en blå baksida är ett alternativ, definitivt:) Jag funderar på om jag ska sy fast en grön filtbit på baksidan för att den ska bli mer "pojkig"... Men frågan är hur man gör det bäst, på maskin eller för hand i såna fall?
    Jag skulle tycka att det blir snyggast för hand om man inte lägger tyget så den blir en bård runt det virkade då kan det nog funka med symaskin. eller att man har ett kantband så sömmen kommer på tyg på båda sidor.
  • NinnaBus

Nån som har nåt förslag på vart man kan köpa tryckknappar? Via nätet...
    Sådana som man "bankar" ihop med hammare, inte sådana som man syr på.
    Letat på flera ställen som säljer tyger på nätet, men hittar inte några tryckknappar.
    Kollade i närmaste handarbetsaffären också, men de hade bara jättestora.
    Och det är en timmes bilväg till närmsta större stad...    

Svar på tråden Syjunta för gravida!