• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Tallbarr12
    Lalla77 skrev 2012-05-07 12:37:43 följande:
    Är det någon som sytt mammakläder? Tycker det finns så dåligt utbud att jag är sugen på att sy min egen klänning.

Men vart kan man hitta mönster?! 

Jag har tänkt sy mammakläder men inte gjort mer än att modifiera ett par byxor än...

Men jag har ett basmönster för toppar/klänningar i trikå som jag gjort för länge sen och kommer modifiera det genom att tex göra avskärning under bysten och lägga till vidd i rynkor, öka vidden runt magen och rynka i sidsömmen etc. Har en hemmagjord provdocka men får väl binda fast en kudde på magen eller nåt! ;)

Har du tänkt sy i trikå eller vävt tyg?
  • Mini 82
    Lalla77 skrev 2012-05-07 12:37:43 följande:
    Är det någon som sytt mammakläder? Tycker det finns så dåligt utbud att jag är sugen på att sy min egen klänning.
    Men vart kan man hitta mönster?! 
    Jag tror du kan använda "vanliga" mönster från tex nån tidning el affär och sen lägga till veck eller rynk fram för att få mer vidd. En A-linjeformad klänning kan du ju ha som gravid utan att ändra mönstret. Det beror ju helt på vad du ska sy. Jag brukar utgå från några bra basmönster och bara ändra lite.

Hade lite tid över så jag sydde en liten t-shirt till apan...

och en babyfilt igår. Hade en stor bit microfleece liggande och satte vanligt sweatshirttyg på baksidan. Tänkte att den blir perfekt i vagnen till hösten/vintern, den är ca 90x100cm. Kantad med vanligt bomullsband.

Ha det fint allihop:)
  • jhk88

Här är filten jag har haft som projekt i ett par månader. Synd bara att den är så "tjejig" då det visade sig att det var en liten prins i min mage på RUL...
  • Trolltoka

Mini 82, vilken söt apa!

Här kommer dagens bebis-sömnad, är inte helt 100% klar (ska bara fästa kantbanden och sätta knappar, men min röda tråd tog slut!)

Ska bli ett set med body, mössa och byxor i samma tygkombo  

Har ju 4 veckor att ta igen om jag ska satsa på ett plagg i veckan

trolltoka.wordpress.com trolltoka.se *~*N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 4/1-13*~*
  • trz

Jhk88: men åh vad fin! Kan du inte bara göra en likadan fast blå och ha som baksida?

Svar på tråden Syjunta för gravida!