• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • erixa

Hej syfantaster! =)
    Någon som kan tipsa mig var jag kan hitta ett bra mönster på skötväska till tvillingvagn?

• erixa

Jo det hade varit enkelt om jag varit så pass begåvad inom sybranchen... :P

• tolio

Jag tänkte sy mitt eget babynest, men köpte tillslut ett fräscht begagnat istället. Dock har jag fortsatt fundera på materialfrågan och nu kommit fram till att man bör kunna använda dynan i IKEAS billiga skötunderlägg i plast som madrass (om man tar bort plastövergraget alltså). Den dynan är 2-3 cm tjock och har rätt mått. Till stoppning runtom skulle jag ta fyllningen från ett par billiga IKEA kuddar. Har alltså inte provat själv, men det kanske kan vara ett tips till någon annan?

• Trolltoka
    erixa skrev 2012-06-07 11:22:31 följande:
    Jo det hade varit enkelt om jag varit så pass begåvad inom sybranchen... :P

Det är du nog om du försöker

Måtta och rita upp på ett papper hur hög och bred du vill ha väskan. Sen funderar du på djupet. Rita upp i huvudet hur du vill att väskan ska se ut som klar. Sen försöker du plocka isär iden bit för bit och rita/måtta upp på papper
    trolltoka.wordpress.com trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13* thirdoneisacharm.wordpress.com
  • erixa
    Trolltoka skrev 2012-06-07 11:31:07 följande:
    Det är du nog om du försöker
    Måtta och rita upp på ett papper hur hög och bred du vill ha väskan. Sen funderar du på djupet. Rita upp i huvudet hur du vill att väskan ska se ut som klar. Sen försöker du plocka isär iden bit för bit och rita/måtta upp på papper
    Ååå det låter så enkelt... :P Tror mitt tålamod skulle tryta efter en sisådär två minuter... ^^
    Kanske måste ge det ett försök! 
  • Hallonpajen
    tolio skrev 2012-06-07 11:27:04 följande:
    Jag tänkte sy mitt eget babynest, men köpte tillslut ett fräscht begagnat istället. Dock har jag fortsatt fundera på materialfrågan och nu kommit fram till att man bör kunna använda dynan i IKEAS billiga skötunderlägg i plast som madrass (om man tar bort plastövergraget alltså). Den dynan är 2-3 cm tjock och har rätt mått. Till stoppning runtom skulle jag ta fyllningen från ett par billiga IKEA kuddar. Har alltså inte provat själv, men det kanske kan vara ett tips till någon annan?  

Jag använde som sagt plattvadd som jag hade tre lager av i botten. Blev hur bra som helst och plattvadden kostade 20:- på stoff och stil. Deras fyllning är oxå billig om man har en sån butik i närheten, annars är det ett billigt och bra alternativ med Ikeas billiga kuddar som fyllning i "korven" på sidorna
    Adam 2008 ~ BF 6/10
  • Solaika

Nu har jag ägnat några dagar åt att läsa igenom hela tråden
    Väntar vårt första barn i slutet av juli o vill syyyy!! Eftersom jag inte äger nån egen maskin har jag nu lyckats låna en.. En Husqvarna 2000 som ser ut att vara från stenåldern Allt verkar funka på den.. Utom en sak.. Den matar inte tyget o det går INTE att dra tyget heller medan man syr utan allt blir bara ett enda nystan av trådar.. Försökte skruva isär för att se men det enda jag kan se är att "foten" som ska mata inte verkar komma upp ur hålet lixom.. Är det här nåt man kan åtgärda själv?
    Hjäääälp

• Trolltoka
    Solaika skrev 2012-06-07 18:33:57 följande:
    Nu har jag ägnat några dagar åt att läsa igenom hela tråden

Väntar vårt första barn i slutet av juli o vill syyyy!! Eftersom jag inte äger nån egen maskin har jag nu lyckats låna en.. En Husqvarna 2000 som ser ut att vara från stenåldern Allt verkar funka på den.. Utom en sak.. Den matar inte tyget o det går INTE att dra tyget heller medan man syr utan allt blir bara ett enda nystan av trådar.. Försökte skruva isär för att se men det enda jag kan se är att "foten" som ska mata inte verkar komma upp ur hålet lixom.. Är det här nåt man kan åtgärda själv?

Hjäääälp

Fel stygnplåt?
    trolltoka.wordpress.com trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13* thirdoneisacharm.wordpress.com
  • Solaika
    Trolltoka skrev 2012-06-07 21:11:15 följande:
    Fel stygnplåt?
    Vad e det för nåt? Jag e helt novis på symaskiner  
    Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
Svar på tråden Syjunta för gravida!