• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Trolltoka
    Queen Of Darkness skrev 2012-11-29 10:57:10 följande:
    Åh tack!
    Ja alltså flickorna får ju pannband + eventuell lite röd spets, pojkens tröja blir ju lite "tråkig" i jämförelse! Men att sy på stjärna på velouren lät intressant, ska se ifall jag kan få till något fint på det viset :)

Sy typ en röd stjärna i samma tyg som byxorna, och byxorna piffar du med fickor i hjärttyget? 
    trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*
  • Queen Of Darkness
    Trolltoka skrev 2012-11-29 11:47:46 följande:
    Sy typ en röd stjärna i samma tyg som byxorna, och byxorna piffar du med fickor i hjärttyget? 
    Tack, känns så himla trist om det blir en enkel "tråkig" tröja och ett par röda byxor liksom.. Nu har jag lite att gå på, tyget måste torka först bara :D

♥ Amanda, Isabella, Casper & Majs ♥
  • Queen Of Darkness
    LillfisenE skrev 2012-11-29 13:18:23 följande:
    ja håller med trolltoka! Applikation is the shit!
    Ja det är ju det! Vill inte att tröjan ska se så tråkig ut när jag faktiskt gör något lite extra på flickornas klänningar + att dom får pannband.
    ♥ Amanda, Isabella, Casper & Majs ♥
  • Bellonas mamma

Vad snygg den blev Trolltoka. Vad har du använt för tyg till vagn? Ska byta tyget på vår när vi ska ändra från ligg till sittdel och tänkte göra om suffletten också då, men inte vad jag ska välja för typ av tyg.

• Trolltoka
    Bellona skrev 2012-11-29 19:05:18 följande:
    Vad snygg den blev Trolltoka. Vad har du använt för tyg till vagn? Ska byta tyget på vår när vi ska ändra från ligg till sittdel och tänkte göra om suffletten också då, men inte vad jag ska välja för typ av tyg.

Jag färgade bara det befintliga tyget
    trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*
  • Tirja

Filten är klar, nu ska vi bara ta oss och överlämna den!
    Inte super snygg men för att vara första försöket och inte alls speciellt hemma på att sy så stora saker är jag nöjd. Och den kommer hålla den lilla prinsen varm här uppe i det kalla jämtland!
    (dottern som provsitter i den, hon vill nog ha en egen!)

Mössa och dreggelskydd åt dottern (Sitter numera namnlappar på dom också)

Några fler :)

• Tirja

Va lite snabb!

Mössa åt sonen!Mössa åt mig!

Mössa som skulle blivit till dottern men va för stor så kompisen fick den istället!

En uggle snuttis som jag pillade ihop ikväll!
    Och en uggla att hänga i barnvagnen!

Ber om ursäkt för instragram bilderna men dom är lättast att få tag på!

Lovar att jag inte gillar ugglor alls ;)

• saraisundsvall

Trolltoka: Vagnen blev supersnygg!!

Tirja: Så mycket fint du gjort!!!

Idag ska bli dagen då jag faktiskt slutar planera och på riktigt plockar fram symaskinen! Måste bara bli morgon så att familjen kommer iväg till dagis och jobb först!

Hugo -07, Edvin -09 och liten skatt i magen beräknas till 19 december
Svar på tråden Syjunta för gravida!