• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Gerdsmygen

Hemmafixad skötväska till barnvagn & att koppla ihop med babybjörn i jeans.

Framsida-baksida-ihopkopplad med bärselen-infärstning på selen
  • Ampellilja

tänkte dela med mig av denna, sydde ett skötbädds skydd av henriks gamla byxor, dom hade spruckigt o skulle kastas så tog benen o gjorde denna :D 
  • weasley
    elinsc skrev 2013-04-25 17:41:10 följande:
    Jag köpte också en på ebay och jag tycker den funkar helt okej för det priset fast jag har haft lite problem som Weasley beskriver. Fast tryckknapparna som följde med funkar inte lika bra som de jag beställde på sidan av (ebay det med) så har du provat med andra knappar Weasley?
     Jag har testat lite olika knappar, både från ebay och etsy och tycker att alla har funkat. Vissa är lite kinkigare än andra, emn det var innan jag kom på att jag kunde banka extra med hammaren..
  • Retromorsan

Påslakan och örngott till vagnen! Supernöjd! Glad

• Retromorsan

Diabetikern Jojo - tack! Glad Mitt tyg är i 100% bomull.

• Johanag

Hej! Vad mycket fina saker ni har sytt till era barn! Jag är själv gravid i v 25 och har sytt en wrapfilt och en sköldpadds i fleece. Mitt senaste projekt är en virkad filt/ täcke till vagnen. Jag vill också gärna göra ett babynest och ett spjälsängsskydd men är ute efter söta tyg som är lite mer lugna i färgerna. De flesta tyger som jag sett är så himla färgglada. Någon som har tips på bra sidor?

• Diabetikern Jojo
    Retromorsan skrev 2013-04-29 09:49:02 följande:
    Diabetikern Jojo - tack! Glad Mitt tyg är i 100% bomull.

Okej! Jättefint!
    Johanag skrev 2013-04-29 17:20:31 följande:
    Hej! Vad mycket fina saker ni har sytt till era barn! Jag är själv gravid i v 25 och har sytt en wrapfilt och en sköldpadds i fleece. Mitt senaste projekt är en virkad filt/ täcke till vagnen. Jag vill också gärna göra ett babynest och ett spjälsängsskydd men är ute efter söta tyg som är lite mer lugna i färgerna. De flesta tyger som jag sett är så himla färgglada. Någon som har tips på bra sidor?

Jofotex.se har fina tyger! Där kan du ju hitta något enkelt prickigt tex att ha till spjälskyddet! Stoff & Stil ska ha massor av tyger också!

Typ 1-diabetiker! Mamma till enäggstvillingar 2013-01-03!
  • Molly

Vilka fina saker alla gör. Snart ska jag också sy lite söta saker. Man kan inte undgå att bli inspirerad!

• elinsc

BF+2 och försöker hålla mig sysselsatt. Två par hängselbyxor, två små mössor (fast de blev lite stora..) och en poncho till mig.. Ser gigantisk ut i den nu, men jag är iof rätt rund så det är väl inte så konstigt.. Men tänker mig att den kommer bli ett bra amningsplagg i vår/sommar :)
Svar på tråden Syjunta för gravida!