• Ppilla

Juni/Juli mammor...

Ang julklappar så hade jabadabadoo utförsäljning här för ett tag sen så vi köpte allt från möbler till lelsakslådor och gitarrer allt skulle i vanliga fall ligga kring 3000 men kostade nu ca 600. Vilket är överkomligt. Hon fick då det i julklapp av oss. Känns som hon har så mycket just nu. Men vi har önskat oss kläder av släktingar då hon växer så det knakar.
    Känns som Maja snart vuxit ur babyskyddet. Man kanske skulle önskat sig ett sånt istället

• Ppilla

Så fort man ger en måltid gröt eller puré har jag alltid vatten på flaskan. Även om hon inte dricker jättemycket

• Ppilla

Nyår för oss innebär knäppa rutiner igen som måste lära kännas vid. Maja är nog precis som jag. Tycker inte det är så roande av sova någon annanstans än i sin egen säng eller vagn. Svårt att sova när man så gärna vill vara med och se allt kul som händer också. Inte lätt. Nu ska vi äta frukost sen ska denna dagen kickas igång med en liten löprunda med joggingvagnen.

• Ppilla

I morgon är det dax för första tandläkarbesök dock utan tänder:)

• Ppilla

Här kallas man till tandläkare kring 7 månaders ålder. Nästa gång är 3 års ålder.

I vanliga fall brukar de ligga kring 1år men för att många bebisar får så tidigt så minskade man det i min kommun. Sen veta jag inte hur andra gjort.

Maja har nu några enstaka kläder i 68 men de flesta landar på 74. Men det kan ha med hennes Goa lår att göra:) nu är det ju ingen koll förrän 8 månader så i måste vänta hur länge som helst för att se hur mycket hon ökat sen 6 månader.

• Ppilla

Ang tänder är Maja snart 7 månader och har inte en ända. Har dock kliat och dreglat och ätit på allt sen 2 månaders ålder så jag har hela tiden trott att de nu skulle komma.
    Så igår läste jag i min egen Babybok. Jag fick min första tand 9 månaders åldern så nu räknar jag inte med tänder i första taget ...

• Ppilla

Vi har en liten med trög mage. Hon får nu enligt ordination från BVC lactolos och det har verkligen hjälpt. Innan kunde hon sitta och gråta när hon skulle bajsa

• Ppilla
    hugger i sten skrev 2012-01-12 20:32:04 följande:
    Hur länge var hon trög i magen innan ni fick lactolos? Thea gråter inte när hon bajsar, men den kvällen hon äntligen fått bajsa är hon väldigt ledsen. Pratade med BVC idag och hon tyckte bara att vi skulle fortsätta som innan och ge mycket lösande frukt. 
    ungefär i två veckor fram och tillbaka. Första gången så proppade jag henne med päron och katrinplommon så lossnade det efter några dagar. Men sen nu när det började igen så ringde jag BVC. och hon tyckte jag skulle ge henne 5 ml laktulos och testa för att annars fanns risken att hon blir rädd för att bajsa så blir det problem på det hållet istället sa hon.

Dock hjälpte det alldeles för bra idag.. kläder och allt. Men  bcv tanten sa att man får justera mängden lite efter hur hon reagerar. Blir det för bra =minska funkar det inte=öka.

slänger in en bild på grodfisan...

Svar på tråden Juni/Juli mammor...