• Ppilla

Juni/Juli mammor...

kanske ska ha med bilden också

• Ppilla

När vi var hos tandhyginisten så sa hon att vi skulle använda lite tandkräm. Därför undrade jag men som i allt annat verkar alla säga olika till oss:)

• Ppilla

Oj det är ingen som sagt något om att ta bort kudde till mig. Maja har ju vänt sig ett tag

Är inte det bara när de är "mindre" och inte kan hålla huvudet stadigt eller kan vända sig tillbaka?

Maja är just nu likadan. Somnade på ett kick innan. Nu Så fort vi lägger ner henne i sängen i hennes rum så blir öppnar hon ögonen direkt. Då har hon ändå sovit i sin egen säng och rum sen hon var 3 veckor och inga förändringar i övrigt.

Jag har dock svårt att tro att allt är utvecklingsfaser/språng , tänder, trygghet mm. Kan ju bara vara så att hon inte
    "vill missa något" eller bara sover kass. De är ju inte mer än människor.

• Ppilla

Poppan: sitter här och gråter när jag läser din blogg. Kan inte alls i närheten någonsin förstå hur något sådant känns det närmsta jag kan komma är när vi kom in på akuten och de bara kopplade slangar på min Laila utan förklara för mig. Då var jag knäckt. Men det går inte och jämföra. Sänder en massa styrkekramar...

• Ppilla

Jag har satt upp Maja i augusti när hon är ca 1 å och tre månader. Sambon ska vara ledig maj-juni och sen ska jag vara ledig igen till hon börjat på dagis.

Vi "sparar" inte dagar så mycket. Vi tar ut fem dagar i veckan och sen jobbar jag några kvällar i månaden för att vi ska kunna leva något sådär normalt. Vi kommer ju dock ha en del dagar över till sluta ändå.

• Ppilla

Maja sitter bra. Ramlar dock fram i bland men landar mjukt och på mage. Där vill hon inte ligga ofta. Hon kryper inte eller ålar men springer i gåstol och reser sig mot saker som är roliga. Gå med Gåvagn är också kul. Tror min lilla kommer strunta i krypa och gå om hon inte snart börjar gilla att ligga på mage.

Köpte också en britax hi way 2. Den ända som gick in i både våra bilar och i våra föräldrars. Tyckte det sistnämnda bar ganska viktigt.

• Ppilla

Maja har slutat helt med ersättning (nu är hon snart 8 mån dock)

4-5 välling
    8-9 gröt och frukt
    11-12 lunch
    14-15 frukt eller gröt
    17-18 middag
    19 välling

• Ppilla

Maja fick althera i början. Men är nu inte mjölkallergiker. Var troligtvis inte det från början heller. Troligtvis bara outvecklade tarmar

Svar på tråden Juni/Juli mammor...