Inlägg från: FridaKarin |Visa alla inlägg
  • FridaKarin
    Larsson2006 skrev 2011-09-08 03:20:03 följande:
    FridaKarin: vad söt han är. Hur gammal är han?
    Nu är han 8 veckor i morgon :) Född den 15 juli
  • FridaKarin
    Larsson2006 skrev 2011-09-09 04:14:20 följande:
    Oj vilket månster jag måste ha här hemma då. Sist jag vägde och mätte lillkillen var han prick månaden och då var han 58cm. De sa att han skjutit ifrån snittet i längden men trodde inte det var så mycket.

Vi har rätt kallt hör uppe på vintern så vi köpte en overall när de hade utförsäljning av vinterkläder på lindex. Den är som i vit fuskpäls nästan och fodrad. Ser ut som en liten isbjörn.
    Min grabb var också 58 cm på 1 månadersdagen. Han hade vuxit 7 cm sedan födseln. Fick en chock. Hans kurva pekade spikrakt uppåt :) Lång kille :)
  • FridaKarin

Jag undrar också om det är någon speciell period vid 8 veckors ålder. Min son har sovit så bra i sin egen säng sedan han föddes. Men de senaste dagarna vaknar han hela tiden och så fort han får ligga bredvid mig i sängen så sover han gott i flera timmar. Han vill ha närhet. Men på dagarna går det bra att sova några timmar själv i vagnen

• FridaKarin

Eftersom att jag inte ammar så har jag fått för mig att han söker närheten hudmothud mer under natt tiden. Han vill gärna ligga med huvudet mot mig och en hand på mig.

• FridaKarin

Svårt med nappen. När han ligger i vagnen så lindar jag in honom med snutten precis som amisej berättade. När han ligger i famnen och ska sova så lägger jag snutten mellan mig och nappen så att den ligger på plats. Sen när han somnat så tar jag bort snutten för då vill han spotta ut nappen :)

• FridaKarin

hej. Har haft jätte hög feber i lördags och söndags. Kan inte ta hand om min son. Tror jag fått lunginflammation. Min sambo fick ta föräldraledigt idag och ta hand om Vidar. Känns så jobbigt allt :(

• FridaKarin

amisej -  KLART ATT DU SKA UT :) VAd roligt! Jag har sagt till min sambo att snart vill jag hitta på något helt själv. Han har varit och spelat golf med vänner många många gånger sedan sonen föddes. Och nästa helg åker han på golfhelg med några vänner till skåne. 

Jag var själv i några timmar när Vidar var tre veckor.. Då jag opererade bort blindtarmen och var nedsövd.. Den egen tiden har jag fått..

Ibland blir jag skogstokig på min sambo. Han gnäller att han inte spelar golf så ofta och att han får panik av att inte göra nått när det är fint väder.

Han tänker väldigt mycket på sig själv kan jag tycka.. Jag har aldrig varit själv. Jag tar jämt hand om Vidar medans sambon träffar vänner, spelar golf och åker och ser på fotboll :(

Men när han väl är hemma är han underbar. Byter blöja, städar huset, lagar mat och är jätte bra så :)

Men snart vill jag ha lite egen tid känner jag!! 

• FridaKarin

Hur ser era barns navel ut? Vidars har läkt jätte fint tills i förrgår då det kom upp en "infekterad flik" från ingenstans. Det kommer vätska från den och det ser inte roligt ut. Ringde til BVC så ska dit senare idag. Känns så konstigt när det hade läkt så fint. 

• FridaKarin

Vi var på BVC och fick naveln lipserad. Så hoppas att det blir bra nu :)

hjärterum skrev 2011-09-14 18:24:51 följande:

Naveln är läkt sedan länge, tvätta inte för mycket på den!

Igår hade jag feber upp till 40.0!, lite kämpigt att vara hemma själv med 3 barn i åldern 2mån-6år ja...

Åh, tänkte på dig. Förstår att det är jobbigt!
Svar på tråden Juni/Juli mammor...