Inlägg från: FridaKarin |Visa alla inlägg
  • FridaKarin

Juni/Juli mammor...

Ppilla skrev 2011-08-24 17:37:58 följande:
    Ja gör det. Rena rånet!!! Fick tipset av en vän. Jodå hade en tös som blev lycklig efter vi börjat med althera. Dock fick hon magknip två veckor efter men då hjälpte minifomen, så det släpper jag inte i första taget
    Det är ju jättebra!! Hur märkte ni att er flicka inte tålde mjölk? Fick hon ont i magen? 
    YlwaMarie skrev 2011-08-24 18:38:20 följande:
    Så härligt för er lilla son. Hoppas han får njuta av maten nu. Har köpt och ska se vad som händer nu:) håller alla tummar och tår
     Lycka till och hoppas att det hjälper. Vidar brukar alltid skrika nu på kvällen och vara otröstlig. Nu ligger han och sover efter bara lite gnäll. Inte alls farligt. Lilla gubben så skönt att inte ha ont i magen varje kväll.
  • FridaKarin

Just det. Vidar har lite feber. 37.5 känns inte så kul. Vi var på sjukhuset igår för hans mage och för att han fått utslag på magen. Och att han hade 37.5 i feber. Läkaren trodde att de va att han va känslig mot mjölk och att han höll på att bli lite förkyld :( Han va röd i halsen.. Stackars plutt

• FridaKarin

Jag låter familj och vänner hålla Vidar men inte alltid. Jag ser på honom när det inte är läge. När han är mammig eller pappig. Vill att han ska känna trygghet till sina föräldrar. Se oss som sitt hem och sin familj. 

Men jag gillar inte när någon tar honom utan att säga till först. Igår var vi hos min pappa och hans fru. Dom har gosat mycket med honom och så men igår låg han och sov i vagnen och gnydde till lite och pappas fru gick fram och kollade. Och helt plötsligt tar hon upp honom. Han hade sovit i max 20 min och skulle sova minst 1.5 timma till. Han brukar låta lite när han sover och han var absolut inte vaken. Men han vakna när hon tog upp och vart galen. Var vaken och gnällig ti 1.5 timma istället. Detta gillar jag inte!! 

• FridaKarin
    Ppilla skrev 2011-08-24 17:37:58 följande:
    Ja gör det. Rena rånet!!! Fick tipset av en vän. Jodå hade en tös som blev lycklig efter vi börjat med althera. Dock fick hon magknip två veckor efter men då hjälpte minifomen, så det släpper jag inte i första taget
    Idag har en dietist ring och gett mig recept i 6 månader. Ska hämta ut en månad i taget för 179kr. HELT OK! :)

Hur är din flickas bajs med althera? Här har både färg och lukt ändrats. Grön/brunt och "människobajs doft" 
  • FridaKarin
    Ppilla skrev 2011-08-25 19:46:21 följande:
    Fridakarin: undrar hur de ska veta hur mycket som går åt på en månad och bara skriva ut så?? Ibland blandar man ju en flaska och då orkar kanske Maja bara halva. Sånt är ju svårt att veta.

Hennes bajs är hemskt!! Kommer knappt ihåg hur det var innan. Hon har fått althera sen v 3. Men jag tycker ersättningen luktar kattkiss och likaså hennes bajs. Kan känna om hon bajsat när jag står i ett helt annat rum nu. Oftast är det grönt och äckligt. Ibland har sambon tyckt det varit neongrönt haha. Nu har hon gått på penicillin senaste veckan så nu är bajset helflytande. Riktigt rääääääligt
    Ja det ska bli spännande o se hur många burkar de räknar med på en månad. Vidar äter ibland bara halva flaskan här också. Hämtar ni maten på sjukhuset också? Ja trodde att receptet skulle komma till apoteket. 

Bajset är hemskt! Vilken doft..
  • FridaKarin
    YlwaMarie skrev 2011-08-26 12:26:23 följande:
    Vilken natt! In på barn akuten efter att M skrikigt i timmar . Fick lavemang bajset satt som en kork i tarmarna. Och som att det inte var nog så hittade dem ett blåsljud på hans lilla hjärta. Som ska följas upp med vidareundersökningar. Gör så ont i en hoppas innerligt att det växer igen av sig själv.
    Men fy snackars lilla sötnosen då hoppas att han blir bättre snart och att althera kan göra så att hans tarmar blir bättre. Det där med blåsljudet lät inte alls kul, stackarn . Hoppas att de inte är nått allvarligt!

Krya på er 
  • FridaKarin
    Toffs skrev 2011-08-28 20:47:58 följande:
    Här skriks det men äntligen får jag sova några timmar på nätterna, jättetrevligt! Lillen sover oftast mellan 23 och 03.30, och då är det bara att passa på... Har lagt ut bild på Freddan på min blogg, är väldigt kinkig med var jag vill att han ska finnas med... Har inte Facebook heller, och har sagt ifrån, ingen publicerar bild där på min son...
    Vi lägger inte häller ut bilder på Vidar på facebook häller och vi säger till alla andra att inte göra det med. Vidar finns inte på  nätet ännu. Får se när första bilden kommer. Kanske på familjeliv. vet någon om man kan sno bilder på familjeliv?
  • FridaKarin

Jag är så trött. Allt har gått i ett hela tiden sedan förlossningen och jag har varit uppe i varv. Men nu, jag är så trött så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Hoppas att Vidar sover mycket idag så att jag kan sova med honom. 

Är ni trötta? 

• FridaKarin

Vidar brukar somna efter gnäll på kvällen runt 20-21 någon gång. Sedan sover han till 02(äter och somnar om) sover sedan till 05(äter och somnar om) sedan vaknar han 7-8 och då vill han komma upp. 

Vidar sover i egen säng men efter matningen kl 5 så kan han ha svårt att somna om igen så då får han ligga hos oss och somnar jättebra :)

• FridaKarin

Åh, vilken morgon. Vidar somnar om efter maten kl 8 (händer aldrig) så jag panik städar hela lägenheten i tron om att han ska vakna vilken sekund som helst. Men icke.. Sitter nu framför datan och ska snart rulla ner till BVC :) Fin morgon ! 

Svar på tråden Juni/Juli mammor...