Inlägg från: FridaKarin |Visa alla inlägg
  • FridaKarin

Juni/Juli mammor...

Svårt. Förstår att du väldigt gärna vill gå på bröllopet men som sagt, inte så kul med en missnöjd bebis. Det är ju även svårt när man ammar. (Jag kör med ersättning) Men eftersom att du ammar så måste ju din son med. 

Jag hade nog åkt med son och sambo. Och låtit min sambo ta sonen när han är grinig. Gå till ett annat rum och lugna ner eller gå ut och gå med vagnen. Och att du bara kommer när det är dax för att amma.

Men det är ju svårt, förstår dig.  

• FridaKarin

Min kille är 7 veckor idag och äter ersättning. Fyller flaskan till 150 ml men äter inte alltid upp. Förut fyllde vi till 120 ml men märkte ganska fort att han inte va nöjd efteråt. Nu när han får mer mat så somnar han ofta vid flaskan innan maten är slut. Kan du inte pröva att ge honom mer mat? 

Vidar äter 6-7 gånger om dagen. 

När han var en månad åt han oftare.  

• FridaKarin

Vi har aldrig haft så rena golv här hemma.

Lägger ner Vidar i vagnen (gallskriker) sätter på damsugaren och han slocknar på två sekunder :) Och golven blir skinande rena :) 

• FridaKarin

Ibland kan man tro att vår son också är rädd för att somna. Men här tror jag att det beror på att han inte kommer till ro. 

• FridaKarin

Jag tar på body byxor strumpor och en långärmadtröja. Och så har jag alltid med mig en extra filt nu för tiden. För vissa dagar är ju väldigt varma medans vissa är super kalla. Men det är svårt.. 

Här om dagen var vi ute och gick med vagnen och när vi kom hem så var han jätte svettig stackarn

• FridaKarin

Jag hatar panik-skriken.. Man känner sig så hjälplös. Det är så synd om dem. 

Inatt hade vi en väldigt jobbig natt. Vidar har sovit bra alla nätter sedan han föddes för 7 veckor sedan. Men i natt vet jag inte vad som var fel. Synd va det om honom iallafall. Så idag tog vi bilen hem till mina föräldrar där jag och andreas (min sambo) la oss i sängen och stängde dörren och sov i fyra timmar :) SÅ skönt.. Mamma och pappa pysslade om Vidar och var ute och gick. De njöt lika mycket som vi gjorde och Vidar sov så gott i vagnen :)

Skönt att få lite hjälp ibland :)  

• FridaKarin
    MammaJennii skrev 2011-09-04 22:20:53 följande:
    Hur länge har ni tänkt vara hemma med era?  Jag har ställt henne i dagis kö från att hon är 1  år 1 månad..
    Det var babyboom i Juli.  Det var fullt på sjukhuset så vi fick sova i förlossnings rummet första natten.
    Stackars min kille fick sova på golvet :( Men så överlycklig att han gjorde det :)
    Jag ska vara hemma i ett år. Sedan har sambon hemma i ca 6 månader. Tänkte väl börja förskolan i januari 2013. Hur långt innan ska man söka försskoleplats?
  • FridaKarin

Larsson: Jag skulle absolut kunna tänka mig syskon snart. Som du säger så känns det roligt för Vidar att ha ett syskon i nära ålder så de kan ha roligt tillsammans. 

MEN.. Bara tanken på en förlossning gör mig illamående.. Och sex har vi inte gett oss på ännu heller. Så det blir nog inget med den saken..

Det får nog dröja något år :) 

• FridaKarin
    YlwaMarie skrev 2011-09-06 19:41:56 följande:
    Ammar du din bebis eller ger du ersättning.??
    Min son hade vi samma problem med vi bytte då till mjölkprotein fri erstättning och fick en ny bebis. :D och mamma fick sova mer och fick en gladare bebis 
    Funkade althera bra för er lilla son? Vad skönt att han mår bättre i magen nu :) Min son är också mycket bättre och gladare. Sover mycket längre perioder på natten också :) 
  • FridaKarin
    YlwaMarie skrev 2011-09-06 22:49:27 följande:
    Fridakarin: det har gjort underverk så underbart. Dock så är lukten av hans bajs en mardröm :) men det kan vi leva med. Härligt att höra att det fungerar för er med.
    Vad härligt :) Ja herregud, bajset är inte o leka med. Efter att man bytt bajsblöja på Vidar så stinker det i hans rum väldigt länge. Men som sagt, det går att leva med :) Bättre det än en bebis med ont i magen :)
Svar på tråden Juni/Juli mammor...