Inlägg från: FridaKarin |Visa alla inlägg
  • FridaKarin

Juni/Juli mammor...

MammaJennii skrev 2011-08-21 20:41:52 följande:
    Nån mer som inte riktigt kan släppa taget om disk & tvätt & städ fast man igentligen måste vila?!
    Tyvärr är jag tvärt om. Jag har släppt allt. Måste ta mig i kragen ocg hjälpa sambon med hemmet. 
  • FridaKarin
    ansanviol skrev 2011-08-21 21:31:56 följande:
    Jag har oxå svårt att sitta o vila när det är rörigt.. har än inte sovit när han sovit på dagen fast jag skulle behöva det.. :(
    Vi funderar på att åka till Cypern eller nåt annat varmt land om ett par veckor, då är lilldrängen ca 7 veckor, vad tycker ni om det? Är det för tidigt att åka nånstans.. jag helammar o känner själv att det inte ska vara några problem att åka..  :)
    Jag skulle aldrig våga. Men om du känner sig dig säker så är det nog inga problem. Min mamma åkte med när min lillasyster var nästan tre månader. Hon sov i vagnen i skuggan hela resan. Det gick jätte bra. Men det är väldigt varmt i cypern nu. 
  • FridaKarin

Nä gud. Samlag kommer inte på frågan här ännu.

Jag mår så sjukt dåligt, allt kommer på samma gång. Födde för sex veckor sedan och har mått skit sedan dess. Började med jobbig förlossning som slutade med att jag sprack sjukt mycket och förlorade 1.5 L blod. Fick järnbrist. Var jätte trött och jätte öm för alla stygn (invändigt och utvändigt) sedan när vi äntligen kom hem så fick jag blindtarmsinflammation och fick operera bort den när Vidar var tre veckor gammal. Nu har jag fått hemorrojder och efter varje toalettbesök ligger jag i sjuka smärtor.. FAAAN. Jag vill bara gråta.. Jag orkar knappt ta hand om min älskade lilla pojke :( 

• FridaKarin
    Emelita2 skrev 2011-08-22 21:33:37 följande:
    Får man hänga på här. Fick en liten son den 21/6 med planerat snitt pga av att han låg i säte. 
    Han vägde då 3280 g och var 48 cm. Vid förra vägningen vägde han 5480 och var 57 cm. Har inte läst hela tråden så vet inte om det disskuterats tidigare, men hur har era barns viktuppgång varit. Alla som träffar oss måste tjata så om hur stooor och tjock han är och så vidare, börjar tycka det är jobbigt att få höra.  
    Klart du ska vara med. Och du har kommit rätt angående vikt och längd. Vi har en egen tråd för det som vi skriver in själva. Kolla - www.familjeliv.se/Forum-11-401/m60490307.html
  • FridaKarin

Kolik? Hjälp.. Vidar har jätte ont i magen. Har haft skrik perioder varje kväll i över en vecka nu. Går inte att trösta. Det enda som hjälper är att åka bil. Idag har han ökat på skriket.. Har varit galen från halv åtta i morse till halv två då han slog ihop av ren utmattning. Stackars min lilla son. Och jag är så sjukt trött..

Men det kan även vara känslighet mot mjölk tydligen enligt bvc. Så ska köra med miniform i fyra dagar om de inte visar någon effekt så ska vi pröva mjölkfri ersättning..

Gud så jobbigt det känns. Min lilla skatt som var så nöjd och glad för bara två veckor sedan.  

• FridaKarin
    Larsson2006 skrev 2011-08-24 03:38:02 följande:
    Vi har inte fått vara till bvc åh väkt våran än. I tisdags blev han 4 veckor. Vi har ringt flera gånger och även lämnat meddelanden men inget händer...
    För 2 veckor sen vägde vi honom på köksvågen och då vägde han 3600 ungefär. Han vägde 3430 när han kom och 3130 när vi for hem från bb.
    Är det normal uppgång eller?

Han har nog växt på längden me för vi fick spänna ut bilbarnstolen i fredags när vi skulle iväg.
    Men vad konstigt! BVC ska väl höra av sig inom en vecka efter att man kommit hem? Vi var och vägde en gång i veckan tills hans 1 månadersdag. Och då fick vi också d-droppar att ge honom en gång om dagen. Byt BVC eller hör av er till BB? Ring sjukvårdsupplysningen. 
  • FridaKarin
    YlwaMarie skrev 2011-08-24 14:10:58 följande:
    Gör så ont i mitt mamma hjärta vad jag än gör så gråter han hysteriskt,
    Har prövat minifom och semper magdroppar . Han vill ej ta mitt bröst så jag har pumpat i snart 6 veckor men ibland det senaste två veckorna har jag ett fåtal gånger gett ersättning då min mjölk ej riktigt velat komma.
    Ersättning resulterade i förstoppning inget bajs på 4-5 dagar, ¨
    Provade då sempers ersättning med laktalos. han bajsade ut av den.
    Jag äter laktos fri mat. Nu pruttar han något hejdlöst men inget bajs igen och bara skrik,,, Vad rörigt detta blev men gör så ont i mig.
    Finns det något mer jag kan göra??? 
    Låter precis som för oss. Fast jag ammar inte längre. Har prövat både babysemp och NAN. Blev förstoppad och kämpade ut hårda små korvar. Han blev helt illröd i ansiktet. Sen tog vi ersättnig med laktulos och som sagt det kom bajs. Men min lilla grabb har jätte ont i magen. Och igår fick han utslag på magen. Så åkte in med honom för han skrek hela dagen och vägrade att äta. Nu har vi kört på mjölkfri ersättning och det har hjälp hittils. Hoppas att det fortsätter så. 

Till mig sa dom att när man ammar så räcker det inte med att äta laktos fritt utan man måste utesluta allt som har mjölkprotein i sig. (väldigt svårt enligt dem)

Ersättningen som vi köpte heter Althera. Man köper den på apoteket. Väldigt dyrt men det är det värt.  
  • FridaKarin
    YlwaMarie skrev 2011-08-24 14:35:19 följande:
    ÅÅå då ska jag handla det hjälpte det direkt eller ??? tar det några dagar att se resultat??
    Vi har sätt resultat direkt.  Han äter mer och gallskriker inte efter maten. Men nu har han bara ätit det i ett dygn men ser redan skillnad. Hoppas bara att det fortsätter så. Lycka till , det är hemskt när ens barn mår dåligt. 
  • FridaKarin
    Ppilla skrev 2011-08-24 16:27:47 följande:
    Fridakarin!!!! Be att få altheran på recept i stället. Vi fick då 18 burkar för 120 kr. !!!
    Är det sant? Det låter ju helt underbart för vår ekonomi. Nu kostade ju en burk 239!! Sjukt! Ska absolut be om recept. Hur går det för er med althera?
Svar på tråden Juni/Juli mammor...