• Ppilla

Juni/Juli mammor...

Var idag på 8-mån kontroll 8,3kg och 71cm lång.

• Ppilla

Gick upp 26 under grav. Blev av med allt på 4 månader med intensiv träning osv. Har alltid varit väldigt viktfixerad och tränar en himla massa sen jag vart överviktig en gång i tiden. Och har lätt för att gå upp bara jag tittat på en bulle

• Ppilla

Min mens kom när Maja var två månader.
    Har ett barn och är alldeles nöjd med detta. Finns varken hjärterum eller stjärterum för en till i denna familjen. Binär båda uppväxta i stora familjer och är dessutom skilsmessobarn så vi är väldigt nöjda med ett som vi kommer skämma bort till tusen

• Ppilla

Vi har kaos med rutiner. Är förkylda till tusen och allt är återigen putsväck.
    Vaknar på nätterna och vägrar somna om.
    Vägrar vila trots att hon är trött. Vill knappt äta (vilket är förståeligt om man knappt kan andas med näsan). Värre blir allt när man själv också är sjuk och har noll tålamod

• Ppilla

Samson: vi gjorde det. Fast gick från ersättning till mat då gröt vägras här hemma.

Maja äter följande
    4-5 välling
    8 lite macka
    12 lunch oftast hemmalagad ca en burk plus frukt
    14 mellis i form av frukt
    16-17 lagad mat och efterrätt
    19-20 välling

Vill verkligen få bort/ senarelägga "natt" målet kl 4-5 för detta gör att hon knappt vill äta frukost. Men det är inte jag som bestämmer i detta hushåll, utan en sparvel på 8 mån

• Ppilla

Glömde ju skriva att så fort Maja började med "större" bitar i maten så var det hemmalagat som gällde. Känns så mycket enklare. Dock har hon vägrat "bitar" nu i två dagar då hon varit förkyld så hon har ätit burkmat från 5 månaders. Men nu när hon börjat bli frisk så är det hemmalagad som gäller.

• Ppilla

Har en tjej som fortfarande vägrar att krypa.
    Troligtvis kommer hon aldrig att göra det heller.
    Upp och gå hela tiden vill hon. Antingen i gåstol eller med hjälp av någons fingrar. Så idag ska vi iväg med mormor och handla lära gå skor.
    Känner att min dotter är väldigt frustrerad av att inte kunna ta sig någonstans på egen hand. Å

• Ppilla

Ang mage så var vi också en krånglig en. Går på laktolos varje dag och måste äta katrinplommon varje dag för att hållas i schack. Vissa perioder så får vi öka allt då hon blivit extra hård. ( som när svärmor gett henne banan en hel helg och det slutade med att hon grät när hon skulle bajsa).

• Ppilla

Har en dotter som sr en aningen ont. Fyra tänder på g samtidigt. Inte mycket sömn för varken bebis eller mamma nu

• Ppilla

Jag är lite nyfiken. Antar att du försöker avvänja honom mat( på natten) och napp(dygnets alla timmar). Då undrar jag lite varför?( och det är inte för att dömma är sjukt nyfiken då jag fick av min BVC tant för jag tyckte det var tidigt att äta på natten för min lille kl 4-5 och ville avvänja detta skulle vara skönt att höra någon annans argument).

Svar på tråden Juni/Juli mammor...