• Ppilla

Juni/Juli mammor...

Vi slutade med ersättning ganska så fort vi började med välling och gröt. Finns det någon "större" anledning att ge ersättning än? Är det för de äter dåligt övrigt? Mest bara nyfiken om jag lagt ner den för tidigt?

• Ppilla

Ohh 12 dagar tills jag ska börja jobba (smygstartar i två månader). Ångestfylld förtjusning

• Ppilla

Hoppas ni haft en bra helg.
    Våran har varit kanon. Hoppas dock på bättre sömn. Helt plötsligt vaknar Maja 2 på natten. Och somnar icke om förrän hon fått sin välling. Trots att hon äter mer och bättre på dagen än tidigare. Kanske en tillväxtfas?

• Ppilla

Snart ett års kalas här med. Dock har vi gjort det betydligt mindre. Har sållat bland släkt och vänner och bestämt att närmsta släkten får komma och våra vänner som lagt tid och energi på våran dotter. Är ju trots allt hennes kalas och hon kunde egentligen inte brytt sig mindre. Ändå lyckas vi bli 35 personer.

Maja går inte än men med hjälp av möbler och dylikt tar hon sig runt. Är nyfiken än och det bästa sättet att kolla vad det är för något är genom munnen.
    Säger just nu mest titta där och pappa. Har kunnat säga lampa flagga anka katt och mamma med. Men det verkar puts väck för tillfället. vinkar till allt och alla och älskar att dansa till musik.
    Har ingen ro att sitta still då allt ska upptäckas. Så jag är en aningen glad att jag jobbar just nu och pappa är hemma. Han är helt slut när jag kommer hem.
    Är annars en väldigt glad tjej vi har här hemma som Bidrar med mycket skratt och upptåg.

• Ppilla

Samson s. Försökte hålla vårt kalas väldigt litet då jag tycker att det inte krävs så mycket pampa och ståt. Men våran "närmsta" släkt, morföräldrar och våra syskon. Bara det blev 20 pers. Suck. Vi ska också ha i trädgården och det blir i princip kaffe och kaka och typ majskrokar som kommer serveras.

Hur ska ni ha, något barnkalas?
    Har varit 2 stycken i min föräldragrupp redan.
    Jag kommer troligtvis inte ha barnkalas förrän Maja är tillräckligt gammal och frågar efter det. Än så länge har hon ju dessutom inte kompisar heller utan alla är ju "påtvingade"

• Ppilla

Ang sovandet är Maja inne i en fas som vi föräldrar blir knäpp på. Svår somnad och sen vaknar hon flera ggr på nätterna. Är bara att härda ut.

Nappen använder vi hör hemma bara när Maja ska sova och ser inte den som något större problem just nu.

Svar på tråden Juni/Juli mammor...