• Ppilla

Juni/Juli mammor...

Jag hade ju gärna sett bort matningen och fått diva en hel natt för en gångs skull men det verkar dröja. St kört med vändning, vatten ja allt. Inget verkar funka. Och då får hon ändå välling precis innan hon somnar.
    Hon har lyckats några nätter men av ren tur då det inte händer igen. Så fort vi tror vi fått in någon rutin så ändras den eller det kommer tänder, förkylning eller vaccination.

Idag är jag dessutom extra trött. Lillan har vaknat en gång i timmen och vägrar somna om själv utan vill ligga i stora sängen med oss. Men hoppet finns kvar än

• Ppilla

Härligt med måna svar. Tack!
    Kommer troligtvis fortsätta låta henne styra ett tag till då detta är ett nytt fenomen. Hon vaknar flera ggr på nätterna och är jätteledsen. Har varit så i en vecka. Tror det är något nytt på g. Hon håller på att lära sig krypa och gå och är ganska knepig på dagen också och vägrar sova trots att hon är väldigt trött. I vanliga fall dricker hon välling 19.00 och sen 5.00-6.00 och sover där emellan bara hon har napp. Nu vaknar hon en gång i timmen och sommar inte förrän hon får ligga på armen och känner att jag är där. Hon har sovit i eget rum och säng sen 3 veckors ålder oh alltid fixat det innan.
    Har aldrig kunnat amma då jag hade 20ml mjölk i båda brösten och det blev inte mer trots ihärdighet av amning pumpning mm.

Därför tror jag detta bara är en fas. Ingen som känner igen den?

• Ppilla

Äntligen!!! En natt med sömn. Hoppas det håller i sig. Inte bara för min skull utan för Majas också.

Glad påsk!!

• Ppilla

Oh yes. Två nätter i rad härlig påskpresent. Vaknar kl 5 för välling och somnar sen in igen. Hurra för sömn

• Ppilla

Tänder har Maja just nu fyra. Två där nere och "vampyrtänderna" uppe. Ser dock ut som framtänderna uppe är på väg.

Vägde i början av månaden 8,7 kg när vi var på läkarbesök men ska på 10mån kollen på onsdag. Ska bli spännande att veta.

Vad kollar man mer på den kollen?

• Ppilla

Ihh tog en timme att få Maja att sova idag. Inte så kul. Hoppas natten går fint ändå

• Ppilla

Är så typiskt. Nu efter ett x antal bra nätter. Ja då kommer en jävla förkylning. Är inte speciellt road av att springa hela nätter igen inte men men vad gör man. I natt ock hon dock ligga i våra rum efter att ha hostat sp hon grät flera ggr.

Maja vaknar ca samma tid oavsett ljusp

• Ppilla

Jaha nu sitter man här. Jädrans förkylning lillan hostar så hon vaknar och nu är hon riktigt pigg blää

• Ppilla

Äntligen lite sömn igen efter fyra nätters vakenhet. Började tära på en rejält

Svar på tråden Juni/Juli mammor...