• Ppilla

Juni/Juli mammor...

Jäkla förkylningar tänder vaccinsprutor och allt skit som gör att lillan sover sämre och föräldrarna blir tokiga av lite sömn.

Ge mig sömn en hel natt i sträck tack

• Ppilla

Tror man behöver lite andrum med en liten hemma och ett barn på 13 månader. Förstår absolut varför det blir dagis då

• Ppilla

Maja börjar dagis 13 augusti och jag ett nytt jobb 27:de. Vilket innebär att hon bara behöver vara på dagis tre dagar i veckan då jag alltid är ledig fredagar och pappan onsdagar.

• Ppilla

Jag förstår allas resonemang men jag förstår faktiskt inte varför dagis/förskola skulle vara något negativt att vara på några timmar i veckan. Jag har bara positiv erfarenhet av barns utveckling mm när de går på dagis och lör av varandra jämfört med kompisars barn som varit hemma länge.
    Varför negativt?

• Ppilla

Undrar då om jag är en dålig mamma som skaffat barnvakt någon gång för att JAG/VI behövt avlastning för att hämta nya krafter?

• Ppilla

Var hittar du den informationen om att en ettårig mår bäst utan separation från förälder vid 13 månaders ålder?
    Spännande att du vet det men att forskarna fortfarande är oense om det.

Jag kan tänka mig att min dotter tycker sina dagiskamrater ( ja jag vet det heter förskola men det är samma sak för mig) är hundra ggr roligare än att umgås med mig dag ut och in.

Då jag byter jobb i augusti så kommer jag ha barnvakt en helg i månaden troligtvis blir det far och morförälder men det kan man inte ta för givet att de kan alltid. Dock vet jag att både mitt barn ( som då får uppmärksamhet till Max) och far och morföräldrar kommer njuta av den helgen

• Ppilla

Har haft sömnproblem här med en liten som vaknat en gång i timmen i två månader. Visade sig nu vara tryck på ena örat som tydligen lätt kan åtgärdas med näsdroppar. Håller tummarna denna natt innan kg blir helt koko

• Ppilla

Maja var så ett tag också men sen gick det bara av sig själv till slut

• Ppilla

På måndag börjar min lilla flicka dagis. Ska bli så skönt. Hon är så trött på mig:) ska bli skoj att börja jobba snart igen då jag börjar helt nytt jobb efter hennes inskolning.
    Smygstartar 2 v sen åker vi till Spanien

Svar på tråden Juni/Juli mammor...