-
Nej men stackars lilla sötnosen och stackars ditt mammahjärta. :( Att se sitt barn må dåligt måste vara det värsta som finns. Jag börja gråta när Vidar blev lite förstoppad :/ Undra hur det ska gå när första sjukdommen kommer. Hoppas att allt är bättre och att ni får åka hem idag.! Kramar omPpilla skrev 2011-08-15 21:44:37 följande::( ligger inlagda på barnakuten . Lillan har feber och en sänka långt över normalt. De tror dock de bara handlar om en uvi. Så vi är inlagda och Maja får antibiotika intravenöst. Hon är oberörd medan jag är söndergråten är inte kul sånt här alls. Bild finns på www.p-pilla.blogspot.com -
Hej Joeline :) Synd att Hugo har ont i magen, stackarn. Hoppas de blir bättre med miniform. Ammar du eller ger ersättning? Min Vidar får ersättning och har fått problem med att han lätt blir hård i magen. De är så jobbigt när barnen får problem med magen. Det som hjälper när Vidar har ont är att ligga med magen mot mig och så drar jag upp hand ben mot hans mage. (förstår du hur jag menar?) samtidigt så stryker jag honom över ryggen.Joeline skrev 2011-08-16 16:07:36 följande:å, det är här ni håller till
Hugo är nu drygt fem veckor, och det mesta funkar bra, utom magen... han har ofta ont i magen och verkar allmänt gasig. Vi har kört med Sempers magdroppar men ska testa miniform nu istället. Hur har era små det med magarna, och har ni gjort ngt särskilt om de verkar ha haft ont? Sorry om ni redan skrivit om detta, har inte läst igenom alla 50 sidor 
-
Hej och välkommen :) Gick in på din sida och såg att båda dina pojkar kom väldigt tidigt. Och att även denna grav skulle bli tidig. Hur gick det med det? Vilken vecka kom din flicka i? (om ja får fråga?)ISSEN skrev 2011-08-16 21:15:06 följande:Hej! Ansluter mig hit om jag får? Min lilla tjej kom den 16 juli och jag har oxå två grabbar som är 5 och 3 så våran lilla tjej har väldigt välkommen :) -
Vidar sover som en prins :) Det är så skönt, men börjar bli lite nervös att han sover för mycket? Han är 5 veckor på fredag och han är vaken mellan 7-9.30 varje dag och mellan 17-19. Då är han glad till en början och vill hela tiden ha uppmärksamhet. Sedan blir han grinig på slutet och då får han mat och somnar. Resten av dygnet sover han och vaknar var 3-4 timma och vill ha mat. Somnar efter maten.
Är han vaken för lite? -
Min son föddes den 15 juli och jag har fått en check som jag får gå och hämta ut första barnbidraget och där anmäla mitt kontonummer.Snöviolen skrev 2011-08-17 23:31:09 följande:Jag var just in och kollade internetbanken och såg att jag inte hade fått barnbidrag för Elenora. tycker det är konstigt. hon är ju i alla fall född den 16 juli.
-
Jag passar också på när sonen sover. Men samtidigt så vill man ju bara varva ner och ta det lite lugnt själv då. Så nu sitter jag i soffan med datan i knät och samlar lite energi. Disken får min sambo ta när han kommer hem ;)
När jag var på sjukhuset för blindtarmen så fick Andreas ta hand om Vidar dygnet runt med matning och blöjbyte då jag inte kom ur sängen så han vet du "jobbigt" det kan vara. Att det verkligen är ett heltidsjobb. Så han har mer förståelse för mig nu! -
Stackars lilla pojke, hoppas att han blir bättre snart. Och jobbigt för dig att vara själv med dem när sonen är sjuk.Vickanflickan skrev 2011-08-18 14:52:56 följande:Tycker ni det är kul att plocka undan urväxta kläder?! :-O jag gillar det inte alls, jag blir helt gråtfärdig och tycker det är jobbigt att hon växer så fort, att bebistiden springer fram. Jag har tagit undan storlek 56 och nu är hon inne på storlek 62-68. Men det var med gråten i halsen jag plockade bort kläderna och jag drog ut på det länge.
Jag grejar här hemma med endre Molly på armen eller i babysitern. Fast sitter hon i den måste hon vara med så nära att hon ser. Hon vill vara med där det händer saker, hatar att vara själv. Storebror på 1,5år är min hjälpreda, så duktig och hjälper till. Tur det då sambon är ju borta på jobb och kommer hem om två veckor.
men senaste dagarna har det inte hänt mycket här då sonen gråter sej igenom hela nätterna pga blåsor i munnen och så svullet tandkött. Så jobbigt att inte kunna göra något för att lindra när man ser hur ont han har och vilken panik han får.
Jag har plockat undan 50 kläder som vi aldrig använt. Och 56 åker nog snart också. Jättefina kläder som är använda en gång :/ tråkigt. -
De senaste två dagarna så har Vidar varit grinig och inte alls nöjd de få timmarna han är vaken på dygnet. Känns så tråkigt. Antingen sover han eller så gnäller han och då är det inget som funkar.
Hur är era? Är de alltid glada när de är vakna? -
Är alla helt återställda efter förlossningen??
-
Jag menar nog sviter efter förlossningen.