Inlägg från: Night sky |Visa alla inlägg
  • Night sky

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Cocacola skrev 2012-07-05 07:10:52 följande:
    38 graders feber och nu lär jag åka till jobbet.
    Bättre att vara hemma och kurera dig.
    Jag är också sjuk, förkyld. Men nu är jag ledig i två dagar så jag borde bli frisk tills dess.

Nån som har bra tips på hur man får en förkylning att försvinna fort som attan?  
  • Night sky
    målar havet blått skrev 2012-07-05 20:54:08 följande:
    Night sky..jag tror bästa medicinen mot förkylning å annat sjukt tillstånd är att sova ..sova,sova....

säng säng säng.(å dricka vatten)
    Själv har jag halsont o lite småfeber..pga för lite sömn o stress..nu ska jag lägga mig tidigt i kväll.....
    Jo, tack. Men igår kväll kunde jag inte sova. Hade ingen nässpray och var så täppt. Somnade inte förrän lite över 2 för att jag inte kunde andas typ.
    Idag har jag vilat, sovit och vilat. 

Hoppas du kryar på dig! 
  • Night sky
    målar havet blått skrev 2012-07-05 21:05:11 följande:
    TAck NS...ja det är hemskt med täppt näsa å kunna sova.....du hade ingen lök hemma så du hade kunnat äta lite rå lök,det kan hjälpa ett tag..massera bihålorna kan oxå hjälpa att släppa på lite flöde...

Jag har inte tid att vara sjuk så mycket skoj som man kan göra nu när det äntligen blivit sommar....
    Jo, jag fick ett tips från en nattuggla där på natten att jag skulle koka upp vatten med salt i och andas in ångorna det skulle hjälpa. Och det gjorde det faktiskt så pass att jag kunde somna.
    Men det tog emot att kliva upp ur varma sängen när man känner sig dålig och trippa ut i köket och sätta ansiktet över en kastrull
    Men glad att jag testade som sagt.
    Heidi1 skrev 2012-07-05 21:05:07 följande:
    Krya på er alla som är sjuka.
    Tack!
  • Night sky
    Opcode skrev 2012-07-06 20:51:02 följande:
    Ok jag ändrar mig igen...

Så satans pinsamt... Satt och kollade runt på HP och klickade på en tjej, tro fan det är min granne. 
    Haha, världen är allt bra liten ibland!
  • Night sky
    Opcode skrev 2012-07-06 21:13:17 följande:
    Ja, det värsta är att hon är riktigt snygg. Men man skulle ju få skämmas ögonen ur sig om man skrev något, vi bor på samma våning och dörr mot dörr så det är verkligen så nära granne man kan komma.
    Knacka på och be att få låna nåt!
  • Night sky
    Opcode skrev 2012-07-06 21:27:47 följande:
    "Öhh kan jag få låna en potatisskalare?"
    Eller socker, eller ägg...eller what ever.
  • Night sky

Jag skulle också vilja ha semester! Bara att kämpa på ett antal veckor till!

Grattis till er som tar semester! Njuuuuuuut!  

• Night sky
    Anonym (tjoho!) skrev 2012-07-08 21:00:25 följande:
    Jag måste bara höra, ni som fått en mer seriös relation genom att träffas via nätet, när har ni då slutat att vara på sajten? Har ni pratat om det öppet att ni ska avregistrera er och i sådana fall hur länge har ni träffats? Funderar lite över detta då jag upplever många på nätet som lycksökare och bortskämda, att de vill hålla alla dörrar öppna ifall det kommer någon ny och ev bättre.
    Jag har tyvärr blivit sån med tiden. Jag stänger inte ner mina dejtingsidor i första taget. Fast det är inte för att jag nödvändigtvis tror att det ska komma nån ny bättre. Utan som en backup.
  • Night sky
    Glädje58 skrev 2012-07-08 21:19:38 följande:
    Synd det där, för det skickar ju fel signaler till den man träffar
    Tja.. om den man träffar inte heller stänger ner sin sida, varför skulle jag? Jag skulle absolut stänga ner om jag känner det känns rätt och vi pratar om det och kommer överens om att båda ska göra det. Men så länge det inte ens diskuteras så får det vara.
  • Night sky
    Glädje58 skrev 2012-07-08 21:33:40 följande:
    Jag tänkte också på det. Men vill båda två ta det lite lugnt i början så är det väl inget problem.

Skulle jag träffa någon som jag känner väldigt mycket för, skulle jag säkert pausa mitt konto.
    Jo, men precis. Men när kommer man till den gränsen? Det är det som är frågan. När stänger man ner sin sida?
    Jag har råkat ut för så mycket skit att jag inte tänker vara blåögd och stänga ner det första jag gör.
    Träffar jag nån jag som du säger känner väldig mycket för, då får man ju ta upp det till diskussion och tillsammans stänga/pausa sina sidor. 
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!