• Anonym

Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)

Ibland byter jag inte "undisar" på två-tre dar. Tycker det är lagom. Men det är ju jag det.... Hur ofta byter ni?

• Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)
  • Kimona
    Anonym skrev 2011-07-29 23:20:51 följande:
    Trodde i min enfald att man "kladda ner" lika mkt på natten som på dagen oavsett om det gäller lakan eller trosor eller va man nu har på sig! Att folk sen föreställer sig att det är några jävla fontän flytningar det kan jag ju inte riktigt hjälpa utan jag tänkte väl mer att samma mängd som hamnar i trosan på dagen hamnar på lakanet på natten!
    Fast på dagen är man oftast upprätt och tyngdkraften gör sitt. Man ligger ner när man sover och då lär det inte hamna på lakanet, om man inte har väldigt rinniga flytningar vill säga...
  • Tooie

varje dag givetvis! Dessutom så tränar jag och det blir ju fler duschar på sommaren!

• Kimona
    ShutUp skrev 2011-07-30 00:29:34 följande:
    Precis! Använder oftast bara plagg 1-2 dagar..
    ojj... och jag som använder mina jeans i flera dagar (ibland kanske två veckor om de inte är smutsiga)
    Leggins använder jag säkert en vecka och tröjor beroende på hur mycket jag svettats.
    Byter du BH så ofta också?
    Då skulle man ju behöva ha väldigt många
  • Misery

I min familj så byter man underkläder varje dag. Nå annat finns inte...

• Misery
    Anonym skrev 2011-07-30 01:53:18 följande:
    byta trosor? ska man göra det?
    Man behöver inte. Fördelen är att dem lär gå själva till tvättkorgen när dem har fått nog av dig...
  • Anonym
    Misery skrev 2011-07-30 01:56:58 följande:
    Man behöver inte. Fördelen är att dem lär gå själva till tvättkorgen när dem har fått nog av dig...
    aha är det därför jag dras mot tvättstugan då och då
  • Livisu
    ShutUp skrev 2011-07-30 00:29:34 följande:
    Precis! Använder oftast bara plagg 1-2 dagar..
    OK. Jag använder mina kläder åtminstone 2 gånger, ifall jag inte blivit svettig eller varit i miljöer som orsakar starka dofter, exempelvis cigarettrök.
  • Livisu
    Anonym skrev 2011-07-30 01:16:33 följande:
    minst 5 ggr om dagen..

Kissar lite ibland då jag hostar efter graviditeten..
    Senär det andra skäl oxå men inte medicinska
    Underlättar det inte med inkontinensskydd (typ Tena)? Skulle kännas mer säkrare än att behöva byta trosor...
  • von Brev
    bad gyal skrev 2011-07-30 01:25:55 följande:
    Mens läcker ut på trosorna lite titt som tätt. Man kanske även använder tampong.. Gör inte du det?

Det borde vara en fråga, om du använder tampong eller binda då du har mens. Jag använder tamponger på dagarna och bindor på nätterna... Det borde väl dom flesta göra. Det luktar ju äckligt med någon som har binda...
    Jo, jag använder skydd, det gör väl de allra flesta vid mens???
    Läcker det är det en sak. Men har jag haft trosor och bindor/tamponger - och det inte läckt - så anser jag inte att de är smutsiga.
    Om du är så hemskt intresserad av min hygien så brukar jag använda ett par trosor på dagen som jag sedan sover i, för att sedan byta på morgonen. MED något slags skydd naturligtvis.
    Man ska inte utgå från att alla har rikliga menstruationer som orsakar läckage, en del har väldigt lite.
Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)