• chiqita

Aprilbebis 2012

Hoppar med här jag också. Är redan med i den andra stora Apriltråden och tycker mig se flera kända ansikten här.  

Nalle  27/3 
    Monisen (andra barnet, 30 år) 

Nalle 1/4 
    Sahara 28 (första barnet 28 år) 

Nalle2/4
    Simpan (tredje barnet, 33år )

Nalle4/4
    Chaomixx (tredje barnet, 26 år)

Nalle 6/4 
    Vilse på Vintergatan (första barnet, 32 år) 
    Ellamy78 (andra barnet, 33 år)

Nalle 7/4 
    Hormonstinn (andra barnet, 33 år)
    Samhain Sally (första barnet 29 år) 

Nalle 8/4 
    Citrusfrukt (första barnet, 27år)
    Anilo (första barnet, 28år)

Nalle 9/4 
    pinkiepie (andra barnet, 33 år)
    emeilee (första barnet, 25år)
    Milljor (första barnet, 33 år)

Nalle 10/4 
    Malinmariatherese (första barnet, 21 år)

Nalle 11/4 
    MissMollis (första barnet, 32 år)  

Nalle12/4
    Klemma (andra barnet, 33 år, Helsingborg)

Nalle  13/4 
    Våren12 (andra barnet, 28 år)

Nalle 14/4 
    Mauritius (andra barnet 34 år) 
    JohannaB (första barnet 28 år)

Nalle 16/4
    Maximumtaste (andra barnet, 24 år)
    fjälla (andra barnet, 25 år)

Nalle 17/4 
    Alexaa (första barnet, 26år)
    Lenafena (första barnet, 42 år)

Nalle 18/4 
    Kiyona (första barnet, 32 år)

Nalle 19/4
    Sweetiee (andra barnet)

Nalle 20/4 
    Sockerbrallan (första barnet, 28 år) 
    Ninacrt (andra barnet, 30år)
    jamenvisst (andra barnet, 30 år)
    Nalle 22/4 
    Myessence (första barnet, 21 år) 

Nalle 24/4 
    Angiiee (första barnet, 23 år)
    Hallonmuffin (andra barnet, 29 år)

Nalle 26/4
    hannisfashionista (andra barnet, 31 år 

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09 *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

JohannaB: Ja semester i samband med ÄL är en riktig höjdare uppenbarligen

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09 *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Sockerbrallan: jag blödde som en lätt mens när jag väntade min dotter. Det var i början av grav, kanske 5e veckan.. Mer än spottings men mindre än mens. I vilket fall som helst så kom hon ju ut till sist, frisk och välmående

• chiqita

Maximum: jo jag spyr om jag äter och kanske just därför som jag inte direkt känner för att äta.. Tappat matlusten nästan helt och endast ett fåtal saker går ner, inte ens vatten går ner med lätthet..

Hannisfashion: jag har en balanserad translokation som jag vet om, tydligen en ganska vanlig sak att ha, men de flesta vet inte om det eftersom det väldigt sällan betyder något för den som har det.

I a fall har vi därigenom ökad risk för allvarligt kromosomfel, men de allra flesta får mf så tidigt att de inte ens sett att de är gravida, dvs om man inte testar före BIM som allt fler gör idag.. Tror med andra ord att det kan vara så vanligt att 25% får mf, men de flesta mf före/strax efter BIM. Det borde alltså inte vara troligt att 25% av alla gravida får mf mellan v5 och v12. Så tänker jag i a fall

• chiqita

Nina: jo mitt humör är också lite instabilt, men det beror nog mest på att jag mår så illa.. Min lilla tvååriga dotter förstår inte riktigt varför inte mamma vill leka som förut längre..

• chiqita

Simpan: jobbigt men gott att de tar hand om dig. Var snack om att lägga in mig också, eftersom jag både äter och dricker dåligt, men med Phenergan har jag lyckats få i mig ngt att äta ändå så hoppas lösa det själv..

• chiqita

Måste bara höra om någon fler upplever att de blir rastlösa i benen? Det kommer på kvällen och måste röra dem konstant eftersom ingen ställning känns direkt komfortabel.. Läst att man kan drabbas av det i slutet av en graviditet, men jag är ju bara i vecka 8-9 ca.. Tips på hur jag ska kunna få bort det?

• chiqita

Lazyass: hehe lustigt gravidsymptom. En väninna till mig blev helt kass på att köra bil när hon var gravid.. Själv blir jag glömsk och disträ

• chiqita

Animegirl: ahh, tack för svaret. Just att dricka är jag ju grymt dålig på att dricka.. När jag dricker tar jag helst te, vilket blir ännu dummare egentligen eftersom det är vätskedrivande :-P

• chiqita

Anime: ja nu är det ju inte riktigt så enkelt då.. Tycker inte vatten är så gott numer.. :-P

Svar på tråden Aprilbebis 2012