• chiqita

Aprilbebis 2012

Maggen: grattis till minskat illamående, önskar jag kunde säga det samma..
    För bilder finns en helt egen bildtråd, www.familjeliv.se/Forum-2-12/m60324373.html, såg nu att du hittat den  

Tusen tankar: tack för inspirerande inlägg trots illamående. Det är klart vi ska ha en frisk bebis och att det är värt allt detta. Jag vågar ännu inte hoppas helhjärtat att det faktiskt ska gå bra, men så snart vi har ett bra svar från mkp så ska jag skrika ut min glädje trots illamående, extrem trötthet och sömnlösa nätter...
    Tror förresten inte att det har något med folsyran att göra.. Själv har jag inte tagit de varje dag, just p g a illamåendet, och ändå fortsatt att må illa. Det är nog bara så att en del "ska" gå igenom sådant jobbigt på vägen mot den stora lycka som ett barn ger en.

Vicki: i vecka 10 omkring så fäster moderkakan har jag läst och då är det inte ovanligt med blödningar.. Skönt med tidigare inskrivning i a fall. Kram!

Julia: Grattis och välkommen. Härligt med så engagerade föräldrar från bådas håll! När det kommer till säng sov vår dotter i vår säng för det mesta under första halvåret, så det är nog ingen brådska med en spjälsäng redan från början

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, Skrutt*n 5/4-2012 *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

StorebrorM: Stor kram!!! 

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, Skrutt*n 5/4-2012 *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Fjälla: jag kunde ana livmodern sticka upp över blygdbenet för ngn vecka sedan. Kände den när jag låg på rygg som en vattenballongliknande sak där inne. Går in i 14e veckan i morrn

• chiqita

Meghan: har inte känt i det sista och slutade känna när jag kände av "ballongen" om man säger så. Blev så glad att jag faktiskt hittade den

Fjälla: Tja.. du kan vara på gränsen för att kunna börja känna.. men det varierar nog lite från person t person.. Tror därtill att om man är lite kissnödig så kan det vara lättare att känna.

JohannaB: Så härligt!!!

Juksus och Älskade T: Håller med om att det är starkt av er att prata om det.Stora kramar till er!

Tusen Tankar: Så härligt för dig som mår bra! Här hemma går det fortfarande upp och ner.. och mer ner än upp.. :-/ men, men.... det ger sig väl med tiden...

Anime: Grattis!

Själv gav jag mig ut på en liten cykeltur till shoppingcentret idag... tyckte det gick riktigt bra och jag tog det lugnt, men väl framme höll jag på att svimma.. Det var ju galet varmt idag och i tillägg har jag ju inte ätit så bra sedan jag började må dåligt.. Så vår au-pair fick ta cykeln hem så tog jag tåget..

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, Skrutt*n 5/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

ÄlskadeT: stor kram till dig och hård tumhållning att det bara är falskt alarm...

• chiqita

Jag är lite småtäppt sedan några veckor och känner stundtals som att jag inte får tillräckligt med luft, då känns det klart bättre med nässpray innan jag somnar. Kör sådan enkel saltvattenlösning då jag tänker att det är skonsammare för slemhinnorna.

• chiqita

ÄlskadeT: så fruktansvärt jobbigt att det skulle gå så här... Ta hand om varandra nu och prata med varandra och kramas mycket. Kramar!

• chiqita

ÄlskadeT: Vilken helg du haft. Skönt att du fått komma hem nu i a fall och får vara med din familj. Ta hand om varandra och bara var. Stor kram och lycka till med allt i framtiden!

• chiqita
    I dag har vi träffat BM och fått höra hjärtat. Hon hittade hjärtat på en gång, i mitten i magen, vilket kan förklara varför jag känt fladder både lite till vänster och höger sida om naveln.
  • chiqita
    Mamma2kids: köp den! Tycker det låter som ett grymt bra pris så jag hade passat på direkt om jag var du

Maximum: Här går jag var 4e vecka. Lite osäker om det är mer ofta då jag ska föda på naturlig klinik.. I a fall fick jag tid där veckan efter ultraljudet så det blir 5 v till nästa besök, men eftersom hon ville att jag skulle ha varit på stora RUL före så.  
Svar på tråden Aprilbebis 2012