• chiqita

Aprilbebis 2012

Vicki: Håller mina tummar här också

Juskus: Inte direkt vrålhungrig men måste äta typ hela tiden för att hålla illamåendet i schack.. Knaprar äpplen som aldrig förr

Vicki: Mina bröst ömmar också som bara den, främst det vänstra och det har dessutom vuxit till den dubbla tyngden och storleken. Det högra är dock lika litet som alltid  

Haha, nu hittade jag också min livmoder tror jag, känns typ som en vattenfylld ballong alldeles vid kanten av blygdbenet  

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09 *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

ÄlskadeT: skönt att du fick höra hjärtat slå. Mindre kul att du ändå känner dig deppad, men blödningarna ligger ju där som ett ständigt orosmoln och stör. Förstår att du inte känner att du kan slappna av helt.. V 7+4 då är du ju nästan i tid där du skulle haft mens om jag inte tänker helt fel och det är ju inte ovanligt att man kan blöda lite då trots grav.. En del småblöder hela graviditeten utan att få förklaring på varför och i slutänden kommer en frisk bebis ut. Stor kram!

Emeilee: grattis här inne också

Miljor: så gott att se och höra hjärtat.

Själv har jag mindre än en vecka kvar till provet nu. På tisdag blir det av och som en extra bonus får vi ju se liten på UL då också. Är väl det jag ser fram emot, själva provet känner jag mig lite nervös för.. Men det ska gå bra, det måste det göra

• chiqita

Thelma: Så tråkigt med din morfar.. självklart får du vara ledsen. Tror inte du skulle må speciellt mycket bättre av att försöka hålla känslorna inne heller.. Kram!

Appropå mindre gravidkänsla så tror jag det kan börja avta en del redan från 9e veckan.. Har läst om flera som börjat känna mindre från 9 o 10e veckan.
    För mig molar det inte i magen som förut, däremot sliter jag ju fortfarande med illamående och trötthet...

• chiqita

Det jag hört kan vara känsligt är när moderkakan tar över näringsförsörjningen och det händer väl under v 11 om jag inte minns fel.. Ska ju göra moderkaksprovet i början av 12e veckan och då måste ju moderkakan ha tagit över, annars kan man ju inte se bebis kromosomer i den...

• chiqita

Kendi: vilken härlig överraskning!

Anime: stackars dig som mår illa men kul med inskrivning. Hoppas du fick träffa en bra BM

• chiqita

Maximum: drick mycket! Och i värsta fall är väl lakrits lite laxerande..

Meghan: så gott med bra inskrivning

Anime: låter ju helt super att du fått en bra BM

Swallow: tror det står att riskerna minskar i 12e veckan och beräknas vara minimala i 13e veckan.. Kolla FLs veckobeskrivning

• chiqita

Jensan: vilken underbar BM du verkar ha. När ska du dit? Tummar hålls för att allt är bra.

• chiqita

Milljor: låter helt super med mirakeltabletter. Vill gärna veta vad de heter. Är de receptbelagda eller naturläkemedel?

• chiqita

Hej tjejer!

Är det någon fler som  upplever att det är "jobbigt" att djupandas. Känns som att det tar emot när jag andas vanligt, som att jag inte får tillräckligt med syre, då försöker jag dra djupa andetag. Det går men det är liksom känslan av att det tar emot som är jobbig. Någon som känner igen sig?

Har i tillägg fått ännu ondare i höfterna idag. Får gå med små, små myrsteg men absolut inte ta några cm för långt  steg för då hugger det till ordentligt djupt inne i skinkan och strålar antingen upp mot korsryggen eller ner över låret och ner i smalbenet, Det gör oooont.
    Som tur är ska vi köra in till sjukhuset för MKP i morgon och ev får mannen helt enkelt köra mig hela vägen hem efter.

Håll gärna en extra tumme för mig i morrn.    

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09 *kärlek* ?°´¯)
Svar på tråden Aprilbebis 2012