• chiqita

Aprilbebis 2012

Johanna: kan säkert vara slemhinnorna som är känsliga.. Kan också vara lågt liggande moderkaka har jag läst..

Är det svininfluensan det är snack om igen? Har inte alls hängt med i media i det sista.. Hur länge räcker ett tidigare vaccin? 1 år, 2 år?

• chiqita

Idag kom min man hem tidigare från jobbet men med en lite bister min, som sekunderna efter visade sig vara påklistrad och upp sken ett brett leende! Bakom ryggen hade han en bukett med underbara rosor. Agnes ska bli storasyster till en liten bror i April!!!!
    De hade visst skickat resultatet i början av veckan, men till vår gamla adress så det brevet hade vi nog aldrig fått se..
    Men weeeee!!!! Vi ska få en liten bebispojke i April!!!! Yipppie!!!

Skriv bara inget på fb, om någon känner mig där, vi ska berätta för min mans föräldrar när vi kommer dit imorrn

• chiqita

Småfötter: oj, har ni klarat av att hålla det hemligt till nu!?! Hade jag aldrig klarat, åtminstone inte att hålla dolt för familjen
    Vi tog och outade oss på fb igår. Efter det positiva beskedet kände vi att vi vågade ta det steget

• chiqita

Jag har också svårt för sötsaker men l
    saltlakrits och sådana 50/50-märken går ner och kan t o m stilla illamåendet, så länge som jag äter lagom lite. Choklad går helt bort med undantag för någon mörk choklad, men absolut inte mycket

• chiqita

Anilo: ska också på RUL 4 nov

Maximum: jo känner något varje dag, ibland flera gånger om dagen och tror jag känt rörelser inne i magen med handen utanpå också

Vicki: har läst att de oftast börjar v14-18 men läst en del som upplevt det från v 10-11 också, så det varierar.

• chiqita

Tusen tankar: jo då, här sliter jag fortfarande med uppkast. Oftast värst på morgonen och kväll.. Klarade ändå hela helgen inkluderat två långa bilresor utan att kasta upp så kanske är det på väg att bättra sig. Äter b6-vitamin sedan en vecka ca och kanske är det på grund av den som jag är bättre. Innan dess hade jag förvärrat illamående i ca 1,5 vecka..
    Tycker fortfarande inte att speciellt mycket vätska går ner men får i a fall i mig lite middag, apelsiner och isglass

• chiqita

Småfötter:

Fjälla: kände oftare småknuffar när jag satt hopvikt i början, gärna med bena i kors, så det känner jag igen. Nu kan jag känna lite när som (v 15+5 idag), har t o m börjat ana buffarna med handen på magen

• chiqita

Längtan efter tre: minns jag rätt att det var du som skrivit att det var två på väg i BF-tråden..? Grattis i så fall!

• chiqita

Tusen tankar: ja det är ju värt det om det fungerar. Menar att jag blitt bättre i a fall, även om det kom en nedtur igår.. Köpte Pyridoxin på apoteket (40 mg), receptfritt men står inte i hyllan så man måste fråga om det.. I engelska och Tyska studier står det att man antingen ska ta 3*10 mg eller 2*25 mg per dag.. Började med att dela på tabletterna och ta halv morgon halv kväll, men nu tar jag 1 om dagen till middag, hoppas det går lika bra.
    Så nedturer kommer och går, men kortare och betydligt mer sällan efter jag började med vitaminen..

• chiqita

Hittade en sida med snygga gravidkläder och inte heller överdrivet dyra.. dessutom fri frakt till Sverige  http://www.asos.com/

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 5/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
Svar på tråden Aprilbebis 2012