• chiqita

Aprilbebis 2012

Vickan: håller tummarna för att ni får se hjärtat slå

Silvana: förstår irritationen och den hade nog varit där oavsett hormoner. Hoppas det reder ut sig och att resten av familjen blir glad när de får veta

• chiqita

Silvana: Så härligt mottagande!

Lazyass: hehe.. Det var hormonerna som fick mig att misstänka att jag var gravid. Satt och såg Ugly Betty och började gråta två gånger för att jag tyckte det var så fint.

Nu gråter jag kortisar minst en gång om dagen, till program om tonåringar, fångarna på fortet, kärlekssåpor... Det finns alltid något som berör lite extra

• chiqita

ÄlskadeT: det är inte ovanligt att kroppen blöder lite vid tiden som mens egentligen skulle ha varit. Hur långt gången var du nu. Hoppas det är ofarligt. Kram

• chiqita
    Citrus: Vilken härlig berättelse med vackert slut/början, för nu börjar ju den långa resan mot målet bebis igen. Stort grattis till tickande hjärta också!

Illamåendet.. tja det är bara att stå ut och hoppas på att det ger sig efter v 12.. Det brukar ju göra det för de flesta.. Själv sitter jag med illamåendet i halsen dygnet runt. Fick en ny medicin igår men den verkar inte göra speciellt mycket.. Håller tummarna för att det går över för oss snart.

Vicki: Oj starkt av dig att gå på bio mitt i illamåendet.. Hoppas du får en bra dag illamåendet till trots..

Emeilee: Hehe men det låter ju som att din chef tog det bra ändå. Kanske skönt ändå att du slipper smyga med det mer

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09 *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Maximum: haha, ja det där med okomfortabla byxor. Letade reda på mina mammajeans för någon vecka sedan, inte för att jag är rund utan för att de sitter så mycket skönare

Vickan: håller med om att du gör ett starkt jobb, påtvingat eller inte. Själv är jag själaglad över vår au-pair. Hade nog inte klarat dagarna med vår två-åriga tjej annars..

Simpan: whohoo för lasagne!

Nu tycker jag att "bullmagen" börjar synas lite mer. Bullar ut lite morgon som kväll. Går in i 10e veckan i morrn

• chiqita

Milljor: Stor kram och hoppas så att du får ett positivt besked när du är hos BM!

Ego: Gårdagen var ingen bra dag. Dålig från morgonen, var i väg på barnkalas vid 15-tiden och de 2 korvarna jag lyckades få i mig där fick jag faktiskt behålla men det var inte lätt.. Stor klump i halsen hela kvällen och även idag. Har fått i mig mat idag i a fall men blir liksom aldrig mätt.. har bara ett konstant obehag i mig.. Och servelatmackorna som jag fick sån positiv energi av här om kvällen, de kan jag inte ens tänka på nu... Så typiskt att jag skulle bli så dålig i går.. blähh... 

• chiqita

Nygren: Oj vilken tragedi.. dels killen och därpå abort.. Har själv genomgått en sen abort (v15), men pga att barnet inte var livsdugligt.. Skönt att du kommit vidare i livet och funnit kärleken. Grattis till plusset också

• chiqita

Maximum: härligt att allt såg bra ut
    Fogarna gör ont på mig också. Testa att ta kudde mellan knän och ben när du sover, känns bra för mig och kan i bästa fall lindra det onda

Milljor och Storebror: vad härligt med lyckade VUL

Simpan: hur går det för dig?

• chiqita
    Catlover: Oj vilka djupa funderingar. Tror precis som andra att det kan vara hormoner som spökar en del. Jag ,som var 32 när vi fick vår dotter, var också osäker och kan fortfarande bli det när jag tänker framåt. Först var det, "klarar jag verkligen att ta hand om en bebis", "kommer jag att kunna bli en bra mamma" därefter "hur ska jag klara av att ordna med smakportioner och allt som hör till", "hur ska det gå att ha en liten 1-åring", "oj, första barnkalaset, undra hur det ska gå" o s v. Men allt har gått galant, trots att vi fick veta med en 2-veckors baby att vi inte hade någon bostad om 6 veckor", och med min man som stöttar mig i vått och tort. I dag bor vi i hus, tänk "lilla jag" husägare, gift och med vårt andra barn i magen... Jag tar dagarna som de kommer och jobbar på att oavsett vad som ska göras inte ha några förinställda tankar om hur det ska eller borde bli, varken när det gäller tidsmässigt eller resultatet av det som görs. Tro mig, allt löser sig i slutänden. 
    Du ska så klart göra det som känns bäst för dig och jag hoppas att du finner styrka att prata igenom alla tankar med din sambo, för det viktigaste är att ni kan prata och kommunicera med varandra.

Ego: ytterligare en dålig dag och dessutom dålig natt där jag i tillägg haft så sjukt ont i höften på den sidan som legat ner mot madrassen. Det dumma är att jag bara kan ligga på den ena sidan för ligger jag på höger mår jag ännu sämre.. hmm.. Tips mot höftont mottages gärna. Sover redan med kuddar mellan knäna mot fogontet.. Blahh....om Agnes bara visste vad mamma går igenom för att hon förhoppningsvis ska få ett syskon.. Drömmer  
  • chiqita

Vicki: låter ungefär som min natt.. Är också fruktansvärt trött på det.. Känns som att det ökat en nivå nu trots att jag är i 10e veckan.. Betvivlar att det är över efter 12 den här gången också.. Fått i mig en banan idag men den blev ju inte kvar... Urk

Simpan: hoppas det vänder snart för dig också..

Catlover: så skönt att du fått pratat med din sambo nu och hoppas hon från kvinnokliniken ringer snart.

Kramar

Svar på tråden Aprilbebis 2012