• chiqita

Aprilbebis 2012

Maximum: Ja det är helt naturligt utan kemisk bedövning, i stället har de massage, badkar, akupunktur... En miljö som är hemtrevlig och inte sjukhusinspirerad..

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, Skrutt*n 5/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita
    Maximum: Jo jag skulle eg föda på naturlig klinik förra gången också men p g a diverse komplikationer blev jag flyttad till vanligt sjukhus. Tog dock ingen bedövning så lustgasen var min vän tills det var dags att krysta. Slutade med att de tog henne med sugklocka och det var väl inte det skönaste jag varit med om, men oj så lycklig jag blev när jag fick upp henne på mitt bröst.
  • chiqita

Thelma: Är vi inte i de sk spökveckorna nu? Många som känner sig helt ogravida då..
    Stämmer dock inte på mig med ömma bröst och extremt illamående.. Ont i äggstockarna/ligamenten gör det på mig också när jag nyser. Speciellt om jag ligger ner när jag nyser  

• chiqita

När det kommer till mammabyxor så har jag alltid köpt samma storlek som jag vanligtvis har, runt magen sitter ju bara ett elastiskt tricottyg så det är inte så mycket att tänka på där. Se till att det går att ställa in vidden med ett "knappband" eller vad det kallas. Brukar sitta ett elastiskt band på insidan som man kan spänna/släppa upp allt eftersom nedre delen av magen växer.

• chiqita
    Vicki: Men ni har väl ändå tänkt att ni vill ha barn? Gå in på HM och titta, de kostar inte så mycket och det är helt klart värt pengarna för magens skull. 
  • chiqita

Mamma2kids: Gick in i 15e veckan idag och då stod det med i informationen om vad som sker nu

Miljor: Härligt!!!

Najje: Grattis och välkommen. Spännande med tvillingar!

Godistroll: Grattis och välkommen du med  

• chiqita

Thelma: Har för mig att det var så när jag var gravid förra gången. Stramade som sjutton när jag reste och satte mig ner. Den här gången vaknar jag i stället ofta av att det stramar där nere i magen. Skulle tro det är helt normaaaalt

• chiqita

Jag är 14+1 och har gått ner 1-1,5 kg, magen är där men illamåendet har nog satt sina spår.. Vet ju att jag borde ha gått upp då brusten vuxit också..

• chiqita
    200701tös skrev 2011-10-09 19:57:08 följande:
    Hej!
    Hoppar in här ocksåGlad plussade 5augusti, är i vecka 14 nu. Det känns underbar och mår helt okejGlad BF 10 april2012. Men ni som väntar aprilbebis, har ni fått mage än?
    Välkommen in!  
    Jodå, tror vi är flera som fått lite mage, storleken varierar dock  
  • chiqita

Maximum: drömde förra gången, natten innan provsvar, att det var en frisk tjej med samma kromosomuppsättning som mig.. Stämde ju exakt

Denna gången har jag haft en dröm om en blond liten bebistjej med namn och allt.. Känslan har dock hela tiden varit att det är en pojke, kanske för att en väninna som faktiskt förutsa graviditeten hela tiden också sagt pojke så.. Blir spännande att se när vi får provsvar..
    Mage har jag också - är i 15e veckan..

Tokstolla: grattis till fint KUB!

Svar på tråden Aprilbebis 2012